שרים קיבלו זרי אבל - לזכר נשים שנרצחו ע"י בני זוגם
שרי ממשלת ישראל וחברי כנסת קיבלו הבוקר (יום ב') בט"ו באב משלוחי פרחים לא רגילים, זרי אבל נבולים, היישר מקבריהן של נשים שנרצחו על ידי בני זוגן.
על רקע חג האהבה, ארגון ויצו, ארגון משפחות נרצחים ונרצחות ופרויקט תזכור, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, יצאו ביוזמה שתזכיר למקבלי ההחלטות את תופעת רצח הנשים המחרידה שגבתה מתחילת 2017 כבר 18 קרבנות. את זרי האבל קיבלו בכנסת לצד הכיתוב: "יש פרחים שאף אישה לא צריכה לקבל".
מטרת הקמפיין התודעתי בקרב קהל היעד היושב בירושלים נועד להוביל ליישומה של התכנית הלאומית למניעת רצח נשים ואלימות במשפחה ולמנוע את הרצח הבא. במקביל למשלוחי הפרחים צולם קמפיין בהשתתפות ילדי הנשים שנרצחו ונרתמו למטרה, למרות כאבם האישי והקושי הטבעי שלהם להיחשף.
ערן ניר, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם BBDO: "בחודשים האחרונים, נחשפנו כולנו לכותרות העיתונים המזעזעות והכואבות שסיקרו את מקרי האלימות והרצח הבלתי פוסקים של נשים בישראל, כותרות שהניעו אותנו להירתם לקריאה לעזרה של ארגוני הנשים. במסגרת המהלך, רתמנו את כל זרועות ויכולות קבוצת גיתם - מההצעה של מיכל ודניאלי "להשתמש" בזרי האבל של הנשים הנרצחות, דרך הסרט ששותפו בו בנותיהן של כמה מהנשים שנרצחו ע"י בני זוגן ועד רתימת נבחרי ציבור שלא יכלו להישאר אדישים למהלך".
ניר מוסיף עוד: "אני באמת מאמין שלנו כפרסומאים, כאנשים יצירתיים, יש את הכוח להשפיע לעורר את דעת הקהל בתוך כל הרעש שקיים היום בישראל ולעשות ככל שבידינו, לנסות ולמנוע את מקרה הרצח הבא של נשים בישראל".
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "לאור גל רציחות הנשים ביוני האחרון, זעקו כותרות העיתונים ואלפי נשים יצאו לרחובות, אך על אף שמאז נרצחו נשים נוספות, סדר היום הציבורי נשמר על כנו וקולו של אף שר או חברת כנסת, כנגד רצח נשים, לא נשמע באופן אקטיבי. רצח נשים הוא טרור חברתי ועל הממשלה לנקוט בצעדים למיגור התופעה על ידי הצבתה בראש סדר העדיפויות הלאומי ולהקצות משאבים ליישום תכניות עבודה מערכתיות. זו אינה סוגיה פוליטית, זוהי סוגיה החוצה חברה ונוגעת לכולנו".
לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות: "אלימות המסתיימת ברצח או בהריגה הפכה ל'מכת מדינה' וגבתה כבר אלפי קרבנות. היא עלולה לפגוע בכל אחת ואחד ובכל מקום. למרבה הצער, במקום שיקירותינו יזכו לפרחים בחייהן, הן מקבלות אותם על קבריהן. לצערנו, התייחסות החברה ומערכת המשפט עדיין סלחנית יותר לרוצחי נשים המפעילים טרור אכזרי וממושך מאשר לרוצחים אחרים. הארגון פועל להחמרת הענישה על רוצחי נשים וילדים מתוך הכרה כי לענישה יש ערך גמולי והרתעתי רב ומסר בלתי מתפשר לחברה".
- 1.פומפיה 08/08/2017 11:29הגב לתגובה זוכל הכבוד למי שחשב על זה. רעיון מרגש, פשוט מושלם.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
