קפה נח'לה
צילום: מסך
טור

קמפיין נח'לה אדום מציע אלטרנטיבה, מוצרית ותרבותית

אנחנו בחרנו בפרסומת של 'נח'לה אדום' כטובה ביותר לפני כשבועיים במצעד של אייס. עכשיו מסביר המומחה לשיווק אבי זיתן למה מדובר בקמפיין טוב - למוצר שנותן אלטרנטיבה
אבי זיתן | (9)

אמור לי מה הקפה שאתה שותה, ואומר לך מי אתה. קפה זה עניין של אופי, של תרבות. נכון - הטעם חשוב, גם הארומה ולכל אחד מאתנו יש את הקפה האהוב עליו. אבל הקפה שלנו הוא גם סוג של הצהרה. הצהרה שאנחנו שייכים למועדון אקסקלוסיבי (ששותה נספרסו), או התרסה של פשטות ("גם אני שותה קפה נמס").

 

ההצהרה הזו רלוונטית במיוחד לקטגוריית הקפה השחור. את המותג המוביל בקטגוריה - הטורקי של עלית - שיווקו לנו למשל כבר שנים תחת הכותרת "זה אתה, רק יותר טוב" ובעצם הזמינו אותנו להרשים את הסביבה שלנו באמצעות הקפה שאנחנו שותים. עכשיו, גם המותג המשפחתי 'נח'לה אדום' נכנס לשיח התרבותי סביב הקפה, עם הצהרה ייחודית משל עצמו.

 

סרטוני הפרסומת שעלו לפני כשבועיים הם קודם כל משעשעים. מציגים לנו מספר דמויות מוכרות כמו רוסלנה רודינה ואייל ברקוביץ כשהן עסוקות בלקטר על המציאות שבה אנו חיים - הפקקים, הזוגיות, הנבחרת. בדיוק בשיא הבכיינות הזו, נכנס אל תוך הפריים הליהוק היצירתי של יורם בינור ונותן פרספקטיבה חדשה לסיטואציה. זה לא נורא שיש כאן הרבה גירושין - כי זה אומר שיש גם הרבה רווקים חדשים. זה לא נורא שנתקעים בפקקים כי זה מאפשר להתחמק מהמקלחות של הילדים - וזה אפילו לא נורא שאין גולים במשחקים של הנבחרת, כי זה אומר שאפשר לקום להכין קפה בלי לדאוג שנחמיץ משהו מעניין.

 

 

כל הסרטונים האלה, מסתיימים בפאנץ' המדויק - "לא הכל שחור פה, יש גם הל". בכוונה או לא, הקמפיין מצליח למצב את 'נח'לה אדום' כמותג צ'לנג'ר. כזה שקורא תיגר ומציג אלטרנטיבה. והוא עושה את זה בכמה רמות של משמעות:

 

ראשית, יש כאן אלטרנטיבה תרבותית. מענה לתפיסת ה"אכלו לי שתו לי" שהיא כל כך מוכרת כאן אבל שאף אחד מאתנו לא רוצה להיות חלק ממנה. האנשים האלה שיושבים בבתי קפה, שותים הפוך עם סויה ורק מקטרים על הסביבה. 'נח'לה אדום' מציעים לכולנו להיות קצת יותר אופטימיים. להסתכל על חצי הכוס המלאה (בקפה שחור) וליהנות מהרגע ומהחיים.

 

אבל מתחת לרדאר, נכנסת לנו כאן גם אלטרנטיבה מוצרית. כי "לא הכל שחור פה", מזכיר לנו שלא הכל זה הטורקי של עלית, ויש כאן מוצר אחר, כזה שמציע קפה שחור ערבי עם הל. וההל מייצג כנראה את כל מה שחיובי בעולם, ואולי גם את מה שחיובי בקפה. מתוחכם יותר, "למבינים", טעים יותר, אולי אפילו בריא יותר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

זה לא יהיה פשוט ל'נח'לה אדום' לנגוס בקונצנזוס של טורקי עלית. בשטראוס עושים עם המותג עבודה עקבית במשך שנים והצליחו ליצור זיהוי בין המוצר לבין הקטגוריה כולה. בחלקים גדולים של השוק - כשאומרים "שחור" מתכוונים לטורקי של עלית. 'נח'לה אדום' עשו בחוכמה שבחרו את עמדת הצ'לנג'ר ועוד יותר בחוכמה כששילבו בין השיח המוצרי לשיח התרבותי. אני מאמין כי השימוש בפרזנטורים מוכרים והמסר החד יתרמו קודם כל למודעות של המותג ועשויים בהחלט להוביל להתנסות. כנראה שרבים מאתנו, הישראלים, ישמחו לנסות טעם חדש של קפה, שמציע לנו לחוות את החיים קצת אחרת. 

אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מומחה לשיווק אלק, יותר נכון קשקשן שיווקי (ל"ת)
    אבי 03/09/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חאלד 07/08/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    הביקורת כלום ושום דבר
  • 3.
    אוחנה 06/08/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    לשמחתי, שותה נחלה כבר עשור, מאז שעברתי ליפו. קפה מדהים. צריך רק לטעום, להריח. עכשיו - במקום שישקיעו בפרסום - קודם כל ישיקיעו בנקודות המכירה, שניתן יהיה לקנות אותו גם בסופרים- את האדןם
  • 2.
    עוד מומחה 06/08/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    אין עומק, אין תובנה- רק התחנפות, קלישאות ועוד.
  • 1.
    אחד 06/08/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    האם זה בסדר שכותב הכתבה עובד עם המשרד שעשה את הפרסומות על כל מיני פרויקטים? לדעתי לא. יש כאן כנראה אינטרס הדדי של קידום אחד השני כי אין שום סיבה שיכתבו כתבה על הפרסומת הזאת יותר מכל פרסומת אחרת שיש באוויר עכשיו. המשרד הזה מתחיל לעצבן
  • לא הכל אינטרסים פה, יש גם עבודה טובה. (ל"ת)
    וואליד 06/08/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
  • לינור זיתן 06/08/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    תעשה פרסומות טובות, ידברו גם על הפרסומות שלך. זה יותר בריא מלהתעצבן. לי זה סתם גורם לקנא ולהתאמץ יותר.
  • אחד 06/08/2017 14:42
    הי מנצ, קבלו גם ביקורת באהבה.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.