קפה נח'לה
צילום: מסך
טור

קמפיין נח'לה אדום מציע אלטרנטיבה, מוצרית ותרבותית

אנחנו בחרנו בפרסומת של 'נח'לה אדום' כטובה ביותר לפני כשבועיים במצעד של אייס. עכשיו מסביר המומחה לשיווק אבי זיתן למה מדובר בקמפיין טוב - למוצר שנותן אלטרנטיבה
אבי זיתן | (9)

אמור לי מה הקפה שאתה שותה, ואומר לך מי אתה. קפה זה עניין של אופי, של תרבות. נכון - הטעם חשוב, גם הארומה ולכל אחד מאתנו יש את הקפה האהוב עליו. אבל הקפה שלנו הוא גם סוג של הצהרה. הצהרה שאנחנו שייכים למועדון אקסקלוסיבי (ששותה נספרסו), או התרסה של פשטות ("גם אני שותה קפה נמס").

 

ההצהרה הזו רלוונטית במיוחד לקטגוריית הקפה השחור. את המותג המוביל בקטגוריה - הטורקי של עלית - שיווקו לנו למשל כבר שנים תחת הכותרת "זה אתה, רק יותר טוב" ובעצם הזמינו אותנו להרשים את הסביבה שלנו באמצעות הקפה שאנחנו שותים. עכשיו, גם המותג המשפחתי 'נח'לה אדום' נכנס לשיח התרבותי סביב הקפה, עם הצהרה ייחודית משל עצמו.

 

סרטוני הפרסומת שעלו לפני כשבועיים הם קודם כל משעשעים. מציגים לנו מספר דמויות מוכרות כמו רוסלנה רודינה ואייל ברקוביץ כשהן עסוקות בלקטר על המציאות שבה אנו חיים - הפקקים, הזוגיות, הנבחרת. בדיוק בשיא הבכיינות הזו, נכנס אל תוך הפריים הליהוק היצירתי של יורם בינור ונותן פרספקטיבה חדשה לסיטואציה. זה לא נורא שיש כאן הרבה גירושין - כי זה אומר שיש גם הרבה רווקים חדשים. זה לא נורא שנתקעים בפקקים כי זה מאפשר להתחמק מהמקלחות של הילדים - וזה אפילו לא נורא שאין גולים במשחקים של הנבחרת, כי זה אומר שאפשר לקום להכין קפה בלי לדאוג שנחמיץ משהו מעניין.

 

 

כל הסרטונים האלה, מסתיימים בפאנץ' המדויק - "לא הכל שחור פה, יש גם הל". בכוונה או לא, הקמפיין מצליח למצב את 'נח'לה אדום' כמותג צ'לנג'ר. כזה שקורא תיגר ומציג אלטרנטיבה. והוא עושה את זה בכמה רמות של משמעות:

 

ראשית, יש כאן אלטרנטיבה תרבותית. מענה לתפיסת ה"אכלו לי שתו לי" שהיא כל כך מוכרת כאן אבל שאף אחד מאתנו לא רוצה להיות חלק ממנה. האנשים האלה שיושבים בבתי קפה, שותים הפוך עם סויה ורק מקטרים על הסביבה. 'נח'לה אדום' מציעים לכולנו להיות קצת יותר אופטימיים. להסתכל על חצי הכוס המלאה (בקפה שחור) וליהנות מהרגע ומהחיים.

 

אבל מתחת לרדאר, נכנסת לנו כאן גם אלטרנטיבה מוצרית. כי "לא הכל שחור פה", מזכיר לנו שלא הכל זה הטורקי של עלית, ויש כאן מוצר אחר, כזה שמציע קפה שחור ערבי עם הל. וההל מייצג כנראה את כל מה שחיובי בעולם, ואולי גם את מה שחיובי בקפה. מתוחכם יותר, "למבינים", טעים יותר, אולי אפילו בריא יותר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

זה לא יהיה פשוט ל'נח'לה אדום' לנגוס בקונצנזוס של טורקי עלית. בשטראוס עושים עם המותג עבודה עקבית במשך שנים והצליחו ליצור זיהוי בין המוצר לבין הקטגוריה כולה. בחלקים גדולים של השוק - כשאומרים "שחור" מתכוונים לטורקי של עלית. 'נח'לה אדום' עשו בחוכמה שבחרו את עמדת הצ'לנג'ר ועוד יותר בחוכמה כששילבו בין השיח המוצרי לשיח התרבותי. אני מאמין כי השימוש בפרזנטורים מוכרים והמסר החד יתרמו קודם כל למודעות של המותג ועשויים בהחלט להוביל להתנסות. כנראה שרבים מאתנו, הישראלים, ישמחו לנסות טעם חדש של קפה, שמציע לנו לחוות את החיים קצת אחרת. 

אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מומחה לשיווק אלק, יותר נכון קשקשן שיווקי (ל"ת)
    אבי 03/09/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חאלד 07/08/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    הביקורת כלום ושום דבר
  • 3.
    אוחנה 06/08/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    לשמחתי, שותה נחלה כבר עשור, מאז שעברתי ליפו. קפה מדהים. צריך רק לטעום, להריח. עכשיו - במקום שישקיעו בפרסום - קודם כל ישיקיעו בנקודות המכירה, שניתן יהיה לקנות אותו גם בסופרים- את האדןם
  • 2.
    עוד מומחה 06/08/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    אין עומק, אין תובנה- רק התחנפות, קלישאות ועוד.
  • 1.
    אחד 06/08/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    האם זה בסדר שכותב הכתבה עובד עם המשרד שעשה את הפרסומות על כל מיני פרויקטים? לדעתי לא. יש כאן כנראה אינטרס הדדי של קידום אחד השני כי אין שום סיבה שיכתבו כתבה על הפרסומת הזאת יותר מכל פרסומת אחרת שיש באוויר עכשיו. המשרד הזה מתחיל לעצבן
  • לא הכל אינטרסים פה, יש גם עבודה טובה. (ל"ת)
    וואליד 06/08/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
  • לינור זיתן 06/08/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    תעשה פרסומות טובות, ידברו גם על הפרסומות שלך. זה יותר בריא מלהתעצבן. לי זה סתם גורם לקנא ולהתאמץ יותר.
  • אחד 06/08/2017 14:42
    הי מנצ, קבלו גם ביקורת באהבה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.