ריבן: "חארטה של 'חדשני' בלי רעיון מגעיל אותי"
פרק שביעי בפודקאסט הפרסום EAR CATCHER של מירן פחמן עלה לאוויר, והשבוע מתארח טל ריבן, סמנכ"ל הקריאייטיב של אדלר חומסקי שמסכם שנה חלומית עם המקום הראשון בתחרויות הקקטוס והאפי. ריבן מדבר על ה-DNA הווינרי של המשרד, העבודה עם כפרי על מילקי שהוכיחה את האומץ של שטראוס ולא איימה על המשרד, קידום הדור הצעיר, המהפכה בתהליכי העבודה של אדלר ועוד.
* לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
- 14.לא נתן שום קרדיט לכפרי - אנחנו הבאנו אותו עאלק ! כפרי גאון ריבן קצת צניעות לא תזיק לך ! (ל"ת)אחד מבפנים 06/08/2017 16:43הגב לתגובה זו
- 13.טל 30/07/2017 11:39הגב לתגובה זובן אדם שכל כך מלא בעצמו כבר מזמן לא רלבנטי לתחום הזה
- 12.אלוף (ל"ת)מירו מדיה 27/07/2017 10:25הגב לתגובה זו
- 11.נו נו 27/07/2017 03:02הגב לתגובה זואנחנו לא בשנת 2002 ואתה לא קופי שהשמש זורחת לו מהתחת בקשר בראל. העולם השתנה. אתה ממשיך להתעסק בצהוב במקום בעומק. זה כבר לא המשרד מלא האגו מול הלקוח שמנסים למכור "קריאטיב". די. תתבגר. תקשיב לפרסמן. פחות לריבן... הלקוח היום במקרים לא מעטים, מתקדם וחכם יותר מהמשרדים המיושנים שלא מסוגלים להבין מה קורה סביבם בעולם שבו גוגל ופייסבוק לוקחים הכל. הוא כבר לא זקוק לו כמו פעם. וזה שמשרד בינוני כמו אדלר עם סמנכל פולטיקאי מהזן הגרוע הוא מס 1 - מסמל את הצרה.
- בו בו 27/07/2017 11:24הגב לתגובה זולא לטרחן אותנו עם בריפים עלובים והבנה של ספק תקציבאי, ספק פקס ויטפל בעצמו עם איזה כוכב רשת מזדמן. בנקודה הזו האינטרסים שלנו זהים. לא רוצים אותך כמו שאתה לא רוצה אותנו. פרנסה תהיה גם בלעדיך. לא צריך טובות. מה אתה פילנטרופ של משרדים? תורם כסף וסובל? יאללה תחפף.
- בינוני 27/07/2017 10:29הגב לתגובה זואפשר לקשקש כל היום על דאטה ועל CPC וכל מה שהלקוחות אוהבים להתעסק היום אבל בסוף אין תחליף לרעיון יצירתי גדול ואת זה לרוב, רק משרד פרסום שמעסיק אנשים עם דמיון ומעוף יכול לעשות. רעיונות גדולים לא קורים בתוך מודעה סטטית של פייסבוק גם אם היא מטורגטת אחושרמוטה ומוגשת ב-A-B טסטינג. רעיונות גדולים יכולים להיות גם פסל מברונזה שלקח את כל הפרסים בקאן והפך לאייקון. אדלר הוא לא משרד חדשני דיגיטלית אבל הוא עושה תוכן וידאו מצוין וזה הדבר הכי חזק בדיגיטל שפשוט עברו מהטלוויזיה למובייל. להגיד שכל המשרדים מיושנים ושללקוחות אין צורך בהם זאת קלישאה של אדם חסר הבנה
- מירן פחמן 27/07/2017 10:18הגב לתגובה זודווקא מעניין לשמוע את החלק הענייני בביקורת שלך ונשמע שיש לך מה לתרום לדיון. אז תמשיך ותרחיב ודווקא אתה, אולי תפחית את החלק הצהוב ותתמקד בתוכן עצמו.
- נו נו 27/07/2017 23:16הספין שבו המרואיין הצליח לקחת קרדיט גדול על כפרי - הוא בעיני מגוחך. איך נתת לו לצאת מזה. להגיד בואו נעשה כפרי - זה קל - אז על מה הקרדיט הגדול? רועי כפרי הוא מאה אחוז אדלר חומסקי? נו באמת.... התשובה הנכונה היא: "כן, רועי כפרי מאיים עלינו. אבל אנחנו חושבים על טובת הלקוח ובמקרה הזה היה צריך לתת לטאלנט את הבמה, ולבלוע את האגו ולהבין שיש דברים שאנשי קריאטיב לא יודעים לכתוב כי רועי כפרי יש רק אחד" אז די. נמאס כבר שאנשי קראיטיב משקרים לעצמם על ידי אכילת ראש. וגם נמאס לשמוע אנשי קראיטיב שאומרים שרעיון הוא רעיון הוא רעיון כהתרסה לדיגיטל ולכך שלא צריך לההתעמק בפרטים הקטנים. בעיני הם עושים לעצמם חיים קלים.צריך להבין את הפלטפורמות השונות, להתעדכן, לא לדבר בסיסמאות שבסוף הכל סיפור טוב. וגם כל הדיכוטומיה בין "הלקוח הפחדן" "למשרד המגניב" היא ילדותית. אנחנו כבר לא שם. צריך להבין: יש אנשי קריאטיב טובים ויש לקוחות טובים כמו אנשי קראיטיב לא טובים ולקוחות לא טובים. בואו נעשה עבודה טובה ומעודכנת ולא נתקבע על הסיסמאות הרגילות.
- 10.מישהו שיודע 26/07/2017 20:28הגב לתגובה זוכן כן אין לתאר איך כל מחלקת הקריאייטיב התפרקה בשלוש שנים איך אין כמעט ארטים ששם או שרוצים בכלל לבוא לעבוד שם..... ולמה שיבואו הפכת את הארטים לביצועיסטים וחבל! חומר למחשבה....
- 9.יוניברסל מקאן 26/07/2017 20:20הגב לתגובה זוחוסר הבנה על מה קורה בתעשייה.
- אילן 27/07/2017 10:44הגב לתגובה זוקשה לראות את אדלר עושים לכם בית ספר?
- מירן פחמן 27/07/2017 10:15הגב לתגובה זו(אני מתעלם מ"מירן אתה פח") אני הייתי מאוד שמח אם הריאיון היה פותח דיון ענייני. תסביר למה זה חוסר הבנה. זה באמת מעניין לשמוע.
- לא יוניברסל מקאן 27/07/2017 12:58הם תקועים אי שם בשלהי שנות האלפיים המוקדמות עם מערכוני טלוויזיה עמוסי טאלנטים שמרצים לקוח ומביאים אותו לזכורות. אין טאלנטים דיגיטליים, אין הבנה דיגיטלית, ומבחינתם דיגיטל זה לקחת את הסרט שכפרי הכין לבד ולהעלות אותו לפייסבוק.
- 8.מישהו מגיתם אריקסון 26/07/2017 19:11הגב לתגובה זועם האנשים הכי בינוניים בתעשיה והתוצרים הכי בינוניים בתעשייה. הגיע הזמן שבזק יעלמו והוא יחד איתם. (כל קמפיין שלהם עם גידי גוב גורם לי לבכות)
- 7.אבי 26/07/2017 18:14הגב לתגובה זוהם רואים את הסרט יחד עם הלקוח
- 6.הכי חתיך באדלר (ל"ת)3> 26/07/2017 16:52הגב לתגובה זו
- הרדוף הנחלים 27/07/2017 11:28הגב לתגובה זולמה להגיד שהם לא מתעדכנים?! הוא ועיני נראותית וויז...מקדימים כבר את 2018 ?? חתיך
- 5.אחד ששופע 26/07/2017 16:28הגב לתגובה זואבל הנפילה של קבוצת בזק הולכת לסדר להם הרבה לילות ללא שינה
- 4.פודקאסט נחמד אבל 26/07/2017 16:21הגב לתגובה זואיך בכל פרק הוא מזכיר את ספי שקד ולמה השאלות חוזרות על עצמן כל הזמן, כבר חודש וחצי???!?!? בחייאת פתחת משהו לפחות תשקיע קצת זמן בלעשות אותו טוב יותר ולשפר אותו מפרק לפרק. אם תשאל את אותן שאלות תקבל את אותן התשובות בכמעט כל המקרים
- צר עולמו (ל"ת)נמלה 27/07/2017 09:52הגב לתגובה זו
- 3.מאזין קבוע 26/07/2017 16:10הגב לתגובה זומירן, עשית אחלה מוצר ומעניין. אבל שים לב כמה הוא חוזר על עצמו. "אנחנו תמיד עושים הכל כדי להיות הכי טובים. הכי חשוב הלקוח, וקודם כל תוצאות. אין היום קופי וארט" ועוד ערימת קלישאות שאולי הן נכונות אבל לשמוע מכולם אותו דבר זה לא מרגש. תחדש מירן. חבל.
- מירן פחמן 26/07/2017 20:08הגב לתגובה זואני אחשוב על זה. אשמח לקבל פידבקים נוספים גם באופן פרטי. לדוגמה: האם יש שאלות שהייתי צריך לשאול ולא שאלתי.
- דולב 27/07/2017 21:08למה כמעט כולם סובלים שם?
- 2.משה 26/07/2017 16:10הגב לתגובה זוארטים לומדים 4 שנים לעצב. כל עיצוב הוא עם קונספט. כל עיצוב שמעצב יוצר, מתחיל קודם כל מרעיון. אין ארט אחד באדלר שמאפשרים לו לפצח. עם הזמן זה התמוסס. המשרד בנוי על 6 אנשים מנהלי קריאייטיב וקופי. ועובדה, יש גל עזיבה מטורף ממחלקת הקריאייטיב.
- 1.נוד נפוח יותר מגעיל (ל"ת)אחד שנוגע 26/07/2017 15:42הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
