אורן ציבלין
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קריסת גלובוס: חייבת מיליונים ל'ציבלין', 'דחף', 'ברעם' ועוד גופים בפרסום

אורן ציבלין: "מקווים שנמשיך לעבוד כך עוד שנים רבות. דורית ישי וצוות ההפצה הם אחד מלקוחותינו האהובים ביותר מבין עשרות לקוחות הקבוצה. סכום החוב משולל כל יסוד"
משה בנימין | (1)

קריסתה של רשת בתי הקולנוע והפצת הסרטים גלובוס מקס עשויה לפגוע גם בספקיה מתחום הפרסום ובראשם משרדי הפרסום ציבלין ודחף. החברה שחובה נאמד בכ-100 מיליון שקלים נמצאת בימים אלו בהקפאת הליכים תחת הנאמנים עורכי הדין גיל אורן ואלונה בומגרטן.

מהבקשה להקפאת הליכים עולה כי החוב המרכזי הוא לבית ההשקעות פסגות ולקרנות המורים, ביחס של 77% ו-33%: 29 מיליון שקלים ו-8.5 מיליון שקלים, המהווים הנושה המרכזי המובטח. החוב לעובדי החברה עומד על  כ-8.2 מיליון שקלים ואילו החוב ל"נושים רגילים" עומד על כ-40 מיליון שקלים שבתוכו גם החוב למשרד הפרסום המלווה את גלובוס מקס למעלה מעשור - ציבלין תקשורת צעירים בבעלותו של אורן ציבלין ודחף שבראשה עומד אורן ז'ורבין.

2 המשרדים מטפלים בפרסום של הסרטים המופצים בארץ על ידי כלובוס מקס. במחצית הראשונה של 2017 שלגביה גם נצבר החוב, מאז אמצע ינואר, טיפל דחף בסרטים המרכזיים כגון "המלך ארתור", "קונג", 50 גוונים של אפור" ו"מהיר ועצבני". מנגד, ציבלין טיפל ב"לגו באטמן" ו"מורים בהפרעה".

גופים נוספים מענף הפרסום ששמם מופיע בבקשה להקפאת הליכים כנושים הם משרד הפרסום ענבר מרחב G, חברת שילוט החוצות נור מדיה, חברת שילוט החוצות ברעם, חברות שילוט החוצות ג'יי סי דקו, הדיה שילוט חוצות וידיעות אינטרנט.  

גורמים בענף הפרסום שעבדו בעבר עם גלובוס מקס מספרים לאייס כי מי שהיה קרוב אליהם היה יכול לקרוא את הסימנים מוקדם יותר. לדברי גורם בכיר "יש לנו מדי פעם לקוחות שאנחנו מבינים שהם נמצאים במצב מסוים..הערכנו שזה סוג של ישראבלוף, כל הסימנים היו שם כבר שנים וברגע כזה אתה עובד בצמצום חשיפה". עוד הוא מספר לאייס: "היו איתם בעיות של דחיות תשלומים, שוטפים שהפכו לארוכים מדי והתנהלות כללית שלא היתה לרוחנו. ראינו מה קורה כבר תקופה ארוכה והבנו שזה לא הולך קדימה".

מציבלין תקשורת צעירים נמסר בתגובה: "אנו עובדים עבור אולפני הפצת הסרטים החזקים בעולם, ביניהם יוניברסל, וורנר ואחרים, מזה 15 שנים בהצלחה גדולה, הכוללת בין השאר את המיניונים ו-וונדר וומן. אנו מקווים שנמשיך לעבוד עם האולפנים כך עוד שנים רבות. דורית ישי וצוות ההפצה הם אחד מלקוחותינו האהובים ביותר מבין עשרות לקוחות הקבוצה".

את תגובת דחף לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 21/06/2017 23:19
    הגב לתגובה זו
    התגובה היפה של אורן ציבלין רק מחזקת את העובדה שציבלין הוא משרד פרסום מזן אחר, משרד פרסום של אנשים שאוהבים את העבודה שלהם ומרגישים את זה. יצא לי לעבוד איתם והרגשת ה-"כניסה למשפחה" מובילה מהרגע שנכנסים בפעם הראשונה למשרדים הצבעוניים והיפים שלהם ועד שאתה קורא תגובה כזאת בזמן פחות נח. כל הכבוד.
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.