פרסום ראשון

קריסת גלובוס: חייבת מיליונים ל'ציבלין', 'דחף', 'ברעם' ועוד גופים בפרסום

אורן ציבלין: "מקווים שנמשיך לעבוד כך עוד שנים רבות. דורית ישי וצוות ההפצה הם אחד מלקוחותינו האהובים ביותר מבין עשרות לקוחות הקבוצה. סכום החוב משולל כל יסוד"
משה בנימין | (1)

קריסתה של רשת בתי הקולנוע והפצת הסרטים גלובוס מקס עשויה לפגוע גם בספקיה מתחום הפרסום ובראשם משרדי הפרסום ציבלין ודחף. החברה שחובה נאמד בכ-100 מיליון שקלים נמצאת בימים אלו בהקפאת הליכים תחת הנאמנים עורכי הדין גיל אורן ואלונה בומגרטן.

מהבקשה להקפאת הליכים עולה כי החוב המרכזי הוא לבית ההשקעות פסגות ולקרנות המורים, ביחס של 77% ו-33%: 29 מיליון שקלים ו-8.5 מיליון שקלים, המהווים הנושה המרכזי המובטח. החוב לעובדי החברה עומד על  כ-8.2 מיליון שקלים ואילו החוב ל"נושים רגילים" עומד על כ-40 מיליון שקלים שבתוכו גם החוב למשרד הפרסום המלווה את גלובוס מקס למעלה מעשור - ציבלין תקשורת צעירים בבעלותו של אורן ציבלין ודחף שבראשה עומד אורן ז'ורבין.

2 המשרדים מטפלים בפרסום של הסרטים המופצים בארץ על ידי כלובוס מקס. במחצית הראשונה של 2017 שלגביה גם נצבר החוב, מאז אמצע ינואר, טיפל דחף בסרטים המרכזיים כגון "המלך ארתור", "קונג", 50 גוונים של אפור" ו"מהיר ועצבני". מנגד, ציבלין טיפל ב"לגו באטמן" ו"מורים בהפרעה".

גופים נוספים מענף הפרסום ששמם מופיע בבקשה להקפאת הליכים כנושים הם משרד הפרסום ענבר מרחב G, חברת שילוט החוצות נור מדיה, חברת שילוט החוצות ברעם, חברות שילוט החוצות ג'יי סי דקו, הדיה שילוט חוצות וידיעות אינטרנט.  

גורמים בענף הפרסום שעבדו בעבר עם גלובוס מקס מספרים לאייס כי מי שהיה קרוב אליהם היה יכול לקרוא את הסימנים מוקדם יותר. לדברי גורם בכיר "יש לנו מדי פעם לקוחות שאנחנו מבינים שהם נמצאים במצב מסוים..הערכנו שזה סוג של ישראבלוף, כל הסימנים היו שם כבר שנים וברגע כזה אתה עובד בצמצום חשיפה". עוד הוא מספר לאייס: "היו איתם בעיות של דחיות תשלומים, שוטפים שהפכו לארוכים מדי והתנהלות כללית שלא היתה לרוחנו. ראינו מה קורה כבר תקופה ארוכה והבנו שזה לא הולך קדימה".

מציבלין תקשורת צעירים נמסר בתגובה: "אנו עובדים עבור אולפני הפצת הסרטים החזקים בעולם, ביניהם יוניברסל, וורנר ואחרים, מזה 15 שנים בהצלחה גדולה, הכוללת בין השאר את המיניונים ו-וונדר וומן. אנו מקווים שנמשיך לעבוד עם האולפנים כך עוד שנים רבות. דורית ישי וצוות ההפצה הם אחד מלקוחותינו האהובים ביותר מבין עשרות לקוחות הקבוצה".

את תגובת דחף לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 21/06/2017 23:19
    הגב לתגובה זו
    התגובה היפה של אורן ציבלין רק מחזקת את העובדה שציבלין הוא משרד פרסום מזן אחר, משרד פרסום של אנשים שאוהבים את העבודה שלהם ומרגישים את זה. יצא לי לעבוד איתם והרגשת ה-"כניסה למשפחה" מובילה מהרגע שנכנסים בפעם הראשונה למשרדים הצבעוניים והיפים שלהם ועד שאתה קורא תגובה כזאת בזמן פחות נח. כל הכבוד.
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים. 




פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.