קריסת גלובוס: חייבת מיליונים ל'ציבלין', 'דחף', 'ברעם' ועוד גופים בפרסום
קריסתה של רשת בתי הקולנוע והפצת הסרטים גלובוס מקס עשויה לפגוע גם בספקיה מתחום הפרסום ובראשם משרדי הפרסום ציבלין ודחף. החברה שחובה נאמד בכ-100 מיליון שקלים נמצאת בימים אלו בהקפאת הליכים תחת הנאמנים עורכי הדין גיל אורן ואלונה בומגרטן.
מהבקשה להקפאת הליכים עולה כי החוב המרכזי הוא לבית ההשקעות פסגות ולקרנות המורים, ביחס של 77% ו-33%: 29 מיליון שקלים ו-8.5 מיליון שקלים, המהווים הנושה המרכזי המובטח. החוב לעובדי החברה עומד על כ-8.2 מיליון שקלים ואילו החוב ל"נושים רגילים" עומד על כ-40 מיליון שקלים שבתוכו גם החוב למשרד הפרסום המלווה את גלובוס מקס למעלה מעשור - ציבלין תקשורת צעירים בבעלותו של אורן ציבלין ודחף שבראשה עומד אורן ז'ורבין.
2 המשרדים מטפלים בפרסום של הסרטים המופצים בארץ על ידי כלובוס מקס. במחצית הראשונה של 2017 שלגביה גם נצבר החוב, מאז אמצע ינואר, טיפל דחף בסרטים המרכזיים כגון "המלך ארתור", "קונג", 50 גוונים של אפור" ו"מהיר ועצבני". מנגד, ציבלין טיפל ב"לגו באטמן" ו"מורים בהפרעה".
גופים נוספים מענף הפרסום ששמם מופיע בבקשה להקפאת הליכים כנושים הם משרד הפרסום ענבר מרחב G, חברת שילוט החוצות נור מדיה, חברת שילוט החוצות ברעם, חברות שילוט החוצות ג'יי סי דקו, הדיה שילוט חוצות וידיעות אינטרנט.
גורמים בענף הפרסום שעבדו בעבר עם גלובוס מקס מספרים לאייס כי מי שהיה קרוב אליהם היה יכול לקרוא את הסימנים מוקדם יותר. לדברי גורם בכיר "יש לנו מדי פעם לקוחות שאנחנו מבינים שהם נמצאים במצב מסוים..הערכנו שזה סוג של ישראבלוף, כל הסימנים היו שם כבר שנים וברגע כזה אתה עובד בצמצום חשיפה". עוד הוא מספר לאייס: "היו איתם בעיות של דחיות תשלומים, שוטפים שהפכו לארוכים מדי והתנהלות כללית שלא היתה לרוחנו. ראינו מה קורה כבר תקופה ארוכה והבנו שזה לא הולך קדימה".
מציבלין תקשורת צעירים נמסר בתגובה: "אנו עובדים עבור אולפני הפצת הסרטים החזקים בעולם, ביניהם יוניברסל, וורנר ואחרים, מזה 15 שנים בהצלחה גדולה, הכוללת בין השאר את המיניונים ו-וונדר וומן. אנו מקווים שנמשיך לעבוד עם האולפנים כך עוד שנים רבות. דורית ישי וצוות ההפצה הם אחד מלקוחותינו האהובים ביותר מבין עשרות לקוחות הקבוצה".
את תגובת דחף לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
- 1.רון 21/06/2017 23:19הגב לתגובה זוהתגובה היפה של אורן ציבלין רק מחזקת את העובדה שציבלין הוא משרד פרסום מזן אחר, משרד פרסום של אנשים שאוהבים את העבודה שלהם ומרגישים את זה. יצא לי לעבוד איתם והרגשת ה-"כניסה למשפחה" מובילה מהרגע שנכנסים בפעם הראשונה למשרדים הצבעוניים והיפים שלהם ועד שאתה קורא תגובה כזאת בזמן פחות נח. כל הכבוד.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
