פרחי דורש מכאן 50 א' שקל לחודש עבור מערכת הפרסום
תקציר האירועים הקודמים: התאגיד לא יכול להתלונן שלא היה לו זמן להיערך ולמעשה בדיוק ההיפך, הדחיות האינסופיות עוד הוסיפו חול לשעונו. מנגד, נציגיו, דרשו והכריזו מעל כל במה ותחת כל מיקרופון רענן כי הם ערוכים, מוכנים ויכולים לעלות לאוויר במועד המקורי שנקבע. הצהרות לחוד ומעשים לחוד - מערכת שיבוץ הפרסומות (ותמחורן) שהתאגיד הוא אחראי לה כשהוא גם מכתיב לזכיין הפרסום טרגט ספיריט להשתמש בה לא מצליחה להתמודד עם המשימה שלשמה הובאה ותוכננה.
כזכור, באייס נחשף כי בין התאגיד, טרגט ספיריט ושפ"מ התנהלו מגעים שלא צלחו על רכישת תכנת שיבוץ הפרסומות מאג'יק הייעודית לרדיו שאותה פיתחה שפ"מ בבעלות אברהם פרחי. כעת אנו חושפים על פי מקורות בתחום המדיה, כי המחיר שדרש פרחי, בעל התכנה, שלו סירב התאגיד עמד על כ-50 אלף שקלים לחודש עבודה עם המערכת. משמע, מחיר שנתי שעומד על כ-600 אלף שקל בלבד.
כזכור, כפי שכבר פורסם, ההפסד היומי של התאגיד מיום שידור ב-8 תחנות הרדיו ללא פרסום נאמד בכ-250-300 אלף שקלים ויש מעריכים כי אף יותר מכך. בשוק המדיה מציינים כי חודשים מאי יוני (התאגיד עלה לשידור באמצע מאי) הם חודשים מוצלחים שבהם בממוצע ההכנסה מפרסום ברדיו בתקופת רשות השידור עמדה על כ-9-10 מיליון שקלים.
לא צריך להיות בעל חוש עסקים מפותח כדי להבין את גודל הפספוס והמחדל. בעוד שהתאגיד מאבד הכנסה של כ-10 מיליון שקל מפרסום יושבת על שולחנו הצעה לתכנה שעובדת במחיר חודשי של כמה עשרות אלפי שקלים ופחות ממיליון לשנה. לזאת יש להוסיף את העובדה כי במידה והתאגיד יחליט לוותר סופית על המערכת הלא יציבה שאיתה הוא פועל כיום, עלות התכנון, הפיתוח וההקמה של תכנה חדשה תעלה לו מיליונים לכל הפחות.
בתאגיד טרם ניאותו להסביר מה עומד מאחורי הפתיחה הכושלת בגזרת הרדיו ומדוע מבחני המערכת שנעשו, אם נעשו, לא אותתו מראש על הכשלים הטכנולוגיים הצפויים. יש בשוק מי שטוען כי למרות הזמן הרב שהיה בידיו בתאגיד לא ערכו מספיק ניסיונות "רטובים" וציפו שמערכת שלא יועדה לרדיו תדע לעשות את העבודה, והיא לא.
בכירים בשוק המדיה הישראלי מגדירים את הסיטואציה שנוצרה כ"מביכה, חובבנית ומתסכלת". יש מי שטוען שהבחירה של התאגיד שלא לשלם את המחיר "ההוגן" לדבריהם על שימוש חודשי היא לא יותר מ"אגו מנופח שיעלה לנו הציבור בהפסד של 20 מיליון שקלים". כך או כך, בשורה התחתונה, משרדי הפרסום נפגעים, המפרסמים נפגעים ויחד איתם הציבור שהתאגיד שהוקם עבורו במקום רשות השידור אמור לממן את עצמו מפרסומות ולא ממקורות אחרים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מחברת שפ"מ ואברהם פרחי לא נמסרה תגובה. מטרגט ספיריט לא נמסרה תגובה ומתאגיד השידור לא נמסרה תגובה לידיעה.
- 4.נעם 18/06/2017 16:42הגב לתגובה זווגם מצעד הכתבים נותר בינוני כשהיה.
- 3.אפשר לסגור-שוב מגרדים את ה 2% רייטינג (ל"ת)דנה 16/06/2017 20:25הגב לתגובה זו
- 2.אגו חירב מוצר מובחר (ל"ת)מבפנים 16/06/2017 17:28הגב לתגובה זו
- 1.האגו 15/06/2017 20:53הגב לתגובה זונראה שקבלת ההחלטות של הצמד הזה לא משהו. לדעתי כדאי לשקול לנכות את הסכומים האלה משכרם.
- הנהלת הצאגיד 16/06/2017 20:28הגב לתגובה זוהחלטנו לא לאמץ את הצעתך ובמקום זה אנו מוותרים עליך כצופה/מאזין. אנו מאחלים לך הצלחה רבה בהמשך דרכך וצום קל!

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.