אליעזר פישמן
צילום: ענת דניאלי
פרסום ראשון

בשיא המשבר הציבורי: אליעזר פישמן שכר את משה דבי

במקביל לביקורת על התנהלות הרכה של הבנקים כלפי פישמן, ולאחר שצולם זועם על עיתונאיות, הטייקון לשעבר ועורכי דינו שלום גולדבלט ודוד לשם שכרו יועץ משברים
אלכסנדר כץ | (2)

איש העסקים אליעזר פישמן שכר את שירותיו של משה דבי, בעלי משרד דבי תקשורת -  כך נודע לאייס. דבי ישמש כיועץ משברים של פישמן בפרשת חובות הענק שלו.

 

חובותיו של פישמן נאמדים ביותר מ-4 מיליארד שקלים, רובם לבנק הפועלים ולבנק לאומי. לאחר הירתמות התקשורת לביקורת הקשה על האשראי הלא-פרופורציונלי שהעניקו בנקים הפועלים ולאומי לפישמן, החליטו הנושים לדחות את הסדר החוב ו"תספורת" הענק שפישמן אמור היה לקבל, ועולות הקריאות להקים ועדת חקירה לבדיקת השתלשלות האירועים שהובילו לקריסתו של הטייקון.

 

בחודשים האחרונים התנהל פישמן ללא ייעוץ תקשורתי, ואף הסתבך ב-2 מקרים כשצולם בהתבטאויות אלימות כלפי עיתונאיות מערוצים 2 ו-10, עמליה דואק וליאור קינן. בשבוע האחרון שכר פישמן, יחד עם עורכי דינו, שלום גולדבלט ודוד לשם את שירותיו של דבי, שייאלץ להתמודד בביקורת התקשורת והציבורית הקשה כלפי פישמן.

 

משה דבי סירב להגיב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מוטי אינ. טגריטי 15/06/2017 00:15
    הגב לתגובה זו
    מוטי שרף היה היחצן שלו אבל הוא קפץ לעגלה של אלונה. מוטי בחור עם יושרה!!! קצת לא נאמן ומוכר את הלקוחות שלו מהר מדי אבל הם בטח אוהבים את זה
  • 1.
    א.ת 13/06/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    תנסו 4 מיליארד
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.