פסטיבל מיפ
צילום: יח"צ

עוד סימן לצמיחת השוק ה-TV המקומי: בכיר במיפ מגיע ארצה

סיריל שצ'ברבקוב, המנהל האזורי של Reed MIDEM המארגנת את מיפ, ייפגש עם בכירי חברות המדיה וההפקה בישראל, וגם עם נציגים של חברות ניו מדיה שטרם השתתפו במיפ
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה מיפ

ישראל נחשבת ליצואנית התוכן הרביעית בעולם ביחס למספר תושבים, ויותר ויותר פורמטים מקומיים עושים את דרכם למסכי הטלוויזיה בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק. לפני 3 שנים יריד הטלוויזיה מיפ בקאן אף היה בסימן ישראל, עוד סימן לחוזקה של התעשייה, שמגלגלת על פי הערכות כ-200 מיליון דולר בשנה החולפת ממכירות פורמטים ותוכן לחו"ל.

לאייס נודע כי כחלק מהתדמית החיובית של ישראל בתחום התוכן, מגיע לארץ סיריל שצ'ברבקוב, המנהל האזורי של חברת Reed MIDEM, החברה שמארגנת את ארועי מיפ לסדרת פגישות עם בכירי שוק הטלוויזיה והתוכן.

שצ'ברבקוב ייפגש בין היתר עם אנשי ארמוזה פורמט, קשת, רשת, תאגיד השידור הציבורי כאן, ארצה הפקות, HOT, סלקום TV, נוגה תקשורת, yes, דורי מדיה, סוכנות ADDאיגוד המפיקים ועוד. לדברי גורמים, שצ'ברבקוב מגיע ארצה על מנת להבין את הצרכים המעודכנים של השוק בישראל ולהציג חידושים והתפתחויות בשוק התוכן.

כאמור, שצ'ברבקוב יפגש גם בפאנל גדול יותר, במהלך ארוחת בוקר שתתקיים ביום שני בעוד כשבועיים, בה ייקחו חלק חברות ניו מדיה ובעלות נישה בתחום התוכן המשודר, שעדיין לא השתתפו בארועי מיפ בעבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.