תאגיד השידור כאן
צילום: יח"צ כאן

אין חדש: התאגיד לא משדר פרסומות ברדיו ומפסיד כסף

שבועיים לאחר שעלה לאוויר תאגיד כבר רושם על הנייר אובדן הכנסה של כ-4 מיליון שקלים ופתרון התקלה טרם נראה באופק
משה בנימין | (6)

תאגיד השידור הישראלי כאן רושם היום שבועיים רצופים, מיום הקמתו, ללא פרסומות ב-8 תחנות הרדיו הפועלות תחתיו ובראשן: כאן 88, כאן גימל וכאן ב. למעט פרסומות שעלו לאוויר מתוך ניסיון לבחון את המערכת ונשמעות מדי פעם, תקלת שיבוץ הפרסומות טרם נפתרה והאחראים - קברניטי התאגיד - שבחרו את תוכנת שיבוץ הפרסומות עדיין חסרי אונים. 

במהלך השבוע שעבר הודיע התאגיד למשרדי הפרסום כי הבעיה צפויה להיפתר בתחילת השבוע הנוכחי, והפרסומות יעלו לאוויר החל מה-28 במאי. עם זאת, גם היום, שידורי הרדיו מתנהלים ללא מקבצי פרסומות. המשמעות הכספית היא הפסד עצום של כ-300 אלף שקלים ביום, שעומדים כיום כבר על כ-4 מיליון שקל שהיו אמורים להיכנס לקופת התאגיד מפרסום ולא נכנסו. יתרה מכך השבוע האחרון היה יכול להכניס לקופת הרדיו הכנסה גבוהה יותר מפרסום בשל העובדה שחג שבועות עומד בפתח, ובהתאם מפרסמים רבים מפנים תקציבים לתקופה זו.

מערכת שיבוץ הפרסומות בתחנות הרדיו נבחרה על ידי התאגיד עצמו עוד טרם המכרז על זיכיון הפרסום שבו זכתה חברת טרגט ספיריט. לאייס נודע כי המערכת היא פרי פיתוח של חברה ישראלית והיא נרכשה על ידי התאגיד למרות שלא יועדה מלכתחילה לרדיו. בתאגיד ביקשו לעשות לה אדפטציה ולהשמיש אותה לשיבוץ פרסומות אך ניסיון זה אינו עולה יפה ומנגד עולה בהפסד לא קטן. כפי שנחשף באייס, אחת האופציות שנידונו היתה רכישת מערכת שיבוץ הפרסומות של שפ"מ מידי אברהם פרחי, בעליה של שפ"מ שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.

בתמונת המצב הנוכחית כל מי שקשור בסיפור המחדל ברדיו כועס ומתוסכל. מצד אחד התאגיד שאחראי למערכת שנבחרה עושה רושם ראשוני לא מוצלח ומזה שבועיים לא מביא את האירוע לסיומו. חברת טרגט ספיריט זכיינית הפרסום משלמת אף היא מחיר לא זול, שכן החברה מעסיקה עובדים שפרנסתם ומשכורתם אמורה להגיע מהכנסות הפרסום  שנובעות מניהול הזיכיון ונכון לעכשיו, חצי מחדש העבודה הראשון כבר ירד לטימיון. הצלע השלישית של המשולש היא המפרסמים ומשרדי הפרסום הזועמים שקמפיינים שלהם ירדו בין לילה ולא שבו לאוויר.

עם או בלי קשר למחדלי הרדיו, הבוקר הודיע על פרישתו סמנכ"ל הרדיו של התאגיד שמעון אלקבץ, שבועיים בלבד לאחר תחילת השידורים. בהנחה שאלקבץ היה בסוד העניינים מתוקף תפקידו, גם עליו רובצת האשמה שמדירה שינה מעיניהם של אנשי התאגיד. למרות שלא ידוע מיהו בדיוק הגורם שאישר את רכישת מערכת שיבוץ הפרסומות שאינה מספקת את הסחורה, עצם היותו סמנכ"ל הרדיו של התאגיד הופכת אותו לאחראי ישיר לצד ההנהלה הבכירה.

נכון לעכשיו, למרות צפירת ההרגעה של התאגיד שהבטיח לשוב לשידור פרסומות תקין מהיום (יום א'), פתרון התקלה טרם נראה באופק ולא נראה שטרגט ספיריט או התאגיד יכולים להתחייב בפני הפרסומאים והמפרסמים על התאריך שבו הפרסומות ישובצו כראוי.

תגובת התאגיד לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הם לעולם לא יודו בכשלון (ל"ת)
    גיא 29/05/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משדרים גם משדרים... מסוף השבוע כבר. (ל"ת)
    אריה 29/05/2017 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הליצן הבוכה 28/05/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    למה לא שומעים את גיל עומר? הוא יו"ר הדירקטוריון ויש עליו אחריות לפקח על כל הדברים האלה. יש גם פאק בשידורי קול המוסיקה ורשת א' ו88 בקצב הזה לא ישארו להם מאזינים ולא ישארו להם צופים ואף אחד לא יקנה משבצות פרסום. כל הכבוד לגלעד ארדן,יאיר לפיד, קארין אלהרר, איתן כבל שהביאו אותנו עד הלום.
  • 3.
    oferdesade 28/05/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    ... זה כלכך לא ציוני!!
  • 2.
    מחדל כאן 28/05/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    איפה המינויים התמוהים, האולפנים המעוותים (טכנית) ,בעלי התפקידים מנוגדי העניינים, נתוני הצפייה העמוקים מנומך ועוד ועוד. באיזשהוא שלב יאלצו העתונים,הזכיינים וגל"צ לחשוף את הנעשה מאחורי חומות התאגיד.
  • 1.
    אם היו נותנים לשמעון להיות מעורב בנושא..היו היום פרסומות! (ל"ת)
    אחת שיודעת מבתוכו! 28/05/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.