groupm
צילום: יח"צ

הפרינט מת, וה-TV? כ-77 סנט מכל דולר יופנה לפרסום בדיגיטל

מדוח של חברת המדיה GroupM מקבוצת WPP, עולה כי תחום הדיגיטל עקף את הטלוויזיה ב-10 מדינות וצפוי לעשות זאת בעוד 5 מדינות השנה, בהן צרפת וגרמניה 
משה בנימין |
נושאים בכתבה WPP דיגיטל

כמדי שנה (מאז 2007) חברת המדיה GroupM, מקבוצת הפרסום הגדולה בעולם WPP, מפרסמת את סקירת הדיגיטל השנתית שלה תחת השם Interaction. הסקירה שמתארת את תמונת המצב בדיגיטל, בתעשיית הפרסום העולמית, כוללת גם את התחזית השנתית של GroupM לסקטור זה - תחזית שמתוקף מעמדה של החברה זוכה לפרסום רב.

הדו"ח המעמיק מציג תובנות ומסמן מגמות וטרנדים בקרב מספר מישורים הנוגעים לתחום הדיגיטל, ביניהם: AI - בינה מלאכותית, AR ו-VR - מציאות רבודה ומציאות וירטואלית, וידאו, תמחור מדיה, טלוויזיה ועתידה, אודיו והדואופול הדיגיטלי ששולט בשוק העולמי -  גוגל ופייסבוק, תרמיות בפרסום, פייק ניוז, חוסמי פרסומות ועוד. 

77% מכל הכסף החדש בפרסום - לדיגיטל

בשורה התחתונה GroupM חוזה צמיחה בהוצאה לדיגיטל ב-46 מדינות עם הערכה ש-77 סנט מכל דולר בהוצאה חדשה לפרסום יופנה לדיגיטל. הדו"ח מציין כי תחום הדיגיטל עקף את הטלוויזיה ב-10 מדינות (אוסטרליה, קנדה, סין, דנמרק, פינלנד, הולנד, ניו זילנד, נורווגיה, שבדיה, בריטניה) וצפוי לעשות זאת בעוד 5 מדינות השנה: צרפת, גרמניה, אירלנד, הונג קונג וטייוואן.   

   

עם זאת בסיכום עולמי של נתוני המדיה, המחקר של GroupM מעלה שהטלוויזיה היא עדיין אמצעי המדיה המוביל בעולם. נתח הטלוויזיה ב-2016 עמד על 42% ולפי ההערכות הוא צפוי לאבד כאחוז ב-2017 ל-41%. הבטן הרכה של הטלוויזיה על פי המחקר הוא קהל היעד בגילאי 16-24 אותם הטלוויזיה מאבדת באופן עקבי. 

2 ענקיות הדיגיטל - פייסבוק וגוגל שולטות בשוק העולמי כשם שהן עושות בשוק הישראלי. על פי הסקירה, 2 החברות הן הנהנות המרכזיות מרובה של הצמיחה בשוק הדיגיטל העולמי. הדו"ח מציין כי ב-2017 סנאפצ'ט ואמאזון צפויות להוות יריבים שעשויים לנגוס בנתח השוק של גוגל ופייסבוק, כמו גם 3 הענקיות הסיניות: Baidu, Alibaba ו-Tencent שצפויות להרחיב את חדירתן לשווקי המערב.

בתחום ה-ecommerce צופה GroupM עלייה של 18% בהוצאת צרכנים, בסכום כולל של למעלה מ-2.205 טריליון דולר. בממוצע הצפי הוא הוצאה של כ-869 דולר על רכישה באונליין לכל אזרח אמריקאי. המובילים ברכישה באונליין הם הבריטים עם הוצאה ממוצעת של 4,000 דולר לאדם בשנה - רמז עבה לכל מי שמשווק את מרכולתו ברשת ומנסה לפנות ללקוחות מכל העולם.

גם ארה"ב נפלה - הדיגיטל עובר לראשונה את הטלוויזיה

סקירה נוספת שמחזקת את הדו"ח של GroupM, ונעשתה על ידי PricewaterhouseCoopers עבור ארגון הדיגיטל האמריקאי מעלה כי ההוצאה לדיגיטל בשוק האמריקאי זינקה ב-22% ל-72.5 מיליארד דולר ב-2016 לעומת 59.6 מיליארד ב-2015. שתי אבני דרך חשובות צוינו בסקירה זו: לראשונה תחום המובייל עבר את הדסקטופ בדיגיטל ובנוסף, דרמטי יותר, תחום הדיגיטל כולו עבר את ההוצאה לפרסום בטלוויזיה שריכזה בידיה הוצאה של 71.3 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הסקטור הדיגיטלי המוביל שמשך את התחום למעלה הוא הוידאו עם עלייה של 53% ל-9.1 מיליארד דולר ב-2016. בתחום המובייל העלייה בוידאו אף הייתה חדה יותר באופן קיצוני, עם עלייה של 145% ל-4.2 מיליארד דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.