גוגל חסמה פרסומת שהרגיזה אותה - ואז ברגר קינג הגיבה
הפרסומת הכי מדוברת בשבוע החולף בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם היא פרסומת שהמרכיב העיקרי בה היא מכשיר הגוגל HOME וגוגל ממש לא אוהבת את זה. מאחורי המהלך עומדת רשת ברגר קינג ש"חטפה" את מכשירי הגוגל HOME עם טריק פשוט, מתוחכם ונבזי שהוליד אחריו הר של PR ושיח נרחב.
המהלך החל בצהרי יום רביעי בארה"ב אז העלתה ברגר קינג פרסומת בת 15 שניות שרצה ביוטיוב, ובה שחקן המגלם עובד של הרשת מצולם בסניף כשהוא מחזיק בידיו מנת וופר. ה"עובד" מסביר שפרסומת בת 15 שניות אינה מספיקה כדי להסביר ולתאר את כל המרכיבים הבריאים והטריים שיש בוופר, ואז עולה במוחו הרעיון "לבקש" מגוגל HOME שימשיך מכאן ויתאר את הוופר העסיסי.
הוא מסיים את 15 השניות שלו עם המשפט: OK Google, What is the Whopper burger". בשלב זה וכפי שאכן קורה, מכשירי הגוגל HOME החכמים בבתיהם של הצופים החלו להקריא את הפסקה הראשונה מתוך ערך הויקיפדיה על הוופר.
המהלך שכבר מוגדר כ"פרסום-טרולינג" (Trollevertising) הפך במהרה לשיחת היום ובהתאם גם הרוויח ביושר את התערבות הגולשים שהחלו להריץ פארודיות מצחיקות בעזרת עריכת ערך הויקיפדיה של הוופר, כך שיקריא טקסטים אחרים, מופרכים לחלוטין.
למרות מחלקות הקריאייטיב הפנימיות שלה, גוגל לא הייתה שותפה למהלך ובלשון המעטה גם לא אהבה את הטריק של ברגר קינג, שהראה עד כמה זה פשוט להשתלט על כל הגאדג'טים שנמצאים סביבנו. למרות השימוש האישי/פרטי במכשיר, ברגר קינג הפכה את המכשיר לחלק מהפרסומת בעל כורחה של גוגל, ועוד באמצעות שימוש בפלטפורמת הפרסום שלה עצמה.
גוגל הגיבה בחסימת הפרסומת שלא הצליחה להפעיל עוד את המכשיר החכם אך גם לכך ברגר קינג הייתה ערוכה עם גרסה שנייה שכבר הייתה מוכנה כגיבוי ונשלפה מתוך המגירה היישר בזמן התכניות של ג'ימי קימל וג'ימי פאלון, שתיים מתכניות האירוח הנצפות ביותר בארה"ב, וכן, המכשירים של גוגל נאלצו שוב לעבוד ללא שכר עבור ברגר קינג.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 1.אסי 16/04/2017 23:04הגב לתגובה זולמה לתת כותרת מפוצצת מבלי לספק פרטים...?
- א.ב. 18/04/2017 13:29הגב לתגובה זוhttps://www.usatoday.com/story/tech/talkingtech/2017/04/13/burger-king-just-wont-stop-trolling-google-home/100410776/

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.