ברגר קינג
צילום: יח"צ
טור

אש: איך ברגר קינג עשתה מסניפים שרופים קמפיין מבריק

על מנת להזכיר לאנשים ש-BK משתמשת כל הזמן בגריל להבה (Flame-grills) כדי לייצר את הטעם המיוחד של ההמבורגרים שלה, החליטו בחברה לצאת בסדרת מודעות שנעה על הסקאלה שבין מטורפת למבריקה
לירון בן יעקב | (2)

ברגר קינג על האש. בכל פעם שאני חושב שכבר ראיתי הכל, איפשהו בעולם יוצא קמפיין שמוכיח לי שאפילו לא הייתי קרוב. הכתובת הפעם, מיאמי, ארה"ב.

 

"מאז 1954 יותר סניפים של ברגר קינג נשרפו בעולם מאשר בכל סניף של רשת מזון מהיר אחרת". על פניו נתון לא מחמיא ודי מדאיג, שלא מעט חברות היו מדחיקות ומסתירות בצד בתקווה שלא ייפלט החוצה על ידי מתחרה ובטח שלא עושות ממנו קמפיין. אבל איך אומרים בקריאייטיב - Never Say Never...

 

על מנת להזכיר לאנשים ש-BK משתמשת כל הזמן בגריל להבה (Flame-grills) כדי לייצר את הטעם המיוחד של ההמבורגרים שלה, החליטו בחברה לצאת בסדרת מודעות שנעה על הסקאלה שבין מטורפת למבריקה. כל מודעה הציגה צילום אמיתי של סניף BK בזמן שנשרף, מארה"ב ועד איטליה.

 

הקמפיין לקח את הנתון השלילי והפך אותו, אולי לא לחיובי, אבל כן הצליח למצוא בו זווית

הומוריסטית שגם מתחברת למוצר עצמו - Flame-grills Burgers. בהחלט החלטה לא שגרתית שמייצרת שיח, שלילי אך גם חיובי,  אבל מה שבטוח - אי אפשר להתעלם מקמפיין כזה. קריאייטיב טוב הוא שילוב של הפרעה חזקה ומציאת רלוונטיות, למרות זאת, יכול להיות שהלכו פה רחוק מדי? מה דעתכם, אשמח לשמוע. חציית גבולות או קריאייטיב מבריק? אולי שניהם?

*** הכותב הוא איש קריאייטיב ב-No, No, No, No, No, YES ומרצה לפרסום במסלול האקדמי של המכללה למנהל

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שרון אטיאס 02/07/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    גאונות א להפוך את הנתון של השרפות משלילי למשהוא חיובי , ב יש פה עניין שגורם לקהל היעד "לחשוב שפה באמת שורפים את הבורגר כמו שהם טוענים "
  • 1.
    ערן 06/03/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    אתה צריך להרצות בחוג לאומנות ולא בחוג לפרסום. אני מנחש שהמודעות האלו הופיעו בכמה מגזיני קריאטיב ולא הרבה יותר מזה. הן בטח לא שינו באלפית אחוז את המכירות של ברגר קינג. אחלה יציאה קריאטיבית אבל ממש לא פרסום. אגב, זה נחשב מבחינתך ללכת רחוק? בסה״כ מודעה. אם היו שורפים באמת כמה סניפים ברחבי ארה״ב היו יוצרים אייטם מעניין וקיצוני...
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.