אפריל. מרינה מקסימיליאן בלומין
צילום: יח"צ
TV

קותימאן מקסימיליאן: הקמפיין של אפריל הוא קליפ של הזמרת

מרינה מקסימיליאן בלומין משחקת על קו הגבול בין מה שנחשב לאומנותי ומה שנחשב למסחרי-פרסומי בקמפיין חדש לאפריל שיכול להירשם גם כתוכן שיווקי
משה בנימין | (9)

קמפיין חדש של רשת הקוסמטיקה אפריל, מאחוריו עומד משרד הפרסום זרמון גרופ, מחבר בין עולם הביוטי/איפור לעולם המוסיקה ורושם פרק נוסף בטשטוש בין אמנות למסחר. שתי הדמויות המרכזיות בקמפיין הם מרינה מקסימיליאן בלומין והיוצר קותימאן - אופיר קותיאל - למרות שבמקרה שלו הנוכחות שלו מתבטאת בפס הקול בלבד.

 

למעשה הפרסומת שתעלה מחר (יום ד') לאוויר, היא מעין קליפ מוסיקלי בכיכובה של מקסימיליאן לשירה, בעיבודו של המפיק המוזיקלי קותימאן אשר הפיק עבורה את השיר Something New. ההפקה המושקעת של הקליפ יכולה להתפרש גם כצורת חיים חדשה של תוכן שיווקי - זה כבר לא פחית הקולה שמבליחה אי שם ברקע, אלא סרט שלם שמאחוריו יש אומן עצמאי ושיר מקורי שנשכרים על ידי חברה מסחרית המממנת את המהלך.

כמו מקסימיליאן, גם קותימן שבאופיו המנותק משהו, נראה רחוק מהמולת ענף הפרסום ושקוע כולו במוסיקה, דווקא לא מתנגד לשיתופי פעולה עם חברות מסחריות, כאשר בעברו ניתן למצוא מהלך עבור מותג הרכב סיאט שכולל הפקת קטע מוסיקה אלקטרוני שמבוסס כולו על הסאונד והצלילים שמופקים תוך כדי שימוש בפיצ'רים של הרכב. הקליפ של אפריל כשלעצמו לא נופל ממסורת הסרטים ה"מאגניבים" של זרמון לדורותיו - דבר שאי אפשר לקחת ממנו לעולם. 

 

מירב אליהו, סמנכ"ל השיווק והסחר ברשת 'אפריל': "אנו נרגשים משיתוף הפעולה הייחודי עליו מושתת הקמפיין החדש של הרשת. ההחלטה לפנות לקהלי יעד צעירים יותר באמצעות שימוש במוזיקת פופ ויצירת קליפ חדשני ויוצא דופן, הובילה ליצירת החיבור לקותימאן, אשר נחשב לאמן מוערך ופופולארי בקרב צעירים. מילות השיר והקליפ, בכיכובה של הפרזנטורית המדהימה והמוכשרת שלנו מארינה מקסימיליאן, מביאים לקדמת הבמה את המסר שחשוב לנו להעביר - דברים חדשים ומרעננים קורים באפריל. אנו גאים ונרגשים שמארינה מככבת בקמפיין ויוצקת לתוכו ערכים שעולים בקנה אחד עם רשת אפריל: נשיות, רעננות ואלגנטיות".

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חמוד אבל זרמון גמר את הסוס (ל"ת)
    ממ 22/02/2017 22:08
    הגב לתגובה זו
  • איפה הסוס? (ל"ת)
    מני 23/02/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
  • מתגעגעים! (ל"ת)
    יאי 23/02/2017 07:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    WOWWWWW פרסומת קלאסית, אמיתית ונכונה. (ל"ת)
    איתן 22/02/2017 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מדיצ'י 22/02/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    מארינה מכרה את נשמתה לאפריל. אם זה היה זוגלובק והיא הייתה רוקדת עם פסטרמה כל העניין היה ברור יותר
  • המתעניין 22/02/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    איך אתה יכול להיות כל כך צודק ועדיין לקום כל בוקר?
  • 2.
    משה בנימין 22/02/2017 09:42
    הגב לתגובה זו
    במחשבה פוסט דטרמיניסטית מדובר במיצג ניאו-סמנטי של רגשות ותלותיות חזקה בתוכן שהוא פרפורמנס קלאסי. לכן אין צורך לשלול ביקורת שהיא על הגבול בין המותר ללא נגיש.
  • קשקשן (ל"ת)
    מה אתה רוצה?? 22/02/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מושון 22/02/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    קו הגבול בין מה שנחשב לאומנותי ומה שנחשב למסחרי-פרסומי? להזכירך, לפני כמה חודשים אוננת על הפרסומת של קנזו שהיא בעצם קליפ משעשע באורך מלא... לא קראת לזה אז קו דק בין מסחר לאומנות. כי זו קודם כל אומנות אז רק שתיזכר ותפסיק להיות צבוע: https://www.youtube.com/watch?v=ABz2m0olmPg תשתדל בבקשה לא תשפריץ לכל מקום, ותחזיר את הקלינקס כשמסיים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.