יוצרים להנגבי: "אל תצטרף למחול שדים, עשה המוטל עליך"
איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל שיגרו הבוקר (יום ב') לממלא מקום שר התקשורת המיועד, השר צחי הנגבי מכתב בעניין תאגיד השידור הישראלי - כאן. היוצרים שתומכים בהקמת התאגיד, כותבים להנגבי: "מדבריך בתקשורת, מאז שנודע על המינוי עולה חשש ממשי כי אין בכוונת ממשלת ישראל ואין בכוונתך להוביל את התקשורת הישראלית ואת השידור הציבורי הישראלי לשרת את טובתם של אזרחי מדינת ישראל".
"נהפוך הוא" הם כותבים, "מסתמן כי בכוונתך להמשיך את המגמה שאפיינה את פעילות שר התקשורת בנימין נתניהו לאורך כל כהונתו בתפקיד זה המשך ההתעמרות והעמסת אי הוודאות על שוק התקשורת, אשר משפחות העובדים בו נאנקות תחת נטל חוסר הביטחון התעסוקתי".
"זה שנים" מציינים היוצרים במכתבם, "שאנו מפללים לבית אמיתי ליצירתנו וזה שנים שאנו נלחמים להפיכתה של רשות השידור לבית שכזה. פעלנו באמצעים פוליטיים, משפטיים ובעיקר מקצועיים וניסינו בכל אמצעי חוקי העומד לרשותנו להוביל ולקדם שינוי זה, אך כל ניסיונות הרפורמה כשלו. עתה, משמונת לתפקיד, הצטרפת גם אתה למחול השדים סביב תאגיד השידור הציבורי "כאן" והתחלת לשפוך את השמן הדרוש על מנת להצית מחדש את להבות סגירתו".
התעמרות בנו, בעובדי כאן ובעובדי רשות השידור
לטענת היוצרים, אי הודאות סביב הקמת התאגיד הינו כהתעמרות בהם, וכן בעובדי התאגיד 'כאן' ועובדי רשות השידור, שכן אלו הראשונים עזבו מקומות עבודה בטוחים לטובת הקמתו ואילו חייהם של עובדי רשות השידור מצויים כבר תקופה ארוכה בין תקווה לייאוש - 50% מהם לפחות אמורים להיקלט בתאגיד השידור הישראלי והיתר אמורים לפרוש בהסדרי פרישה ראויים, אך עתידו הלוט בערפל של התאגיד הופכים את הכל לפארסה מכוערת.
- ראש המל"ל צחי הנגבי נחקר בחשד לקבלת שוחד
- שפטל על הנגבי: "אדם הפכפך, לא ישר, חרפה שהוא בחיים הפוליטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"רגע לפני שאנו חוזרים לרחובות" הם מוסיפים, "אנו מבקשים מאדוני לעמוד על המהות המקצועית של תפקידו ולשים סוף לפארסה הבזויה! עשה את המוטל עליך כשר התקשורת ותן את הכבוד לעבודתם של כל גורמי המקצוע הממשלתיים והפרלמנטריים העמלים בשנים האחרונות על פתרון איכותי לשוק התקשורת בישראל.....אנו מזכירים לך כי ללא קשר לשאלה מי מינה אותך לתפקידך, אחריותך כלפי הציבור הישראלי היא לנהוג בתפקידך באחריות ובמקצועיות מתוך ראייה של האינטרס הציבורי. בשאלה זו אין צורך להתחבט אנו שבים ומזכירים כי 14 ועדות כבר עשו את העבודה הזו לפניך והגיעו לאותה המסקנה. סגירת רשות השידור היא המעשה ההגון והאחראי עבור אזרחי ישראל".
כבל: לא נרים ידיים
בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התייחס היום (יום ב') בישיבות ועדת הכלכלה לסאגת תאגיד השידור הציבורי ואמר: "הגשנו בג"ץ ראשון והצלחנו לייצר עלייה לאוויר ב-30 באפריל. בג"ץ נוסף שהגשנו אמרו לנו לחזור ב-30 באפריל. כל השמועות שהגיעו אלינו מעידות ששר התקשורת הנוכחי, בהעברת המקל לשר החדש הנגבי, הנחה לקפד את ראשו של התאגיד. מי ששמע את דבריו של השר הנגבי יכול היה להבין שהפקודה ניתנה, ועכשיו מחכים לראות מה תהייה דרך הפעולה. מעבר לעובדה שמדובר בעשרות ומאות מיליוני שקלים שנזרקים לפח, מעבר למאות העובדים בתאגיד שאמליץ להם להגיש תביעות אישיות - אני רוצה לומר ששר האוצר עד לרגע זה עמד בגבורה. אלא שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר ורק אדם אחד יכול לסיים את זה, חוץ מבג"ץ, וזה השר כחלון. מי שחושב שאנחנו מתכוונים להרים ידיים בעניין הזה טועה טעות מרה".
- 2.מבפנים 22/02/2017 07:01הגב לתגובה זובשליחות נתניהו כמו ארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את רשות השידור בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן
- 1.יוצרים-חבורת הצבועים 21/02/2017 20:10הגב לתגובה זוראינו את המוטיבציה של היוצרים בעידוד זריקת אלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה לרחוב.
- איך הרשות בכלל יכולה לעזור לאותם יוצרים? (ל"ת)סוני 22/02/2017 00:45הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
