פרסום ראשון

מכה לקקטוס: מקאן לא יתמודד - "עוסקת במאבקים ברנז'איים"

משרד הפרסום הגדול בישראל "מחרים" את התחרות ולא יגיש אליה עבודות. מנכ"ל המשרד עמית משיח: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית"
משה בנימין | (15)

משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, לא יגיש עבודות לתחרות הקקטוס השנה - כך נודע לאייס. במשרד בוחנים בימים אלו את האפשרות שלא להתמודד במה שעשוי להוות מכה אנושה עבור התחרות המנוהלת על ידי איגוד הפרסום, שמקאן הוא המשרד שמדי שנה מגיש אליה את מספר העבודות הגדול ביותר. מעבר לכך, בהחלטה של מקאן מסתתרת אמירה ברורה שהמסר שלה הוא - "אנחנו לא מאמינים בתחרות הקקטוס".

לאייס נודע עוד כי האפשרות שנבדקת במקאן היא לוותר למעשה על ההשתתפות בתחרות, ובמקום, לתעל את הכסף שנחסך מההגשות כדי לשלוח את עובדי המשרד לפסטיבל קאן, במימון המשרד.

כאמור, הפגיעה בתחרות הקקטוס היא כפולה, כספית ומוראלית-מיתוגית. מטבע הדברים, להחלטה דרמטית שכזו, המתקבלת במסדרונות המשרד הגדול בישראל, עלולות להיות השלכות שיחלחלו למשרדים נוספים, עד ליצירת כדור שלג שיוביל לפרישה של משרדים נוספים מהתחרות. מן ההיבט הכספי, מדובר ב"הפסד" של כ-200 אלף שקלים בהגשות וכרטיסי כניסה לעובדי מקאן המשולמים מדי שנה לקופת התחרות. המשרד מגיש מדי שנה למעלה מ-100 עבודות שמחיר ההגשה המוצמד לכל אחת עומד על כ-1000 שקלים. כמו כן, המשרד ממן לעשרות מעובדיו כרטיסי כניסה לתחרות שככל הנראה לא יופיעו, לאור החלטת המשרד "להחרים" את התחרות. 

עמית משיח, מנכ"ל מקאן, לא חסך במילים ואמר: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית. לאחר שמקאן זכה ביותר מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות, החלטנו כי איננו מעוניינים יותר להשקיע אנרגיה וזמן בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד".

עוד הוסיף משיח כי "קריאייטיב הוא לב העשייה שלנו. על מנת להמשיך ולשמור על תוצרים מקצועיים בולטים ואפקטיביים, מקאן ימשיך להתמודד ולנצח בתחרויות הקריאיטיב המובילות בעולם ובתחרות האפ"י, המעודדת יצירת מהלכי שיווק אפקטיביים. כפי שמקאן הביא בשנה החולפת פרסים חשובים מתחרויות הפרסום בקאן ובגולדן דראם, המשרד ימשיך להתמקד בתחרויות אלה ויחתור להמשיך להצטיין בהן".

במקאן מדגישים כי הבחירה שלא להתמודד בקקטוס היא בעיקר מתוך הרצון לחבר את המשרד ליעדים המסחריים של הלקוחות. לדברי משיח, "מקאן הגדיר לעצמו חזון ברור: להיות שותף דומיננטי בשמירת לקוחותיו על נתיב צמיחה באמצעות עבודה דיגיטלית ושיווקית פורצת דרך". משיח הוסיף, כי הוא סבור "שקקטוס הזהב אינה מתמקדת במאמץ זה".

התחרות שמקאן אכן לוטשת אליה עיניים היא תחרות האפי שאותה מחשיבים במשרד לכזו שכן תואמת את החזון החדש תחת הקו המנחה של משיח, וזו גם, ולא במקרה, תחרות שבה מקאן מצליח מדי שנה להפגין את נקודות החוזקה שלו. מאז שנת 2000 המשרד רשם בתחרות האפי לא פחות מ-75 זכיות, הגבוה ביותר בענף הפרסום, בפער של 42% לעומת המשרד השני ברשימה, אדלר חומסקי. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לצד האמירה של מקאן, על כך שההחלטה נובעת מהרצון להקדיש את תשומת הלב והאנרגיה ללקוחות, יש לציין כי מקאן לא רווה נחת מתחרות הקקטוס בשנים האחרונות.

למרות שהיה המשרד המוביל בהגשת עבודות, ב-2011 הזוכה היה גיתם BBDO, ב-2012 היה זה אדלר חומסקי שסיים במקום הראשון ולאחר שנתיים של הפסקה בהן התחרות לא התקיימה (2013 ו-2014) המשרד הזוכה ב-2015 וב-2016 היה באומן בר ריבנאי. הפעם האחרונה שבה מקאן השאיר את כל המתחרים מאחור הייתה בשנת 2010 אז זכה ב-38 קקטוסים.  

תגובת איגוד הפרסום לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    זה שמרוויח 16/02/2017 22:42
    הגב לתגובה זו
    גם אם מקאן היו מגישים מליון עבודות לקקטוס השנה כנראה שהם לא היו מנצחים אותו. אז אחרי שנה חלשה למקאן, ושנה גרועה לבאומן כנראה שאדלר-ראובני-ליאו ברנט-ענבר מרחב יוכיחו לכולם איזו שנה מדהימה היתה להם.
  • מישהו ממקאן\באומן 19/02/2017 19:30
    הגב לתגובה זו
    ביום שאדלר\ראובני יקחו את הקקטוס - אפשר לסגור את התעשייה. הם כל מה שרקוב בענף.
  • 12.
    פחדנים (ל"ת)
    רן 16/02/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    משיח עאלק 16/02/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    מדובר בגונב הדעת מספר אחת של הענף. גם במכון כושר של אילן הוא לא מסוגל לייצר צמיחה עסקית.
  • 10.
    או ואבוי 16/02/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
    זו השנה שלהם באומן אחרי שנה צולעת אולי יזכו מההפקר - או אדלר המושחתים.
  • אם היו זוכים היו ניגשים (ל"ת)
    הפוך גוטה 16/02/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הייתי מצפה ממשרד שחרט על דגלו להפריח את הנגב והשממה להיות יותר רציני שמדובר בקקטוסים (ל"ת)
    נגב דרומי 16/02/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לוזרים (ל"ת)
    ישראלי מצוי 16/02/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ראול 16/02/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    זה מגניב
  • 6.
    דני 16/02/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    לוזר
  • 5.
    סמי 16/02/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    מקאן אתם לוזרים. הקקטוס הוא הזדמנות בשביל אנשי הפרסום הצעירים שלכם להתגאות קצת בדברים שהם עשו במשך השנה כשעבדו מתשע בבוקר ועד חצות וסופי שבוע על כל מני מכרזים. אתם דופקים את האנשים שלכם ודופקים את כל התעשייה שגם ככה מתקשה לגייס אנשים איכותיים
  • 4.
    מקאניסט לשעבר 16/02/2017 13:58
    הגב לתגובה זו
    תעשו קריאייטיב טוב, תנצחו. די עם אכלו לי שתו לי
  • 3.
    דן 16/02/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    ואני אומר משיח חכם אמיץ וישר. כל התחרות הזאת היא בזבוז זמן וכסף.
  • 2.
    מישהו בבאומן מתקשה להסתיר חיוך עכשיו (ל"ת)
    חרא צף 16/02/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משיח לא בא 16/02/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    המאתים אלף שח מדגדגים למשיח את הביצה. אבל הכותרת בעיתון למחרת שלמרות כל מה שעשה הקריאיטיב שלו חרא שוברת לו אותה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.