מכה לקקטוס: מקאן לא יתמודד - "עוסקת במאבקים ברנז'איים"
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, לא יגיש עבודות לתחרות הקקטוס השנה - כך נודע לאייס. במשרד בוחנים בימים אלו את האפשרות שלא להתמודד במה שעשוי להוות מכה אנושה עבור התחרות המנוהלת על ידי איגוד הפרסום, שמקאן הוא המשרד שמדי שנה מגיש אליה את מספר העבודות הגדול ביותר. מעבר לכך, בהחלטה של מקאן מסתתרת אמירה ברורה שהמסר שלה הוא - "אנחנו לא מאמינים בתחרות הקקטוס".
לאייס נודע עוד כי האפשרות שנבדקת במקאן היא לוותר למעשה על ההשתתפות בתחרות, ובמקום, לתעל את הכסף שנחסך מההגשות כדי לשלוח את עובדי המשרד לפסטיבל קאן, במימון המשרד.
כאמור, הפגיעה בתחרות הקקטוס היא כפולה, כספית ומוראלית-מיתוגית. מטבע הדברים, להחלטה דרמטית שכזו, המתקבלת במסדרונות המשרד הגדול בישראל, עלולות להיות השלכות שיחלחלו למשרדים נוספים, עד ליצירת כדור שלג שיוביל לפרישה של משרדים נוספים מהתחרות. מן ההיבט הכספי, מדובר ב"הפסד" של כ-200 אלף שקלים בהגשות וכרטיסי כניסה לעובדי מקאן המשולמים מדי שנה לקופת התחרות. המשרד מגיש מדי שנה למעלה מ-100 עבודות שמחיר ההגשה המוצמד לכל אחת עומד על כ-1000 שקלים. כמו כן, המשרד ממן לעשרות מעובדיו כרטיסי כניסה לתחרות שככל הנראה לא יופיעו, לאור החלטת המשרד "להחרים" את התחרות.
עמית משיח, מנכ"ל מקאן, לא חסך במילים ואמר: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית. לאחר שמקאן זכה ביותר מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות, החלטנו כי איננו מעוניינים יותר להשקיע אנרגיה וזמן בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד".
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- "אנו לא הכי גדולים בטלוויזיה, לכן מאתגרים את השוק ומושכים בצמות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיף משיח כי "קריאייטיב הוא לב העשייה שלנו. על מנת להמשיך ולשמור על תוצרים מקצועיים בולטים ואפקטיביים, מקאן ימשיך להתמודד ולנצח בתחרויות הקריאיטיב המובילות בעולם ובתחרות האפ"י, המעודדת יצירת מהלכי שיווק אפקטיביים. כפי שמקאן הביא בשנה החולפת פרסים חשובים מתחרויות הפרסום בקאן ובגולדן דראם, המשרד ימשיך להתמקד בתחרויות אלה ויחתור להמשיך להצטיין בהן".
במקאן מדגישים כי הבחירה שלא להתמודד בקקטוס היא בעיקר מתוך הרצון לחבר את המשרד ליעדים המסחריים של הלקוחות. לדברי משיח, "מקאן הגדיר לעצמו חזון ברור: להיות שותף דומיננטי בשמירת לקוחותיו על נתיב צמיחה באמצעות עבודה דיגיטלית ושיווקית פורצת דרך". משיח הוסיף, כי הוא סבור "שקקטוס הזהב אינה מתמקדת במאמץ זה".
התחרות שמקאן אכן לוטשת אליה עיניים היא תחרות האפי שאותה מחשיבים במשרד לכזו שכן תואמת את החזון החדש תחת הקו המנחה של משיח, וזו גם, ולא במקרה, תחרות שבה מקאן מצליח מדי שנה להפגין את נקודות החוזקה שלו. מאז שנת 2000 המשרד רשם בתחרות האפי לא פחות מ-75 זכיות, הגבוה ביותר בענף הפרסום, בפער של 42% לעומת המשרד השני ברשימה, אדלר חומסקי.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
לצד האמירה של מקאן, על כך שההחלטה נובעת מהרצון להקדיש את תשומת הלב והאנרגיה ללקוחות, יש לציין כי מקאן לא רווה נחת מתחרות הקקטוס בשנים האחרונות.
למרות שהיה המשרד המוביל בהגשת עבודות, ב-2011 הזוכה היה גיתם BBDO, ב-2012 היה זה אדלר חומסקי שסיים במקום הראשון ולאחר שנתיים של הפסקה בהן התחרות לא התקיימה (2013 ו-2014) המשרד הזוכה ב-2015 וב-2016 היה באומן בר ריבנאי. הפעם האחרונה שבה מקאן השאיר את כל המתחרים מאחור הייתה בשנת 2010 אז זכה ב-38 קקטוסים.
תגובת איגוד הפרסום לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 13.זה שמרוויח 16/02/2017 22:42הגב לתגובה זוגם אם מקאן היו מגישים מליון עבודות לקקטוס השנה כנראה שהם לא היו מנצחים אותו. אז אחרי שנה חלשה למקאן, ושנה גרועה לבאומן כנראה שאדלר-ראובני-ליאו ברנט-ענבר מרחב יוכיחו לכולם איזו שנה מדהימה היתה להם.
- מישהו ממקאן\באומן 19/02/2017 19:30הגב לתגובה זוביום שאדלר\ראובני יקחו את הקקטוס - אפשר לסגור את התעשייה. הם כל מה שרקוב בענף.
- 12.פחדנים (ל"ת)רן 16/02/2017 19:00הגב לתגובה זו
- 11.משיח עאלק 16/02/2017 18:22הגב לתגובה זומדובר בגונב הדעת מספר אחת של הענף. גם במכון כושר של אילן הוא לא מסוגל לייצר צמיחה עסקית.
- 10.או ואבוי 16/02/2017 17:02הגב לתגובה זוזו השנה שלהם באומן אחרי שנה צולעת אולי יזכו מההפקר - או אדלר המושחתים.
- אם היו זוכים היו ניגשים (ל"ת)הפוך גוטה 16/02/2017 17:41הגב לתגובה זו
- 9.הייתי מצפה ממשרד שחרט על דגלו להפריח את הנגב והשממה להיות יותר רציני שמדובר בקקטוסים (ל"ת)נגב דרומי 16/02/2017 16:46הגב לתגובה זו
- 8.לוזרים (ל"ת)ישראלי מצוי 16/02/2017 15:49הגב לתגובה זו
- 7.ראול 16/02/2017 14:29הגב לתגובה זוזה מגניב
- 6.דני 16/02/2017 14:22הגב לתגובה זולוזר
- 5.סמי 16/02/2017 14:03הגב לתגובה זומקאן אתם לוזרים. הקקטוס הוא הזדמנות בשביל אנשי הפרסום הצעירים שלכם להתגאות קצת בדברים שהם עשו במשך השנה כשעבדו מתשע בבוקר ועד חצות וסופי שבוע על כל מני מכרזים. אתם דופקים את האנשים שלכם ודופקים את כל התעשייה שגם ככה מתקשה לגייס אנשים איכותיים
- 4.מקאניסט לשעבר 16/02/2017 13:58הגב לתגובה זותעשו קריאייטיב טוב, תנצחו. די עם אכלו לי שתו לי
- 3.דן 16/02/2017 13:41הגב לתגובה זוואני אומר משיח חכם אמיץ וישר. כל התחרות הזאת היא בזבוז זמן וכסף.
- 2.מישהו בבאומן מתקשה להסתיר חיוך עכשיו (ל"ת)חרא צף 16/02/2017 13:36הגב לתגובה זו
- 1.משיח לא בא 16/02/2017 13:35הגב לתגובה זוהמאתים אלף שח מדגדגים למשיח את הביצה. אבל הכותרת בעיתון למחרת שלמרות כל מה שעשה הקריאיטיב שלו חרא שוברת לו אותה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
