איום ישיר על הטלוויזיה ויוטיוב: הפיצ'ר החדש של פייסבוק

פייסבוק הכריזה על השקת אפליקציה "סטנד-אלון" עצמאית לשידור על מסך הטלוויזיה. בנוסף, היא יורדת מהסרטונים "האילמים". הסרטונים בפיד יתחילו לנגן עם סאונד, כל עוד המכשיר הנייד של המשתמש אינו על השתק
משה בנימין | (3)

ווידאו ווידאו ועוד ווידאו - האנשים של צוקרברג לא נחים לרגע, בניסיון להפוך את הרשת החברתית ליריב שקול ליוטיוב, נטפליקס, הולו ובכלל. פייסבוק הכריזה לאחרונה על פיצ'רר חדש ומספר עדכונים שבמרכזם אפליקציה שתתממשק למסכי הטלוויזיה הביתיים. השינוייםם הנוספים נוגעים לאחת התלונות המוכרות של משרדי פרסום - סרטוני הווידאו בפיד שמשודרים ללא סאונד, ובכן גם זה הולך להשתנות. 

ולהלן החדשות ועיקרן תחילה. פייסבוק הכריזה על השקת אפליקציה "סטנד-אלון" עצמאית לשידור על מסך הטלוויזיה. האפליקציה החדשה תאפשר לגולשים לצפות בסרטונים מהפיד ומעמודים להם עשו לייק, על מסך הטלוויזיה, כמו גם צפייה בסרטוני ה-LIVE המדורגים גבוה על פי פייסבוק. נכון לעכשיו האפליקצייה תוכל לפעול על מכשירי טלוויזיה של אפל, סמסונג ואמזון. 

על פי העדכון בגזרת הסאונד בסרטוני הווידאו - הסרטונים בפיד יתחילו לנגן עם סאונד, כל עוד המכשיר הנייד של המשתמש אינו על השתק. בנוסף, כדי לעודד ולהגדיל את היקף הצילום והשיתוף של סרטונים, הרשת החברתית הודיעה כי סרטונים בתצוגה ורטיקלית אנכית ייפתחו על מסך שלם. שינוי נוסף שנועד אולי "לסדר" לחברה את המספרים בכל הנוגע למספר החשיפות והצפיות הוא המשך ניגון סרטון בלשונית קטנה בתחתית המסך בזמן שהגולש ממשיך לגלול את הפיד - מזכיר במשהו את יוטיוב שבה ניתן להמשיך לנגן סרטון בזמן ובמקביל לחפש אחר סרטונים נוספים. 

במסיבת עיתונאים הסביר בכיר בחברה כי "רבים מהגולשים מעדיפים לשמור סרטונים מהפיד לצפייה מאוחרת, משום שאין להם באותו רגע את הזמן הפנוי לכך. כעת זה הופך להיות קל יותר לצפות בסרטונים בטלוויזיה אם הם מעוניינים בכך. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לצפות בתוכן בכל מקום בו הם נמצאים, אם זה במכשיר הנייד שלהם או על המחשב והטלוויזיה היא רק עוד מסך לשם כך, אבל אנחנו עדיין חברה ממוקדת מובייל. לכן, המוצרים שאותם אנחנו מפתחים ימשיכו להיות בסביבת מובייל".  

אנליסטים המסקרים את פייסבוק מסבירים כי המהלך של פייסבוק נועד כדי ליישר קו עם שחקניות כגון נטפליקס והולו. בכדי לעשות זאת, התחזית והנחת העבודה היא שפייסבוק תכניס את היד לכיס ותגייס את יוצרי התכנים הטובים שבנמצא כדי ליצור תכני פייסבוק בלעדיים. המשמעות עבור יוצרי תוכן מקומיים בכל זירה גיראוגרפית בעולם היא עצומה - אם אכן כך - פייסבוק יכולה להפוך למקור פרנסה עבור יוצרים רבים במה שבסופו של דבר יחזיר לה את ההשקעה בריבית דריבית, שכן החברה כבר הודיעה על שילוב פרסומות במהלך סרטוני וידאו במודל חלוקת רווחים עם היוצרים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טעות גדולה 18/02/2017 00:32
    הגב לתגובה זו
    ניגון אוטומטי עם סאונד של קטעי וידאו, יעלו לפייסבוק במלא גולשים שיפסיקו לגלוש בעבודה מחשש שפתאום המחשב/הטלפון שלהם יצרח ויחשוף שהם גולשים במקום לעבוד.
  • 2.
    סטנד אלון זה שידה לטלוויזיה? (ל"ת)
    רונן 15/02/2017 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איזה מכשירי טלוויזיה יש לאפל ואמזון? (ל"ת)
    רונן 15/02/2017 23:03
    הגב לתגובה זו
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.