TV

הלילה זה קורה: טל שוויגר בוחר 5 פרסומות סופרבול ששוות צפייה

כמדי שנה, טל שוויגר מדיר שינה מעיניו ומתכונן לאירוע הסופרבול, פחות בשביל המשחק ויותר עבור חגיגת הפרסום. באדוויזר, פורד, אאודי ואפילו אבוקדו ממקסיקו - הצצה ראשונה
טל שוויגר | (3)

עוד שנה, עוד סופרבול, עוד הזדמנות למותגים לבזבז יותר מ-5 מיליון דולר על 30 שניות. רק לשם השוואה, הנה כמה דברים שאותו סכום יכול לקנות להם במדיה דיגיטלית בארה"ב: 17 פילטרים של סנאפצ'אט (אתם קוראים נכון, פילטר עולה יותר ממיליון שקל), 22 סרטוני וידאו בבאזפיד על עשרות מיליוני עוקביהם, 370 מיליון פרסומות וידאו וכמעט מיליארד באנרים.

האם זה אומר שההחלטה להשקיע בסופרבול לא נכונה? זה כבר תלוי בקריאייטיב. השנים האחרונות הוכיחו לנו שהאירוע הכי פחות חשוב בחיים של פרסומת סופרבול הוא הסופרבול עצמו. פרסומת מופצת קודם כל ברשת, אחר כך מפציעה ל-30 שניות לא רלוונטיות במשחק ולאחר מכן ממשיכה את הסירקולציה. הרוח הגבית הזו מאפשרת לפרסומות שמבוססות על קריאייטיב מוצלח להשיג מדיה נרכשת אדירה שמוערכת במיליוני דולרים נוספים, על חשבון אותה השקעה גרנדיוזית ראשונית.

מה נשתנה הסופרבול הזה? אם בשנים האחרונות כל המותגים ניסו לעשות את החיבור לעולם הדיגיטלי באמצעות תוכן ואתרים שממשיכים את הפרסומת או בתעלולים שיווקיים שיוצאים ממסגרת הפרסומת המסורתית, השנה נראה שעולם הפרסום הדיגיטלי ממשיך להשתקף נאמנה גם בסופרבול כאשר הוידאו הדיגיטלי הוא המלך. כמעט כל המותגים הבכירים יצרו פרסומות שהן קודם כל לרשת, כלומר ארוכות הרבה יותר מ-30 שניות ומעניקות תוכן זורם ולא מתחכם ורק בלית ברירה הן חותכות אותו ל-30 שניות שיוקרנו במשחק ואפילו לא חייבות להכיל את הסיפור המלא. אפילו המנהג המעצבן של האשטאגים הולך ונעלם מהפרסומות הללו.

אז כמו שדודו ארז אומר: פחות דיבורים ויותר פחות-דיבורים. הנה חלק מהפרסומות הטובות יותר של סופרבול 51, בגירסתן הדיגיטלית. שיהיה לכולכם סופרבול שמח!

1. באדווייזר עם סיפור יפה שמקבל פוש אדיר מעידן טראמפ

 

2. מותג הנקיון Fabreze עם תובנה חכמה על הסופרבול

 

3. פורד בפרסומת כיפית עם אסטרטגיה מאוד מעניינת

 

4. אאודי, לעומתה, יוצאת במניפסט פמיניסטי. פחות התחברתי אבל עם Share-ים לא מתווכחים

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5. ונסיים במותג הכי מוזר שמפרסם בסופרבול כל שנה בפרסומת מטופשת וכיפית במיוחד

 

*** למהלכי סופרבול נוספים לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של שוויגר 'דברים שראיתי בקאן'"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ציון האיום 05/02/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    איזה חתיך השוויגר הזה אבל איך רואים סופרבול בלי טלויזיה?
  • הוא כולו ממוסך כבר (ל"ת)
    רואים שאתה לא מעודכן 05/02/2017 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוויגר תעשה לי ילד (ל"ת)
    מסמפט אותך 05/02/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.