סופרבול 2017
צילום: יח"צ
TV

הלילה זה קורה: טל שוויגר בוחר 5 פרסומות סופרבול ששוות צפייה

כמדי שנה, טל שוויגר מדיר שינה מעיניו ומתכונן לאירוע הסופרבול, פחות בשביל המשחק ויותר עבור חגיגת הפרסום. באדוויזר, פורד, אאודי ואפילו אבוקדו ממקסיקו - הצצה ראשונה
טל שוויגר | (3)

עוד שנה, עוד סופרבול, עוד הזדמנות למותגים לבזבז יותר מ-5 מיליון דולר על 30 שניות. רק לשם השוואה, הנה כמה דברים שאותו סכום יכול לקנות להם במדיה דיגיטלית בארה"ב: 17 פילטרים של סנאפצ'אט (אתם קוראים נכון, פילטר עולה יותר ממיליון שקל), 22 סרטוני וידאו בבאזפיד על עשרות מיליוני עוקביהם, 370 מיליון פרסומות וידאו וכמעט מיליארד באנרים.

האם זה אומר שההחלטה להשקיע בסופרבול לא נכונה? זה כבר תלוי בקריאייטיב. השנים האחרונות הוכיחו לנו שהאירוע הכי פחות חשוב בחיים של פרסומת סופרבול הוא הסופרבול עצמו. פרסומת מופצת קודם כל ברשת, אחר כך מפציעה ל-30 שניות לא רלוונטיות במשחק ולאחר מכן ממשיכה את הסירקולציה. הרוח הגבית הזו מאפשרת לפרסומות שמבוססות על קריאייטיב מוצלח להשיג מדיה נרכשת אדירה שמוערכת במיליוני דולרים נוספים, על חשבון אותה השקעה גרנדיוזית ראשונית.

מה נשתנה הסופרבול הזה? אם בשנים האחרונות כל המותגים ניסו לעשות את החיבור לעולם הדיגיטלי באמצעות תוכן ואתרים שממשיכים את הפרסומת או בתעלולים שיווקיים שיוצאים ממסגרת הפרסומת המסורתית, השנה נראה שעולם הפרסום הדיגיטלי ממשיך להשתקף נאמנה גם בסופרבול כאשר הוידאו הדיגיטלי הוא המלך. כמעט כל המותגים הבכירים יצרו פרסומות שהן קודם כל לרשת, כלומר ארוכות הרבה יותר מ-30 שניות ומעניקות תוכן זורם ולא מתחכם ורק בלית ברירה הן חותכות אותו ל-30 שניות שיוקרנו במשחק ואפילו לא חייבות להכיל את הסיפור המלא. אפילו המנהג המעצבן של האשטאגים הולך ונעלם מהפרסומות הללו.

אז כמו שדודו ארז אומר: פחות דיבורים ויותר פחות-דיבורים. הנה חלק מהפרסומות הטובות יותר של סופרבול 51, בגירסתן הדיגיטלית. שיהיה לכולכם סופרבול שמח!

1. באדווייזר עם סיפור יפה שמקבל פוש אדיר מעידן טראמפ

 

2. מותג הנקיון Fabreze עם תובנה חכמה על הסופרבול

 

3. פורד בפרסומת כיפית עם אסטרטגיה מאוד מעניינת

 

4. אאודי, לעומתה, יוצאת במניפסט פמיניסטי. פחות התחברתי אבל עם Share-ים לא מתווכחים

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5. ונסיים במותג הכי מוזר שמפרסם בסופרבול כל שנה בפרסומת מטופשת וכיפית במיוחד

 

*** למהלכי סופרבול נוספים לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של שוויגר 'דברים שראיתי בקאן'"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ציון האיום 05/02/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    איזה חתיך השוויגר הזה אבל איך רואים סופרבול בלי טלויזיה?
  • הוא כולו ממוסך כבר (ל"ת)
    רואים שאתה לא מעודכן 05/02/2017 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוויגר תעשה לי ילד (ל"ת)
    מסמפט אותך 05/02/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.