הלילה זה קורה: טל שוויגר בוחר 5 פרסומות סופרבול ששוות צפייה
עוד שנה, עוד סופרבול, עוד הזדמנות למותגים לבזבז יותר מ-5 מיליון דולר על 30 שניות. רק לשם השוואה, הנה כמה דברים שאותו סכום יכול לקנות להם במדיה דיגיטלית בארה"ב: 17 פילטרים של סנאפצ'אט (אתם קוראים נכון, פילטר עולה יותר ממיליון שקל), 22 סרטוני וידאו בבאזפיד על עשרות מיליוני עוקביהם, 370 מיליון פרסומות וידאו וכמעט מיליארד באנרים.
האם זה אומר שההחלטה להשקיע בסופרבול לא נכונה? זה כבר תלוי בקריאייטיב. השנים האחרונות הוכיחו לנו שהאירוע הכי פחות חשוב בחיים של פרסומת סופרבול הוא הסופרבול עצמו. פרסומת מופצת קודם כל ברשת, אחר כך מפציעה ל-30 שניות לא רלוונטיות במשחק ולאחר מכן ממשיכה את הסירקולציה. הרוח הגבית הזו מאפשרת לפרסומות שמבוססות על קריאייטיב מוצלח להשיג מדיה נרכשת אדירה שמוערכת במיליוני דולרים נוספים, על חשבון אותה השקעה גרנדיוזית ראשונית.
מה נשתנה הסופרבול הזה? אם בשנים האחרונות כל המותגים ניסו לעשות את החיבור לעולם הדיגיטלי באמצעות תוכן ואתרים שממשיכים את הפרסומת או בתעלולים שיווקיים שיוצאים ממסגרת הפרסומת המסורתית, השנה נראה שעולם הפרסום הדיגיטלי ממשיך להשתקף נאמנה גם בסופרבול כאשר הוידאו הדיגיטלי הוא המלך. כמעט כל המותגים הבכירים יצרו פרסומות שהן קודם כל לרשת, כלומר ארוכות הרבה יותר מ-30 שניות ומעניקות תוכן זורם ולא מתחכם ורק בלית ברירה הן חותכות אותו ל-30 שניות שיוקרנו במשחק ואפילו לא חייבות להכיל את הסיפור המלא. אפילו המנהג המעצבן של האשטאגים הולך ונעלם מהפרסומות הללו.
אז כמו שדודו ארז אומר: פחות דיבורים ויותר פחות-דיבורים. הנה חלק מהפרסומות הטובות יותר של סופרבול 51, בגירסתן הדיגיטלית. שיהיה לכולכם סופרבול שמח!
1. באדווייזר עם סיפור יפה שמקבל פוש אדיר מעידן טראמפ
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. מותג הנקיון Fabreze עם תובנה חכמה על הסופרבול
3. פורד בפרסומת כיפית עם אסטרטגיה מאוד מעניינת
4. אאודי, לעומתה, יוצאת במניפסט פמיניסטי. פחות התחברתי אבל עם Share-ים לא מתווכחים
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
5. ונסיים במותג הכי מוזר שמפרסם בסופרבול כל שנה בפרסומת מטופשת וכיפית במיוחד
*** למהלכי סופרבול נוספים לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של שוויגר 'דברים שראיתי בקאן'"
- 2.ציון האיום 05/02/2017 16:59הגב לתגובה זואיזה חתיך השוויגר הזה אבל איך רואים סופרבול בלי טלויזיה?
- הוא כולו ממוסך כבר (ל"ת)רואים שאתה לא מעודכן 05/02/2017 21:44הגב לתגובה זו
- 1.שוויגר תעשה לי ילד (ל"ת)מסמפט אותך 05/02/2017 15:18הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
