יותר תלונות על שידורי ספורט, HOT ו-yes דווקא בסדר

סיכום 2016 במועצת הכבלים והלוויין מגלה ירידה במס' התלונות נגד השירות של HOT, וירידה משמעותית בנושאים כספיים. נרשמו התלונות נגד סלקום TV למרות שהיא לאא מפוקחת ע"י המועצה
אלכסנדר כץ |

43% מהתלונות שהוגשו נגד חברות הכבלים והלוויין נמצאו מוצדקות – כך עולה מהדוח המסכם לשנת 2016 של מועצת הכבלים והלוויין, שהוכן על ידי האגף להגנת הצרכן במועצה. סיכום השנה מראה על המשך מגמת הירידה בפניות הציבור למועצה נגד החברות. אל המועצה מגיעות גם תלונות נגד חברת סלקום בעקבות סלקום TV, למרות שזו אינה מפוקחת על ידי מועצת הכבלים והלוויין.

 

בשנת 2016 התקבלו במועצת הכבלים והלוויין 2,334 פניות ציבור, ירידה של כ-20% מהתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו מצטרפת לירידה של 38% בפניות הציבור בין השנים 2014 ל-2015.  מתוך 2,334 התלונות הללו, 964 תלונות נגעו ל-HOT, ירידה משמעותית בהשוואה ל-1,616 תלונות אשתקד. התלונות נגד HOT היוו 41% מהתלונות שהגיעו למועצה (לעומת 55% אשתקד).

 

גם מספר התלונות נגד yes במגמת ירידה: השנה נרשמו 442 תלונות נגד חברת הלוויין מול 492 בשנת 2015. מספר התלונות נגד yes היוו 19% מהתלונות שהגיעו למועצה (לעומת 17% אשתקד). נגד חברת סלקום TV הגיעו 71 תלונות (3% מהתלונות שהגיעו למועצה).

 

בשכלול מספר המנויים, על כל 10,000 מנויים ב-HOT, התקבלו 11.8 תלונות (לעומת 19.6 תלונות שנה לפני כן(, ואילו ב-yes יש 7.1 תלונות על כל 10,000 מנויים (לעומת 7.7 אשתקד). מבחינת מספר המנויים, שיעור התלונות נגד חברת סלקום TV דומה לשיעור התלונות נגד yes. במועצה מסבירים אגב כי מספר התלונות נגד HOT פר-מנוי גבוה יותר, בין השאר, כי רוב מנויי הטלוויזיה של החברה מנויים לשירות טריפל, כך שתקלות גם בשירותי האינטרנט או הטלפוניה לעתים מגיעות אל שולחן המועצה.

 

תחת ההגדרה פניות כלליות יש למנות נושאים שונים, כולל נושאים שאינם בטיפול המועצה,ובהם טלפוניה ואינטרנט, פניות בנושא רשות השידור, הרשות השנייה, מערך עידן פלוס או נושאים הקשורים לסלקום TV

 

כ-43% מהפניות למועצה נמצאו כמוצדקות, ירידה ביחס ל-49% שנה לפני כן. 8% מהתלונות נמצאו לא מוצדקות, 3% נמצאו מוצדקות חלקית. כ-42% מהתלונות טופלו לגופן (כלומר, החברות והלקוח הגיעו להסכמה בתיווך המועצה) ו-8% מהתלונות עדיין בטיפול. כ-58% מהפניות נגד HOT נמצאו מוצדקות, כ-42% מהפניות נגד yes נמצאו מוצדקות.

 

בחלוקה לנושאים, הירידה המשמעותית ביותר - 45% - חלה בפניות הקשורות לנושאים כספיים, מ-941 פניות בשנת 2015 ל-513 פניות בשנת 2016. העלייה המשמעותית ביותר, של 77%, נרשמה בתלונות על שידורי הספורט: מ-179 תלונות בשנת 2015 ל-319 תלונות בשנת 2016, וזה כאשר מספר התלונות ב-2015 הוא לאחר זינוק של 200% בהשוואה למספר התלונות בתחום זה ב-2014.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מספר הפניות בתחום השירות ירד ב-37% בהשוואה לשנת 2015: כ-460 פניות בהשוואה ל-729 פניות, ירידה המצטרפת לירידה של 60% בתלונות בתחום זה בין 2014 ל-2015, המוכיחה לדברי אנשי מועצת הכבלים והלוויין את יעילות מדיניותם בפעולות האכיפה והפיקוח שהיא מבצעת. ירידה של 11% חלה בפניות בנוגע לבעיות טכניות וקליטה; ירידה של 21% בעניינים הקשורים להערמת קשיים בניתוק, ירידה של 24% בתחום שאלות הנודעות למידע וזכויות מול החברה, לצד עלייה של 17% בתלונות על תכניות ותכנים.

 

בעקבות התערבותה של המועצה, במהלך המחצית הראשונה של 2016 כ-54% מהפונים בנוגע לחיובים כספיים, הערמת קשיים לניתוק, בעיות טכניות ונושאי שירות קיבלו החזרים כספיים מהחברות. נושא שחוזר על עצמו בתלונות בתחום השירות הוא הטרדה טלפונית של החברות את הלקוחות, בניגוד מפורשת להוראות הרישיונות לשידורים.

 

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "הנתונים מעידים על הצלחה גדולה של המועצה ועובדיה בפעולות האכיפה שלה נגד עוולות צרכניות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, לאור החלת הוראות השקיפות שלנו במהלך 2016. המשך מגמת הירידה מובילה, עדיין, ל-195 תלונות בחודש בממוצע, לכן יש עלינו חובה להמשיך לעקוב ולפקח על החברות מבחינה צרכנית".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.