לידיעת ליברמן: החשיפה לגל"צ ירדה, eco99fm זינקה
יממה לאחר החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן להכפיף את גל"צ תחת אחריותו, וסקר TGI המתפרסם היום, חושף כי החשיפה לתחנה הצבאית על 2 רשתותיה, ירדה קלות. החשודה המידית היא רדיו אקו 99FM, שהתחזקה משמעותית ומובילה את טבלת תחנות הרדיו האזוריות. ומה קורה עם רשתות קול ישראל, בחודשים שלפני סגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי כאן? פי נתוני סקר TGI המתפרסמים כעת.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-38 מאז השקתו.
* ומה החשיפה הייתה לעיתונות? כנסו כאן
על פי קנטאר מדיה, ניכרת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו בחצי השנה האחרונה לעומת החציון הקודם ינואר עד יוני 16 – מ-70.7% ל-67.4%. הירידה של תחנות גל"צ מובהקת סטטיסטית בעוד הירידה בתחנות קול ישראל ושפ"א (החברה האחראית על שיווק פרסומות ברוב תחנות הרדיו האזוריות, א"כ) אינה מובהקת. בתחנות גל"צ שיעור ההאזנה בניטרול חפיפה עומד בחצי השנה האחרונה על 43.1% ביום חול לעומת 47.6% בחצי השנה הראשונה של השנה. גם התחנות של קול ישראל ותחנות האזוריות המשווקות על יד שפ"א רשמו ירידה בשיעורי ההאזנה באותה תקופה: קול ישראל ירדה מ-37.8% ל-36%, והתחנות האזוריות מ-34.6% ל-32.8%.
מירי רגב יכולה לשמוח
גלגלצ היא התחנה המואזנת בישראל כמדי סקר, ואולם החשיפה אליה ירדה בצורה משמעותית מ-37.6% לפני חצי שנה, ל-33%. שרת התרבות מירי רגב יכולה להיות מרוצה מנתונים אלה, לאחר שדווקא בעת מלחמתה בתחנה ובפלייליסט שלה, היא רשמה התחזקות. גם תחנת האקטואליה גל"צ נחלשה – מ-25% ל-22.5%. ואולם גורמים בתחנה מדגישים כי הסקר מראה כי למרות הירידה באזנה לכלל תחנות הרדיו בישראל, באופן כללי גל"צ שומרת על מעמדה וממשיכה להוביל.
- זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
- ירידה בהאזנה לרשתות האקטואליה; התחנות האזוריות מתחזקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואילו רשת ב', שפועלת בחודשים האחרונים בחוסר קשה של כוח אדם, ירדה קלות מ-23.5% ל-22%.
תחנת המוזיקה של קול ישראל רשת ג' איבדה כמעט 2.5 נקודות מ-16.9% בסקר החשיפה של החודשים ינואר-יוני השנה, ל-14.5% בסקר הנוכחי. רשת א' התחזקה ב-10% מ-4.3% ל-4.8% - הנתון הגבוה ביותר שלה בשנים האחרונות. רשת מורשת, שנספרת הפעם לא כחלק מרשת א', רשמה נתון נאה של 3%. תחנת 88FM נחלשה מ-7.9% ל-6.9%.
eco99fm מזנקת וכובשת את הטבלה
הדרמה בתחנות הרדיו האזורית ממשיכה. את ראשות הטבלה כבשה בסערה - שוב - תחנת eco99fm, עם חשיפה של 10.7%, זינוק של 20% בחצי שנה. תחנת המוזיקה הירוקה שבבעלות אלי עזור, רושמת נתונים גבוהים כבר סקר רביעי ברציפות. החשיפה הגבוהה לתחנה מיוחסת בין היתר לאפליקציית המוזיקה הפופולארית שלה, מהלך שהניב שלל פרסים בתחום השיווק.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
טל ואביעד. eco99fm זינקה (צילום: יח"צ)
מנכ"ל eco99fm חגית קמין מסרה לאייס כי "שמחה להיווכח שעבודה קשה, נחישות והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר מובילים להצלחה. אנחנו גאים במיוחד על הנגיסה שלנו בתחנות ארציות, וותיקות ומבוססות, ואנחנו מבטיחים לקהל המאזינים שלנו, שנמשיך ללוות אותם עם תכנית הבוקר המעולה של טל ברמן ואביעד קיסוס, מוזיקה מצוינת ופלטפורמה דיגיטלית איכותית לא פחות".
מי שהובילה את הטבלה בסקר שפורסם בקיץ, רדיו ללא הפסקה, ירדה על פי הסקר בכ-20% מ-10.7% ל-8.3%, למרות שהחשיפה לרוב תכניותיה עלתה. בשנתיים האחרונות חווה התחנה טלטלות רבות מבחינת נתוני החשיפה אליה, לאחר שלפני כשנה החשיפה עמדה על שפל של 8% ובסקרים שלפני כן, הובילה בבטחה על פני כל התחנות. בסקר הנוכחי היא במקום ה-2.
במקום השלישי ברשימת תחנות הרדיו האזוריות, נמצאת רדיוס של דוד בן בסט, ששנה לאחר שהפגיזה עם 11.3% ומקום ראשון מבין התחנות האזוריות, גם בסקר הנוכחי נחלשה והגיעה ל-7.7%. בסקר לפני חצי שנה רשמה חשיפה של 8.9%.
רדיו חיפה נחלשה מ-3.4% ל-2.6%, השלוחה שלה חם אש ממשיכה להתחזק והפעם מ-1.4% ל-1.6%. 2 השלוחות של רדיו דרום נחלשו: רדיו דרום בבאר שבע נחלשה מ-2.9% ל-2.8%, והשלוחה באשדוד-אשקלון 101.5FM שזינקה בתוך שנה וחצי מ-1.1% ל-3.5%, רשמה ירידה ל-2.2%.
רדיו לב המדינה של בן בסט נחלשה מ-6.4% ל-5%; רדיו אמצע הדרך 90FM – בתקופה שאחרי הזינוק מ-1.9% ל-3% - נחלשה ב-10% ל-2.7%; קול רגע של חיים הכט ממשיכה להתחזק קלות והפעם בעשירית האחוז ל-1.8%; ואילו צפון ללא הפסקה, התחנה השלישית של אלי עזור, זינקה בכמעט 100% מ-1.3% ל-2.5%.
צפון ללא הפסקה נקלטת בגבול הצפון, נהריה, כרמיאל, אצבע הגליל, קריית שמונה ורמת הגולן, וגם בחיפה. מנכ"ל התחנה אייל ליאון, אמר הבוקר בשיחה עם אייס כי הסיבה לזינוק בחשיפה, נעוץ בשינוי לוח השידורים שלה, להרבה יותר לוקאלי ופחות סינדיקציה, "הוספנו את ליאת רון למשל בתכנית לא דופקת חשבון, הוספנו תכניות אקטואליה שמטפלות בעניניים שבין האזרח לרשויות, למשל השריפה בחיפה, וזה משתלם".
בגזרת התחנות הדתיות והחרדיות, רדיו קול חי ממשיכה להוביל עם 5.1% בסקר הנוכחי,, ירידה קלה ביחס ל-5.4% בסקר לפני חצי שנה. קול ברמה ממשיכה במגמת הירידה, והגיעה לחשיפה של 3.3%, מול 4.2% ב-6 החודשים הראשונים של 2016, ו-4.9% לפני שנהה בדיוק. גלי ישראל התחזקה קלות מ-2.2% ל-2.4%. ויש לזכור שבגזרה הזאת אפשר גם לספור את רשת מורשת, שפונה לאותו פלח אוכלוסייה, ורשמה כאמור 3%.
ישראל פריד, מנכ"ל רדיו גלי ישראל: "אנחנו שמחים על העלייה הקבועה שלנו בסקר ה-TGI, אבל לא ממתינים לסקרים כדי לקבל פידבקים אודות התחנה. אני מזמין אתכם לעקוב וליהנות מפעילות הניו מדיה שלנו, שהיא החזקה ביותר ברשתות החברתיות".
ישנן גם מספר תחנות אזוריות שאינן עובדות עם שפ"א, ולכן נתוני החשיפה שלהן, על פי שפ"א, נמוכים יותר משום שאינם כוללים את זמן הפרסומות, אלא רק את התוכן עצמו. בכל מקרה החשיפה לרדיו תל אביב עלתה מ-3.2% לפני חצי שנה ל-3.6%, החשיפה לרדיו ירושלים ירדה מ-3.1% ל-2.7%, ואילו קול הים האדום הנקלטת באילת, עלתה קלות מ-0.8% ל-0.9%.
- 8.איתמר 10/02/2017 01:39הגב לתגובה זורשתג וקול המוסיקה התחנות הכי טובות שיש
- 7.כי 99 היום זה מה שגלגלצ לפני היו-רוק ולא ים תיכוני (ל"ת)יוסף 29/01/2017 13:22הגב לתגובה זו
- 6.אייל קמר 26/01/2017 21:53הגב לתגובה זוכי כמו כל המצויינים לעיל, גם הסקר עצמו הוא של אלי אזור. מדהים שאנשים עדיין מתייחסים לבולשיט הזה. באמת נראה למישהו שקצת מבין בעולם הזה, הגיוני שרק התחנות של אזור עולות ועולות?
- 5.דלית 26/01/2017 15:47הגב לתגובה זואין מילים - מחליף מושלם
- יותר כמו אלי אזור קונה את הסקר (ל"ת)שי 26/01/2017 21:53הגב לתגובה זו
- 4.ירושלמי 26/01/2017 10:56הגב לתגובה זומרבית המגישים בה (כולל שלום אורן, מנהל התכניות) לא רהוטים וחלק מן התכניות לא על רמה בלשון המעטה ("מה נהייה"...).
- 3.קול ישראל 25/01/2017 18:50הגב לתגובה זואלכסנדר -- תסביר לנו איך הגעת ל- 10%? שוב לא בצעת הגהה ומהרת לשלוח את המאמר לרשת?
- 2.אור לגויים 25/01/2017 18:20הגב לתגובה זוזה מסביר את הירידה. בשעות הבוקר מ7:00 עד 14:00 גל"צ הייתה התחנה החביבה עלי. מאז שהשתלטו עליה גורמים מהימין הקיצוני עברתי לרשת ב' ואני מאמין שרבים עשו כמוני. הבעייה היא גדולה וחמורה היות והמנחים מהימין הם לא באמת עיתונאים אלא פוליטרוקים בשירות בנט והימין הקיצוני/ מתנחלי?!
- 1.נועם 25/01/2017 17:57הגב לתגובה זופשוט רדיו מעולה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
