4 שנים לאחר שהוקמה: סוכנות הדיגיטל GO UFO תיסגר
4 שנים לאחר שהוקמה על ידי אדי גולדנברג, לאוניד אנגרוב וסטיב רייזס, בוגרי באומן בר ריבנאי, סוכנות הדיגיטל GO UFO סוגרת את שעריה. גולדנברג הודיע על כך בפוסט בפייסבוק לפני מספר דקות. "זה פוסט קצת עצוב בשבילי" הוא כותב, "וארוך מדי בשבילכם בו אני מעדכן שאנחנו סוגרים בקרוב את חברת הדיגיטל שלנו Go UFO אחרי 4 שנים. מי ישמע גוגל התפרקו אבל זה היה הילד-מוטציה האהוב שלנו ואני מרגיש כאילו הורדנו אותו חי בשירותים...".
לדבריו סיבת הסגירה נעוצה ברצון של שותפיו, אנגרוב ורייזס, שהיו אמונים יותר על הצד הטכנולוגי של החברה, "לצאת לדרך חדשה בעולמות יותר הייטקים ורחוקים אחרי כל התקופה בה הם עבדו קשה עבור המון לקוחות ואני לא רוצה להחליף אותם על אותה מתכונת כך שאנחנו מתפצלים".
בפוסט כנה, גלוי וישיר כותב גולדנברג כי "התקדמנו וגדלנו כל שנה עם עוד פרוייקטים ועובדים אבל זה התחיל להרגיש כאילו אנחנו נתקעים בתקרה. אני מאוכזב כי הייתה לי מטרה ליצור בקטן בארץ משהו בסגנון R/GA מארה"ב שהיא סוכנות דיגיטל מובילה ומאוד ניסיונית-טכנולוגית, וירטואל ריאליטי כזאת, אבל זה לא קרה. בפועל ונשארנו בגזרות מוכרות של הדיגיטל למרות שמנו החייזרי. התחלנו יותר אקספרימנטלים בשנה הראשונה והיה פחות כסף אבל אולי יותר כיף וככל שהתקדמנו ונכנסו עוד פרוייקטים, נהיינו יותר כבדים באופן טבעי ולא הרגשנו שיש לאן להתקדם מבחינת האתגר. לקוחות בארץ לא רצים להשקיע בדברים חדשניים מדי בגלל הפוטנציאל המוגבל במדינה קטנה וגם לא הכי פתוחים לעיצוב לא שגרתי אבל האמנתי שאפשר ואני עדיין מאמין. אולי במבנה שונה מהיום".
במהלך שנים אלו וכפי שנכתב בפוסט, החברה הספיקה לא מעט ועמדה מאחורי אפליקציות נייטיב לרדיוס, מכבי ת"א, סודה סטרים ופרוייקט סיפורי ילדים למען ילדים כבדי שמיעה. בניית מערכת פנימית למקאן אריקסון העולמי ופלטפורמה דו-מסכית למאקו, 8 אתרים לפרוקטר אנד גמבל, טמפו ומעל 100 אתרים ופעילויות ללקוחות שונים, שעליהם כותב גולדנברג כי "רובם יצאו סבבה וזכו בפרסים קטנים על חוויית המשתמש שלהם. הצלחנו לנהל חברה קטנה של חמישה עובדים מוכשרים ופרוייקטים במיליוני שקלים מבלי שאף אחד ימות".
כזכור, 10 חודשים לאחר שהוקמה, GO UFO הכניסה את משרד הפרסום אלנבי כשותף בנתח שווה שהחזיק 50% ממניות הסוכנות. על כך כותב גולדנברג: "אני חייב המון תודה להרבה אנשים: לקוחות, חברים שהמליצו עלינו, אנשים איכותיים ממשרד הפרסום 'אלנבי' (שרוליק, גיאגיא, אלון ניזרי) שליוו אותנו ונכנסו לשותפות שקטה איתנו בחברה עוד בשנה הראשונה שלנו".
- 1.לא יכלו לסגור את אלנבי במקום? (ל"ת)שאולי 25/01/2017 12:06הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
