4 שנים לאחר שהוקמה: סוכנות הדיגיטל GO UFO תיסגר
4 שנים לאחר שהוקמה על ידי אדי גולדנברג, לאוניד אנגרוב וסטיב רייזס, בוגרי באומן בר ריבנאי, סוכנות הדיגיטל GO UFO סוגרת את שעריה. גולדנברג הודיע על כך בפוסט בפייסבוק לפני מספר דקות. "זה פוסט קצת עצוב בשבילי" הוא כותב, "וארוך מדי בשבילכם בו אני מעדכן שאנחנו סוגרים בקרוב את חברת הדיגיטל שלנו Go UFO אחרי 4 שנים. מי ישמע גוגל התפרקו אבל זה היה הילד-מוטציה האהוב שלנו ואני מרגיש כאילו הורדנו אותו חי בשירותים...".
לדבריו סיבת הסגירה נעוצה ברצון של שותפיו, אנגרוב ורייזס, שהיו אמונים יותר על הצד הטכנולוגי של החברה, "לצאת לדרך חדשה בעולמות יותר הייטקים ורחוקים אחרי כל התקופה בה הם עבדו קשה עבור המון לקוחות ואני לא רוצה להחליף אותם על אותה מתכונת כך שאנחנו מתפצלים".
בפוסט כנה, גלוי וישיר כותב גולדנברג כי "התקדמנו וגדלנו כל שנה עם עוד פרוייקטים ועובדים אבל זה התחיל להרגיש כאילו אנחנו נתקעים בתקרה. אני מאוכזב כי הייתה לי מטרה ליצור בקטן בארץ משהו בסגנון R/GA מארה"ב שהיא סוכנות דיגיטל מובילה ומאוד ניסיונית-טכנולוגית, וירטואל ריאליטי כזאת, אבל זה לא קרה. בפועל ונשארנו בגזרות מוכרות של הדיגיטל למרות שמנו החייזרי. התחלנו יותר אקספרימנטלים בשנה הראשונה והיה פחות כסף אבל אולי יותר כיף וככל שהתקדמנו ונכנסו עוד פרוייקטים, נהיינו יותר כבדים באופן טבעי ולא הרגשנו שיש לאן להתקדם מבחינת האתגר. לקוחות בארץ לא רצים להשקיע בדברים חדשניים מדי בגלל הפוטנציאל המוגבל במדינה קטנה וגם לא הכי פתוחים לעיצוב לא שגרתי אבל האמנתי שאפשר ואני עדיין מאמין. אולי במבנה שונה מהיום".
במהלך שנים אלו וכפי שנכתב בפוסט, החברה הספיקה לא מעט ועמדה מאחורי אפליקציות נייטיב לרדיוס, מכבי ת"א, סודה סטרים ופרוייקט סיפורי ילדים למען ילדים כבדי שמיעה. בניית מערכת פנימית למקאן אריקסון העולמי ופלטפורמה דו-מסכית למאקו, 8 אתרים לפרוקטר אנד גמבל, טמפו ומעל 100 אתרים ופעילויות ללקוחות שונים, שעליהם כותב גולדנברג כי "רובם יצאו סבבה וזכו בפרסים קטנים על חוויית המשתמש שלהם. הצלחנו לנהל חברה קטנה של חמישה עובדים מוכשרים ופרוייקטים במיליוני שקלים מבלי שאף אחד ימות".
כזכור, 10 חודשים לאחר שהוקמה, GO UFO הכניסה את משרד הפרסום אלנבי כשותף בנתח שווה שהחזיק 50% ממניות הסוכנות. על כך כותב גולדנברג: "אני חייב המון תודה להרבה אנשים: לקוחות, חברים שהמליצו עלינו, אנשים איכותיים ממשרד הפרסום 'אלנבי' (שרוליק, גיאגיא, אלון ניזרי) שליוו אותנו ונכנסו לשותפות שקטה איתנו בחברה עוד בשנה הראשונה שלנו".
- 1.לא יכלו לסגור את אלנבי במקום? (ל"ת)שאולי 25/01/2017 12:06הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
