רדיו א-שאמס רדיו א-שמס
צילום: אלכסנדר כץ

בהמשך לחשיפת אייס: מכרז לתחנת רדיו נוספת בערבית

כמעט 5 שנים לאחר הקריאה לאפשר הקמת תחנה נוספת לרדיו א-שמס, ושנתיים וחצי לאחר שהחלו בדיקות להיתכנות כלכלית כזו, הרשות ה-2 מאשרת יציאה למכרז לתחנה חדשה
אלכסנדר כץ |

שנתיים וחצי לאחר תחילת הבדיקה, מועצת הרשות השנייה נותנת אור ירוק לתחנת רדיו נוספת בשפה הערבית. המועצה אישרה היום (יום ה') את המלצת ועדת הרדיו לצאת למכרז להקמת רדיו אזורי. ההמלצה מגיעה לאחר הליך בדיקה מקיף וכעת נערכים ברשות השנייה לפרסום המכרז הרשמי.

 

לפני כ-5 שנים פנה אחד מאנשי התקשורת הבכירים במגזר הערבי, באסם ג'אבר, מייסד קבוצת התקשורת פנורמה, לשר התקשורת באותה עת משה כחלון, בבקשה לפרסם מכרז לתדרי רדיו נוספים למגזר הערבי. באמצע 2014 נחשף באייס כי הרשות השנייה בוחנת אפשרות לצאת במכרז כזה, והדבר נבדק על ידי צוות מקצועי של הרשות, שבחן בין היתר ההיתכנות הכלכלית של כזו תחנה. על פי המתווה שגובש בזמנו, התחנה החדשה תוקם באחד מ-2 האזורים הבאים: עבור הדרוזים - שרובם מתגוררים בגליל וברמת הגולן, או עבור ערביי ישראל המתגוררים במשולש, כך שהיא תמוקם באזור השרון. לפני שנה וחצי החליטה המועצה לבחון שוב את הנושא, במקביל להארכת הזיכיון של א-שמס בעוד 4 שנים.

 

מאז החלו לפעול תחנות רדיו אזוריות בשנת 1994 בפיקוחה של הרשות, הוקמה ב-2003 תחנה אחת בשפה הערבית - א-שמס, המשודרת מכפר החורש שליד נצרת. התחנה זוכה לפופולאריות רבה במגזר הערבי, הן בישראל והן בשטחי יהודה ושומרון. 

 

יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' מסרה כי "למען חופש הביטוי והאינטרס הציבורי, ראוי ונכון לעודד תחרות ופלורליזם עבור קהל יעד שמהווה 20% מהחברה הישראלית וזאת לצד רדיו א-שאמס שזוכה להצלחה גדולה ומייצר תוכן איכותי ואטרקטיבי לקהל המאזינים. ועדת הרדיו קיימה תהליך בדיקה מעמיק כולל בחינה סוציולוגית וכמובן וידוא של היתכנות כלכלית להקמת תחנה נוספת ולשמחתי אפשר להגיד בוודאות שבשלו התנאים לכך. אני מאחלת הצלחה לכל המתחרים".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.