קריאייטיב עולמי: שליח דומינו'ס ביפן, ספר בקעקועים ו-HIV אחר
וקמפיין פרובוקטיבי שנלחם בסטיגמה מצרפת. סקירת קריאייטיב עולמית. מתחילים
1. מתמונה זוגית עם כריש לבן ועד עמידה על קצהו של גורד שחקים, ישנם צלמי סלפי שהולכים רחוק מידי. איסלנד שנחשבת למדינה עם נופים מדהימים, שחלקם עלולים להיות גם מסוכנים, יצרה סרטון שמסביר לתיירים העתידיים בה, כיצד לצלם סלפי מבלי להיפגע. הסרטון הוא חלק מאתר תיירותי "האקדמיה של איסלנד" שמטרתו למשוך תיירים למדינה. לא שצריך יותר מידי בשביל למשוך לשם תיירים, אבל בכל זאת אחלה דרך לקדם תיירות.
סלפי בזהירות
2. אם חשבתם שדרונס המביאים פיצה זה מפתיע, חכו עד שתראו את זה. לרגל חג המולד החליטו בדומינוס יפן להעסיק שליחים מסוג חדש - איילים. לכל אייל הצמידו GPS. זאת כדי שהלקוחות יוכלו לראות מתי הפיצה שלהם מגיעה. לא בטוח שהפיצה הגיע בזמן או בכלל, אבל עדיין שאפו על הניסיון.
דרונס זה פאסה
- למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום
- דומינוס מרחיבה שיתופי פעולה - דורדאש מצטרפת לשירותי המשלוחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. בעולם בו היצע הספרים והסופרים כל כך גבוה צריך לעשות משהו אחר בשביל לבלוט. זה בדיוק מה שעשה אנדרה אוביידו מברזיל. לצורך קידום ספר שיריו לקח אנדרה את הקוראים הכי נלהבים שלו וקעקע על כל אחד מהם עמוד מהספר. התוצאה - ספר חי, נושם, שיישאר עם 32 אנשים לפחות לנצח.
ספר קעקועים
4. מעטים האנשים שיודעים כי נשאי HIV המטופלים בטיפול רפואי יכולים כיום להגיע לנקודת טיפול בה, הם כבר לא מדבקים גם אם הם מקיימים יחסי מין לא מוגנים. כך שהסטיגמה נשארת. לרגל יום האיידס יצא ארגון AIDES בקמפיין מודעות פרינט פרובוקטיבי המעביר בצורה מדהימה את המסר ש"לנשאי HIV שבטיפול יש הרבה מה להעביר. רק לא HIV".
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
יש להם מה להעביר - המודעות:
הכותב הוא איש קריאייטיב בNo, No, No, No, No, YES ומרצה לפרסום במסלול האקדמי של המכללה למנהל

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.