לאחר 11 שנים: רוני אפלבוים ועופר גולן עוזבים את הבצפר
לאחר 11 שנים כמנהלי קורס הקופירייטינג של הבצפר, הצמד רוני אפלבוים ועופר גולן מסיימים את תפקידם. השניים שהפכו למזוהים ביותר עם בית הספר ללימודי פרסום שפועל מטעם איגוד חברות הפרסום, ניהלו את הקורס שהיה מאז ומתמיד ספינת הדגל של המוסד, מיום הקמתו. לאייס נודע עוד כי איתי גלאון, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב במקאן תל אביב מונה למנהל החדש של קורס הקופירייטינג.
במרוצת השנים הספיקו גולן ואפלבוים להכשיר מאות בוגרים שהשתלבו במשרדי הפרסום המובילים בישראל בתפקידי ניהול קריאייטיב. תחת ניהולם הושלמו 32 מחזורי קופי שהאחרון שבהם, אותו הם ימשיכו ללוות, יסתיים במרץ 2017.
גולן ואפלבוים החלו את דרכם בענף הפרסום עוד בשנות ה-80. ברזומה של גולן נרשם אחד הקמפיינים הידועים והמוכרים בתולדות הענף הישראלי - התינוק של במבה. הוא בוגר לימודי פרסום מאוניברסיטת ווטפורד בלונדון, עבד כקופירייטר ב-Saatchi &Saatchi לונדון ובמרבית משרדי הפרסום המובילים בישראל. בשנת 1994 הפך לשותף בפרסום "בראון אוחיון גולן" ואח"כ ב"אלעזר גולן ושות".
אפלבוים החל את דרכו בפרסום בשנת 1982 ולאורך הקריירה הספיק לעבוד במשרדי הפרסום המובילים בישראל. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח, ותואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב. ברזומה שלו רשומים גם 2 סלוגנים ב"שירת הסטיקר" של דוד גרוסמן והדג נחש. הוא נחשב לדמות צבעונית ולא שגרתית, כשאחד מסימני ההיכר שלו, בין השאר, הוא נעילת נעליים (מאותו הסוג) בצבעים שונים.
- לאחר 7 שנים במקאן תל אביב: מנהל הלקוחות יוני פרידמן מסיים את דרכו במשרד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עופר גולן: "בשלב הזה אין לי מה להגיד, חוץ מאבא, אמא, במבה". רוני אפלבוים אמר לאייס: "מזעזעת אותי המחשבה שכל המרצים שם ילכו עם נעליים באותו צבע". יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום ומבעלי 'הבצפר' אמר:" אני מדליק משואה לכבוד הצמד "עופרוני" ולתפארת המורשת שהם יצרו".
- 10.נביא לבב חכמה 30/11/2016 07:51הגב לתגובה זוזה התחיל ב2012 עם סגירת עבודי קריאייטיב- וממשיך בבצפר. לימודי קופירייטינג בישראל 2016 לא נחוץ ולא ישים. אין מקום לביתי ספר לקופירייטינג כשהמרצים לא מדברים את השפה של הדור- נקודה למחשבה....
- 9.הם מס 1 (ל"ת)גל 30/11/2016 00:00הגב לתגובה זו
- 8.קופי 31 29/11/2016 19:48הגב לתגובה זוכמעט הזויה כמו לתת לבן שלו להיות מנהל סושיאל
- 7.מלא טוטו מלא כסף..... גם של עופר (ל"ת)י. 29/11/2016 19:33הגב לתגובה זו
- 6.החרדי מ31 29/11/2016 17:44הגב לתגובה זוכנראה הים הקרוב לבצפר עשה חשק להתאבד, ולתת לשניהם ללכת זאת התאבדות...בהצלחה יקרים
- אין לך מושג כמה צדקת .... (ל"ת)קופי 30 + 10/07/2017 16:06הגב לתגובה זו
- 5.מרצים אנלוגים בעולם דיגיטלי (ל"ת)יוליוס קיסם 29/11/2016 16:07הגב לתגובה זו
- 4.יאיר 29/11/2016 15:44הגב לתגובה זותגובה מאולצת, ברור שהאיש צבוע. ואיתי גלאון? איתי גלאון?? הוולגרי הזה??? מה הוא יצר? איזה מותגים הוא בנה? הוא התחליף? במילים אחרות, כמו שקיציס אומר, טווווווווווב
- 3.יגאל עזרא 29/11/2016 15:41הגב לתגובה זושיהיה לכם בהצלחה
- 2.גם אני בוגר 29/11/2016 14:14הגב לתגובה זובהצלחה רבה
- 1.עצוב לי כל כך (ל"ת)בוגר 29/11/2016 13:41הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
