מימין: רוני אפלבוים ועופר גולן
צילום: עמוד הפייסבוק של הבצפר

לאחר 11 שנים: רוני אפלבוים ועופר גולן עוזבים את הבצפר

השניים הספיקו לאורך השנים להכשיר מאות בוגרים שהשתלבו במשרדי פרסום בתפקידי קופי. איתי גלאון, אקס סמנכ"ל קריאייטיב במקאן ת"א מונה למנהל קורס הקופירייטינג
משה בנימין | (11)

לאחר 11 שנים כמנהלי קורס הקופירייטינג של הבצפר, הצמד רוני אפלבוים ועופר גולן מסיימים את תפקידם. השניים שהפכו למזוהים ביותר עם בית הספר ללימודי פרסום שפועל מטעם איגוד חברות הפרסום, ניהלו את הקורס שהיה מאז ומתמיד ספינת הדגל של המוסד, מיום הקמתו. לאייס נודע עוד כי איתי גלאון, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב במקאן תל אביב מונה למנהל החדש של קורס הקופירייטינג.

במרוצת השנים הספיקו גולן ואפלבוים להכשיר מאות בוגרים שהשתלבו במשרדי הפרסום המובילים בישראל בתפקידי ניהול קריאייטיב. תחת ניהולם הושלמו 32 מחזורי קופי שהאחרון שבהם, אותו הם ימשיכו ללוות, יסתיים במרץ 2017.

גולן ואפלבוים החלו את דרכם בענף הפרסום עוד בשנות ה-80. ברזומה של גולן נרשם אחד הקמפיינים הידועים והמוכרים בתולדות הענף הישראלי - התינוק של במבה.  הוא בוגר לימודי פרסום מאוניברסיטת ווטפורד בלונדון, עבד כקופירייטר ב-Saatchi &Saatchi לונדון ובמרבית משרדי הפרסום המובילים בישראל. בשנת 1994 הפך לשותף בפרסום "בראון אוחיון גולן" ואח"כ ב"אלעזר גולן ושות".

אפלבוים החל את דרכו בפרסום בשנת 1982 ולאורך הקריירה הספיק לעבוד במשרדי הפרסום המובילים בישראל. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח, ותואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב. ברזומה שלו רשומים גם 2 סלוגנים ב"שירת הסטיקר" של דוד גרוסמן והדג נחש. הוא נחשב לדמות צבעונית ולא שגרתית, כשאחד מסימני ההיכר שלו, בין השאר, הוא נעילת נעליים (מאותו הסוג) בצבעים שונים.

עופר גולן: "בשלב הזה אין לי מה להגיד, חוץ מאבא, אמא, במבה". רוני אפלבוים אמר לאייס: "מזעזעת אותי המחשבה שכל המרצים שם ילכו עם נעליים באותו צבע". יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום ומבעלי 'הבצפר' אמר:" אני מדליק משואה לכבוד הצמד "עופרוני" ולתפארת המורשת שהם יצרו". 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    נביא לבב חכמה 30/11/2016 07:51
    הגב לתגובה זו
    זה התחיל ב2012 עם סגירת עבודי קריאייטיב- וממשיך בבצפר. לימודי קופירייטינג בישראל 2016 לא נחוץ ולא ישים. אין מקום לביתי ספר לקופירייטינג כשהמרצים לא מדברים את השפה של הדור- נקודה למחשבה....
  • 9.
    הם מס 1 (ל"ת)
    גל 30/11/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קופי 31 29/11/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    כמעט הזויה כמו לתת לבן שלו להיות מנהל סושיאל
  • 7.
    מלא טוטו מלא כסף..... גם של עופר (ל"ת)
    י. 29/11/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    החרדי מ31 29/11/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    כנראה הים הקרוב לבצפר עשה חשק להתאבד, ולתת לשניהם ללכת זאת התאבדות...בהצלחה יקרים
  • אין לך מושג כמה צדקת .... (ל"ת)
    קופי 30 + 10/07/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מרצים אנלוגים בעולם דיגיטלי (ל"ת)
    יוליוס קיסם 29/11/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יאיר 29/11/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    תגובה מאולצת, ברור שהאיש צבוע. ואיתי גלאון? איתי גלאון?? הוולגרי הזה??? מה הוא יצר? איזה מותגים הוא בנה? הוא התחליף? במילים אחרות, כמו שקיציס אומר, טווווווווווב
  • 3.
    יגאל עזרא 29/11/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    שיהיה לכם בהצלחה
  • 2.
    גם אני בוגר 29/11/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה רבה
  • 1.
    עצוב לי כל כך (ל"ת)
    בוגר 29/11/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.