דליק ווליניץ כנס אילת
צילום: חיים דוד

דליק בפרסי הרדיו: "הכל ארעי, מה שנותר לעשות זה רק טוב"

דליק ווליניץ קיבל פרס בכנס אילת על תכניתו ברדיו ת"א והזכיר את טטיאנה הופמן שנפטרה יממה לפני כן. עוד במקבלי הפרס: אלי לוי ויוסי מזרחי, מנחם הורוביץ, נועם גיל אור, קול הים האדום ואפליקציית ECO99FM
אלכסנדר כץ |

אגודת העיתונאים בתל אביב העניקה אמש את פרסי הרדיו במסגרת כנס אילת ה-10 לעיתונות 2016. דליק ווליניץ, שנבחר על ידי ועדת הרדיו בראשות אמנון נדב לשדר המצטיין על תכניתו היומית '6 בבוקר עם דליק ווליניץ' ברדיו תל אביב, אמר בנאומו לאחר קבלת הפרס: "יושבות ויושבים כאן כרישי אקטואליה ששיניים מושחזות משלי. חשבתי על טטיאנה הופמן המופלאה. הדיוק, הידע, המבטא ופתאום אין יותר. מה שכולנו צריכים לקחת מזה, זה שהכל ארעי. מה שנותר לנו לעשות, שזה לעשות טוב ולסור מרע וזה מה שאני מנסה לעשות ברדיו. אני לא רוטויילר כמו מגני דמוקרטיה אחרים ברדיו, אני טוליפ".

מנחם הורביץ, מנכ"ל רדיו גלי שיראל ישראל פריד, ודליק ווליניץ

אלי לוי (חדשות 10) ויוסי מזרחי (חדשות 2) קיבלו את פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר לתכניתם 'זירה חופשית' של רדיו חיפה. לוי אמר: "רדיו חיפה נותן לנו להיות פה לוחם למיליון וחצי תושבים כשהעיתונות והמקומונים לא עושים זאת יותר. אנחנו כאן להזכיר לכולם שיש כלב שמירה. אנחנו נמשיך עוד שנים רבות לשמור ולהזכיר לכולם שאנחנו נמצאים".

 

מזרחי הוסיף: "יש שורה ארוכה של אנשים להודות להם על תרומתם לתכנית ולמעמד זה. אביא רק את חלקם: תודה רבה לשר יריב לוין שמסרב להתראיין אצלנו כבר שנתיים מאז שהזכרנו לו בשידור שהעוזר שלו הורשע בפלילים והיה מעורב בדקירות. תודה רבה לשר חיים כץ שאחרי 2 תחקירים עליו ועל התעשייה האווירית סירב לדבר איתי גם ברדיו. תודה רבה למנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה שלא עונה לטלפון מההפקה מאז שסיפרנו שהוועד שלו שולט בו ובכל ההנהלה. תודה רבה לשר ישראל כץ שנעלם לנו מזמן, רגע אחרי שהדגשנו שרכבת העמק תיסע לבדה ולשום מקום. תודה רבה לראש העיר נשר אבי בינמו, שמסנן אותנו, אולי בגלל שפרסמנו שהוכה בידי תושבים. והרשימה עוד ארוכה: סילבן שלום, גדעון סער, ז'קי לוי ועוד רבים וטובים. אז שוב תודה לכל הנעלמים. בלעדיכם לא היינו כאן".

 

הענקת הפרס לאלי לוי ויוסי מזרחי (צילום: חיים דוד)

התכנית 'עושה עניין' עם מנחם הורוביץ ברדיו גלי ישראל קיבלה את הפרס לתכנית המלל הטובה ביותר. הורוביץ אמר: "בגלי ישראל מצאתי תחנת רדיו צעירה ודינאמית עם אנשים שעושים רדיו טוב ומצוין. התחנה הזאת לשמחתי יש לה יותר ויותר מאזינים לא רק באזורי החיוג שלה אלא בעוד מקומות בארץ. אני מקווה שאני באמת ראוי לפרס הזה".

 

פרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר הוענק לתכנית 'שבת עברית' ברדיו ללא הפסקה. התכנית הוותיקה שעלתה לשידור לפני כ-20 שנה, היא רצועת מוזיקה מובילה המפגישה בין קלאסיקות עבריות לפנינים מוזיקליות נשכחות מהעשורים הראשונים לקום המדינה. את התכנית עורך יואב חנני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

נועם גיל אור, איש רשת ג' של קול ישראל קיבל בשם התחנה את פרס הפרויקט המיוחד על הפרויקט המיוחד 'לשיר איתה' בו אמנים מצדיעים לשושנה דמארי במלאות עשור לפטירתה. הפרויקט משותף גם לאתר ynet וחברת לינקטון. גיל אור אמר: "אני גאה לעמוד כאן הערב בין כל מקבלי הפרסים בשם השידור הציבורי. אני גאה להיות כאן בשם אנשי רשות השידור שזוכים הערב לקבל פרס ולא עונש. מקווה שמכאן נוכל להמריא חזרה".

 

רונן שי, מנכ"ל רדיו קול הים האדום, שקיבל פרס בשם התחנה על המאבק שהוביל עם תושבי העיר לאורך השנה נגד הכוונה לסגור את שדה התעופה דב בתל אביב, מה שהיה פוגע בעיר אילת, אמר: "לא חושב שיש היום בארץ עוד תחנת רדיו שמזוהה כל כך עם הקהילה. לא בכדי הסלוגן שלנו הוא 'אילתים למען אילתים'. עוד לא סיימנו את המלחמה הזו, אנחנו רק בתחילת הדרך. כיף גדול לעשות למען הקהילה ואני מקווה שנצליח".

ציון לשבח הוענק לרדיו ECO 99FM על האפליקציה החדשה של התחנה, כמהלך דיגיטלי ראשון מסוגו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.