הישראלים בדרך לריביירה: ערוץ 1 ו'כאן' שולחים נציגים למיפ
תעשיית הטלוויזיה הישראלית גומרת היום לארוז את המזוודות לקראת הנסיעה החצי-שנתית המסורתית לריביירה הצרפתית. יריד הטלוויזיה מיפ יתחיל בשבוע הבא, וצפוי לרכז בפאלה דה-פסטיבל (ארמון הפסטיבל) על חוף ימה של קאן מעל 11 אלף איש – קניינים, נציגי גופי שידור וחברות הפקה, יוצרים ועיתונאים.
רבות כבר דובר על הרנסנס של התוכן הטלוויזיוני הישראלי, עם עשור פורה במיוחד שכולל בין היתר את השעשועון 'הכספת' של ארז טל, בהמשך הסדרה 'בטיפול' של HOT, ובשנים האחרונות את Homeland ו'הכוכב הבא' של קשת, 'לעוף על המיליון' של ערוץ 10, 'מחוברים' של HOT, ושלל מגזינים, סדרות ושעשועונים. אבל יריד הטלוויזיה הגדול מסוגו בעולם, הוא גם שוק שהישראלים מגיעים אליו כדי לקנות פורמטים ותכניות.
הפורמט הישראלי הנמכר ביותר - 4,000 פרקים של 'לעוף על המיליון' (צילום: גיא קרן)
כמדי יריד, יפעיל מכון הייצוא ביתן שישמש בית לכמעט 20 גופי שידור ובתי הפקות, לצד גורמים ישראלים פרטיים שיעשו בו שימוש לקיום פגישות. לצד זאת, ביריד יפעלו ביתנים עצמאיים של ארמוזה פורמטס, קשת אינטרשיונל ודורי מדיה.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
'כאן' מגיע לקאן, וגם ערוץ 1
לאייס נודע כי הפעם הזאת יהיה מקרה ייחודי, במסגרתו גם ערוץ 1 וגם תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, יישלחו נציגים לקאן. על פי חוק רשות השידור אמורה להתפרק בין ינואר לאפריל 2017 (אם לא יחולו התפתחויות כאלה ואחרות, למשך הצעת החוק לביטול התאגיד של ח"כ דוד ביטן, א"כ) ואז יקום התאגיד במסגרתו – גם ערוצים 1 ו-33 החדשים, 2 גופי השידור הציבורי יראו שם נוכחות.
את רשות השידור ייצג נועם שגב, מנהל הרכש בערוץ 1. על פי גורמים ברשות, הוא צפוי לרכוש מספר תכנים כדי למלא בחודשים הקרובים (בין 3 ל-7 חודשים) את לוח השידור המדלדל של הערוץ, שסובל גם ממצוקת תכנים מקוריים בשל הפירוק ההולך וקרב.
מן הצד השני, מנהלת הרכש של 'כאן', אסנת אדן תהיה בריביירה. "אנחנו מחפשים דרמות, קומדיות וגם סרטים דוקומנטריים", היא אומרת בשיחה עם אייס. "אנחנו רוצים כל מה שמעניין גוף ברודקאסט. אנחנו פתוחים לכל הספקים, ולא בהכרח בשפה האנגלית, אלא גם בשפות הסקנדינביות למשל (שוודיה הפכה בשנים האחרונות ליצואנית סדרות מתח ודרמה מובילה, א"כ)".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בתאגיד לא יגידו לא גם לפורמטים זרים שיופקו בישראל, כגון שעשועונים, דוקו-ריאליטי ועוד, כאשר ב"ארנק" של אדן יש כ-20 מיליון שקלים לרכש זר לשנת 2017. לגבי תכנים לילדים, בשל ההחרגה של הטלוויזיה החינוכית מחוק השידור הציבור עד ל-2018, בשלב זה טרם מחפשים בתאגיד תוכן לילדים ונוער, כך שמיפ ג'וניור הנוכחי פחות מעניין את התאגיד. יריד מיפ בחודש אפריל עוסק דרך קבע גם בתכנים דיגיטליים, נושא שהוא אחד מנושאי הליבה של תאגיד השידור הציבורי, מה שמבטיח נוכחות של נציגיו בקאן בעוד חצי שנה. בכל מקרה, לצד הסדרות והפורמטים הקנויים, אסנת אדן מצהירה כי רוב לוח השידורים של ערוץ 1 החדש, עם עלייתו לאוויר, יהיה ישראלי ולא רכש.
טרם התקבלה תגובת רשות השידור לגבי התכנים שערוץ 1 מחפש לחודשים הקרובים.
מתאוששים מ'הכוכב הבא', תולים תקווה ב'אמזונס'
גוף ישראלי מעניין שיציג נוכחות רחבה בקאן, הוא כמובן קשת באמצעות הזרוע הבינ"ל שלו Keshet international. ביריד הנוכחי הוא יציג יותר מ-20 תכניות חדשות, בהן 'המשימה: אמזונס' שרשמה עונה ראשונה חלשה בישראל, ומעניין יהיה לראות איך הדבר יוצג בחו"ל. עוד ברשימה: 'צומת מילר', 'המתמחים', 'כחולים', 'קינגים', 'הכי טעים בעולם', 'נופלות על הרגליים' ועוד.
עוד בקטלוג של Keshet international תכניות שזכו כבר להצלחה בירידים הקודמים, כגון הגרסה הבריטית של 'פלפלים צהובים' The A word ששודרה השנה ב-BBC באנגליה וב- Sundance tv בארה"ב, וזכתה לנתוני צפייה טובים. הסדרה כבר נמכרה ביותר מ-12 טריטוריות, ו-BBC למשל כבר הזמין עונה נוספת.
הצלחה. 'פלפלים צהובים' (צילום: פיני סילוק)
לצד הקטלוג הנאה שלה, קשת עדיין מנסה להתאושש מהנפילה הכואבת של Rising Star (הכוכב הבא), שבעבודת שיווק טובה הצליח להימכר לטריטוריות רבות ויוקרתיות (ארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת ועוד), הכניס כסף רב לזרוע ההפצה של הזכיינית, נכשל בטבלאות הרייטינג או אפילו לא עלה לאוויר, בחלק גדול מהטריטוריות לא המשיך לעונה שנייה (וכן, בברזיל המשיך לעונה שלישית, בארגנטינה, טורקיה ואינדונזיה לעונות שניות, א"כ), ולדברי גורמים יצר נזק תדמיתי לקשת ולתעשייה הישראלית, שמלקקות עד היום את הפצעים.
לצד זאת יש כמובן לציין כי קשת הייתה מהחלוצות שפתחו את הדלת לחו"ל לתעשיית הטלוויזיה המקומית, מה שעוזר לה להתאושש מכך, בזכות פורמטים רבים אחרים כגון 'חטופים', 'כפולים', 'להיות איתה', 'רמזור' ואפילו שיתוף הפעולה עם רשת HBO.
רשת נהנית מהמטריה של אנדמול שיין, המחזיקה ב-33% מהזכיינית הישראלית, ושתפיץ את מרבית תכניה. רשת תציג במיפ הנוכחי את השעשועון 'נעולים' (Locked) שהושקע בו תקציב רב, אולם בישראל לא הצליח לרשום נתוני רייטינג יוצאי דופן. לצד זאת תוצג הסדרה 'המדרשה' (MOSSAD 101) העוסקת בקורס הסודי ביותר להכשרת סוכני מוסד, שנמכרה לאמריקה הלטינית ומשודרת ביותר מ-40 מדינות.
יזכה להצלחה בחו"ל? השעשועון 'נעולים' (צילום מסך: רשת, ערוץ 2)
עוד בקטלוג של רשת לקאן: הסדרה הדוקומטרית 'אימהות' המתעדת 6 אימהות שמנסות לתמרן בין משפחה קריירה ומימוש עצמי. התכנית תעלה ברשת VOX הגרמנית בנובמבר, ובקרוב גם תעלה באיטליה. כמו כן יוצגו 'משחקי השף', 'משחקי השף - אוטו אוכל', ומשחק הטלוויזיה 'הטוב מכולם' שיופץ על ידי דורי מדיה.
'ארמוזה' מועמד בתחרות יוקרתית, אסף גיל עם תוכן בנגיעה אישית
חברת ארמוזה פורמטס תציג 3 פורמטים חדשים בשוק מיפ, לצד קטלוג שכולל 90 פורמטים המשודרים ב-35 מדינות. בידי 'ארמוזה' של אבי ארמוזה גם הפורמט הישראלי כנראה כי נמכר מאז ומעולם – השעשועון 'לעוף על המיליון' של ערוץ 10 (שלא שולח הפעם נציגות לקאן) עם למעלה מ-4,000 פרקים ששודרו בעולם עד כה. ארמוזה הוא גם המפיץ של עוד פורמט ישראלי מצליח מאד – הדוקו-ריאליטי 'מחוברים', וגם של סדרת הדרמה של ערוץ 10 'בני ערובה'.
הפורמטים החדשים של 'ארמוזה' הם Ex Team The שמופק על ידיו ועל ידי ארצה הפקות. מדובר בפורמט בידור במסגרתו בכל פרק יוצג רווק שלא מצליח למצוא את האישה המושלמת, וזוכה להנחיה מצוות הכולל את מי שמכירות אותו יותר טוב מכולם: 3 האקסיות שלו.
2 פורמטים נוספים הם Born To Be A Chef (שמופק על ידי Déferlantes הקנדי ומשודר ב-TVA). מדובר בתחרות בישול בפריים טיים במסגרתה 2 שפים מפורסמים יובילו צוות המונה 10 סו-שפים מתחילים, ויעודדו את הכישרונות הצעירים לשבור את הגבולות בפורמט שבו גם הילדים וגם המנטורים מתחרים זה בזה ונדרשים להוכיח את עצמם. הפורמט Curvy Supermodel (שמופק על ידי Tresor TV ומשודר ב-RTL2 הגרמני) הוא תחרות ריאליטי שמחפשת אחר נשים plus-size עם פוטנציאל להפוך דוגמניות מצליחות.
הפורמט Curvy Supermodel של ארמוזה (צילום: יח"צ)
ולצד מכירת הפורמטים, זוכה 'ארמוזה פורמטס' השנה למועמדות בתחרות התעשייה של המגזין החשוב TBI ו-Digital TV Europe שתתקיים ערב פתיחת הפסטיבל ביום ראשון הקרוב. ארמוזה פורמטס נכללת בין 4 הגופים המועמדים בקטגורית חברת הפצת התוכן הטובה ביותר, לצד גלובל אייג'נסי, אנדמול שיין וקונטנט מדיה.
חברת דורי מדיה היא גם אחת המפיצות הישראליות הגדולות. בין הסדרות החדשות שיוצגו לראשונה בפסטיבל מיפ, אפשר למנות את דרמת הפשע 'מטומטמת' שעלתה לאחרונה לאוויר ב-HOT, השעשועונים 'הטוב מכולם' ו'אינטואיציה', והקומדיה 'נפלת חזק'.
בקטלוג של דורי מדיה יש גם את הסדרה 'אל מרחינל' (The Outsider), דרמת פשע שזכתה ב'סריס מניה'. הסדרה ששילשה את הרייטינג בארגנטינה ב-TV Publica, עוקבת אחרי שוטר לשעבר הנכנס לכלא תחת זהות בדויה במטרה למצאו בת של שופט שנחטפה.
לדברי נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, "יריד מיפקום הוא גולת הכותרת של לוח השנה של עולם הבידור, ואנו שמחים להציג כמה פורמטים מצוינים וחדשניים שמשקפים את המגוון של הקטלוג שלנו. התוספות החדשות לקטלוג שלנו מתווספות ל'אל מרחינל' זוכה סריס מניה ו'זוג מנצח'. 2016 הייתה שנה מצוינת עבור דורי מדיה אותה אנו מתכוונים להמשיך במיפקום".
המפיק אסף גיל מביא למיפ פורמט שיש לו נגיעה ישירה ואישית אליו. מדובר ב-Pregnant and Platonic שהוא פיתח יחד עם החברה האמריקאית מיי-אנטרטיימנט, והוצג בכנס הפורמטים שיזם מכון הייצוא לפני כשבועיים בישראל. גיל הפך השנה לראשונה לאב, והפורמט של חברת ההפצה שלו גיל פורמטס נוגע לכך – כאשר הוא מפגיש בין 12 רווקים שמבקשים להפוך להורים בקשר אפלטוני ולא זוגי.
- 5.לתאגיד יהיו קומדיות וטרגדיות באופן דוקומנטרי (ל"ת)אין צורך לרכוש 03/11/2016 07:53הגב לתגובה זו
- 4.שרה 20/10/2016 09:51הגב לתגובה זוכמה זבלים בסך הכל. איזה שטויות, שחקנים רמת אפס!!!
- 3.תעשית הזבל בפעולה רק שזה כבר לא נמכר (ל"ת)עסקן 19/10/2016 12:38הגב לתגובה זו
- 2.עמיר 15/10/2016 00:02הגב לתגובה זואין על הטורקים הכי טובים בעולם כיום
- 1.מבפנים 13/10/2016 19:40הגב לתגובה זוו"כאן" נוסעים למיפ. עד שיחזרו לא ישאר כלום. לא רשות ולא תאגיד. ישלימו את עבודתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן לחיסול השידור הציבורי.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
