למרות ניסיונות סיכול של מתחרים: תקציב הכללית סופית בגליקמן
למרות ניסיונות של משרדים מתחרים לבדוק תקנונית את הסיכוי למכרז חדש על תקציב הפרסום של קופת חולים כללית, ועדת המכרזים של הקופה אישרה סופית את העברת תקציב הפרסום לידי גליקמן שמיר סמסונוב מקבוצת פובליסיס. בגזרת הדיגיטל ימשיך התקציב להיות מטופל על ידי טוויסטד.
מבחינת גליקמן מדובר בתוספת כוח משמעותית למחזור ההכנסות, כמו כן לקבוצת פובליסיס שאחת ממטרותיה העיקריות היא חיזוק כוחה במדיה באמצעות זניט שרוכשת את המדיה עבור משרדי הקבוצה. תקציב הכללית עמד ב-2015 על כ-63 מיליון שקלים (במחירי מחירון, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום) ונחשב מטבע הדברים לאחד מתקציב הפרסום הגדולים בישראל, ולגדול ביותר בקרב קופות החולים. היקף התקציב הוא נגזרת של מספר חברי הקופה - הגדולה בישראל.
כזכור, לפני כשנתיים נערך מכרז מתוקשר בו עלו לגמר המשרדים גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ופובליסיס, זאת לאחר שלב מוקדם בו השתתפו גם אדלר חומסקי וגיתם BBDO. המשרד שזכה במפתיע היה פובליסיס שהגיש הצעה כלכלית נמוכה באופן מהותי מהמשרדים האחרים וזכה בהתבסס על העובדה ש-60% מהניקוד היה על ההצעה המסחרית.
לאור השינויים בקבוצת פובליסיס, עברו תקציבי המשרד לליאו ברנט, באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב. 2 התקציבים האסטרטגים והגדולים במשרד היו הכללית ואסם. לפני כ-3 שבועות קיבל גליקמן את תקציבי הגלידות והקפה של אסם ואילו תקציב טבעול עבר לידי גיתם BBDO. גליקמן כשלעצמו מנוע מטיפול בטבעול עקב ניגוד עניינים מול תקציבי המשרד.
הבחירה של כללית בגליקמן שמיר סמסונוב הופכת כעת לרשמית לאחר שאושרה משפטית ועל ידי ועדת המכרזים של הכללית. הנימוקים המרכזיים להעברת התקציב לידי גליקמן היו איחוד המשרד עם פובליסיס וכן העובדה שבמכרז האחרון על התקציב, גליקמן היה המשרד שדורג במקום השני. בנוסף לכך, לטובת המשרד עומד ניסיון של 14 שנים עבודה עם קופת חולים לאומית.
- 1.אלון 04/09/2016 16:52הגב לתגובה זויגאל שמיר... אתם מבינים? אחד האחראים הישירים להזנייתו של הקריאייטיב בארץ עם שיטת 'בוא ניקח סלב וכותב חיצוני ונגמור עניין'. כמה עצוב. כמה אפרוריות. כמה טיפשי מצד מפרסמים להפקיד את המותג שלהם, בידי פקיד אפור. ולא, יגאל, החולצות השחורות לא מחפות על האפרוריות שלך.
- גיא 15/09/2016 00:45הגב לתגובה זוחשבת פעם להסיר מעצמך את השחצנות העלובה ולשאול את השאלה הראשונה שכאיש מקצוע היית אמור לשאול - האם זה עובד או לא עובד... הקריאטיב הוא לא המטרה אלא האמצעי להשיג מטרות שיווקיות ועסקיות. אז עם פרזנטור וכותב חיצוני עושה את העבודה ומביא את התוצאות אז כנראה שיגאל שמיר לא כזה אפור
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
