למרות ניסיונות סיכול של מתחרים: תקציב הכללית סופית בגליקמן
למרות ניסיונות של משרדים מתחרים לבדוק תקנונית את הסיכוי למכרז חדש על תקציב הפרסום של קופת חולים כללית, ועדת המכרזים של הקופה אישרה סופית את העברת תקציב הפרסום לידי גליקמן שמיר סמסונוב מקבוצת פובליסיס. בגזרת הדיגיטל ימשיך התקציב להיות מטופל על ידי טוויסטד.
מבחינת גליקמן מדובר בתוספת כוח משמעותית למחזור ההכנסות, כמו כן לקבוצת פובליסיס שאחת ממטרותיה העיקריות היא חיזוק כוחה במדיה באמצעות זניט שרוכשת את המדיה עבור משרדי הקבוצה. תקציב הכללית עמד ב-2015 על כ-63 מיליון שקלים (במחירי מחירון, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום) ונחשב מטבע הדברים לאחד מתקציב הפרסום הגדולים בישראל, ולגדול ביותר בקרב קופות החולים. היקף התקציב הוא נגזרת של מספר חברי הקופה - הגדולה בישראל.
כזכור, לפני כשנתיים נערך מכרז מתוקשר בו עלו לגמר המשרדים גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ופובליסיס, זאת לאחר שלב מוקדם בו השתתפו גם אדלר חומסקי וגיתם BBDO. המשרד שזכה במפתיע היה פובליסיס שהגיש הצעה כלכלית נמוכה באופן מהותי מהמשרדים האחרים וזכה בהתבסס על העובדה ש-60% מהניקוד היה על ההצעה המסחרית.
לאור השינויים בקבוצת פובליסיס, עברו תקציבי המשרד לליאו ברנט, באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב. 2 התקציבים האסטרטגים והגדולים במשרד היו הכללית ואסם. לפני כ-3 שבועות קיבל גליקמן את תקציבי הגלידות והקפה של אסם ואילו תקציב טבעול עבר לידי גיתם BBDO. גליקמן כשלעצמו מנוע מטיפול בטבעול עקב ניגוד עניינים מול תקציבי המשרד.
הבחירה של כללית בגליקמן שמיר סמסונוב הופכת כעת לרשמית לאחר שאושרה משפטית ועל ידי ועדת המכרזים של הכללית. הנימוקים המרכזיים להעברת התקציב לידי גליקמן היו איחוד המשרד עם פובליסיס וכן העובדה שבמכרז האחרון על התקציב, גליקמן היה המשרד שדורג במקום השני. בנוסף לכך, לטובת המשרד עומד ניסיון של 14 שנים עבודה עם קופת חולים לאומית.
- 1.אלון 04/09/2016 16:52הגב לתגובה זויגאל שמיר... אתם מבינים? אחד האחראים הישירים להזנייתו של הקריאייטיב בארץ עם שיטת 'בוא ניקח סלב וכותב חיצוני ונגמור עניין'. כמה עצוב. כמה אפרוריות. כמה טיפשי מצד מפרסמים להפקיד את המותג שלהם, בידי פקיד אפור. ולא, יגאל, החולצות השחורות לא מחפות על האפרוריות שלך.
- גיא 15/09/2016 00:45הגב לתגובה זוחשבת פעם להסיר מעצמך את השחצנות העלובה ולשאול את השאלה הראשונה שכאיש מקצוע היית אמור לשאול - האם זה עובד או לא עובד... הקריאטיב הוא לא המטרה אלא האמצעי להשיג מטרות שיווקיות ועסקיות. אז עם פרזנטור וכותב חיצוני עושה את העבודה ומביא את התוצאות אז כנראה שיגאל שמיר לא כזה אפור
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
