AdRABA
צילום: יח"צ

4 חברים עם עבר: הקימו את משרד הפרסום AdRABA

תימור בר און, אבי חנן, גילי ארג'נטרו ופליקס גוטקוביץ' שהמכנה המשותף ביניהם הוא משרד הפרסום dsay, מעניקים שירותי פרסום למספר לקוחות בתחומי הנדל"ן, הצריכה, המזון ועוד
משה בנימין | (18)

לפני מספר חודשים יצא לדרכו משרד פרסום חדש בישראל בשם AdRABA, ורק לאחרונה, בשבוע החולף, עם פוסט של אחד השותפים בפייסבוק, המשרד כמו קיבל את נשיקת הסושיאל שהפיחה בו רוח חיים. כמו משרדים רבים אחרים שנפתחים, גם זה נולד מצד אחד לתוך שוק רווי שסובל מתחרות קשה ומשבר אמון מול הלקוחות ומנגד מגיע בדיוק ברגע שבו נערכים חילופי המשמרות בין הדור הישן: המשרדים, האנשים ומודל העבודה עם הדור החדש, המשרדים החדשים, האנשים החדשים ושלל המודלים שמנסים להציג אלטרנטיבה או להשתלב לצד מודל העמלות הקלאסי.  

מאחורי המשרד עומדים 4 שותפים, שגם חולקים ביניהם מכנה משותף מהעבר: תימור בר און, אבי חנן, גילי אג'נטרו ופליקס גוטקוביץ'. כל ארבעת השותפים, עבדו בשלב זה או אחר במשרד הפרסום הדיגיטלי dsay אינטראקטיב, אז בבעלותו של תמיר יולביץ' ולמעשה מהיכרותם שם נולד הרעיון ונזרעו ניצני המחשבה של "בואו נעשה זאת יחד". 

בהתאם לעברם וניסיונם, חלוקת התפקידים במשרד מפקידה את תחום המדיה בידיה של תימור בר און ששימשה כסמנכ"ל המדיה של dsay למשך 7 שנים. בתפקיד המנכ"ל משמש אבי חנן ששימש כמשנה למנכ"ל תחת בעלי dsay תמיר יולביץ'. חלק הקריאייטיב והאסטרטגיה יהיה בידיו של גילי ארג'נטרו - קריאייטיב פלנר שעבד במספר משרדים בענף, כמו גם ב-dsay. את חלק הדיגיטל ינהל פליקס גוטקוביץ' שהגיע דווקא מתחום האופליין ולאחר מכן התמחה בעולמות הפרוגרמטיק וה-DATA ב-dsay. 

על פי הטקסט שמלווה את המשרד כמניפסט: "אנחנו חיים בעידן של מהפכה. בעולם ללא גבולות. בעידן בו הכל מתחבר. מסכים, פלטפורמות, ערוצים, מסרים, קהלים.. המהפכה הזו שינתה את עולם הפרסום מקצה לקצה והפכה את הזירה התחרותית היום ואת הדיאלוג בין מותגים לצרכנים למורכבים הרבה יותר, כמעט בלתי אפשריים. אנחנו בAdRABA מתמחים בליווי מותגים בעולם החדש, בעולם ההיברידי, הרב ערוצי. יודעים לנהל עבור מותגים דיאלוג בעל ערך מוסף, יודעים לייצר קשב אמיתי בעולם כל כך כאוטי ולמצות את המקסימום מכל תקציב. אנחנו משלבים את הידע האדיר של הפרסום הקלאסי יחד עם מומחיות רבת שנים בכל הפלטפורמות של העולם החדש". 

המשרד ממוקם במתחם ב.ס.ר ברמת גן/בני ברק וכבר החל להעניק שירותי פרסום למספר לקוחות, ביניהם: קבוצת Y-BOX  למגדל LIGHTHOUSE, קבוצת פסגות נדלן, קבוצת יובלים ועוד בתחום הנדל"ן; חברת שסטובי'ץ - טיפול במותגים בינלאומיים מחטיבות המזון כגון המותג אלפרו ומאסטר שף ומחטיבת הטיפוח עם מותגים כגון רבלון, מון בלאן CK ועוד; חברת IBBLS - חברת המשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות; דיגיטל וסושיאל ליקב תבור וג'וני ווקר (לצד KDA שמשמשים כמשרד הפרסום המרכזי שלהם).  

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    מעין 18/10/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    המון בהצלחה! כל אחד מכם הוא אלוף עולם!!! וכל הקנאים..... תנוחו.
  • 14.
    ד"ר רות 25/08/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה .... בתכלס מבין אתכם זה העדיף מלהיות מובטל או יועץ לכלום
  • 13.
    נו מה? 24/08/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    העולם הישן תקוע להם עמוק בראש ויהיה להם מאוד קשה להיגמל מהרגלים ישנים (לדוגמה: עמלות יתר) הם יחזרו לסורם בכדי לסגור את החודש...ואופססס עוד משרד נסגר.
  • 12.
    אד-ראבאק...לא הספיק להם? (ל"ת)
    אלי 23/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שאלתיאל 23/08/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    לא ברור אם האנשים הנחמדים האלה הם יותר אמיצים או יותר טפשים. בעידן שבו משרדי פרסום רק נסגרים או מתכנסים (פוגל, בריקמן, פובליסיס) צריך הרבה אומץ כדי לפתוח משרד פרסום בשוק כה רווי. תוסיפו את העבודה שבראשון לכל חודש בלי לפתוח את המשרד הם כבר במינוס של כמה עשרות אלפים ויש לכם מתכון בטוח לכישלון. ממה תשלמו משכורות? מאיפה כסף לשכירות? חשמל? ארנונה? ציוד? משוגעים או אמיצים?
  • 10.
    שי 23/08/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    מאחל להם בהצלחה מכל הלב. בסה״כ חבר׳ה מוכשרים. אבל בעולם חדש, ישן או כל עולם עדיף להראות תוצאות לפני שיוצאים בהצהרות. היה עדיף שהיו מראים קבלות על 3-4 מהלכים מוצלחים לפני שמצלמים את הלוגו במשרד שלהם. כי בלי הצלחות זה נשמע כמו בלון מלא באוויר חם. ובכל מקרה ההגדרה ״משרד פרסום״ כבר לא רלוונטית וההגדרה ״עולם חדש״ עוד פחות רלוונטית.
  • 9.
    יריב 23/08/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    לראות את ההשתקפות של מי שמצלם...
  • יש לי תחושה שזה חלק מהקטע (ל"ת)
    מימי 23/08/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בן 23/08/2016 07:32
    הגב לתגובה זו
    את הרמה של החברה לחובבנים. בהצלחה חברים, אתם הכי מוכשרים שיש!
  • 7.
    לירון 23/08/2016 01:58
    הגב לתגובה זו
    בטוחה שתצליחו, שכל המצקצקים יצקצקו. תימור, את אלופה!!!
  • 6.
    בהצלחה! אנשי מקצוע מהשורה הראשונה (ל"ת)
    איה 23/08/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הם טפשים 22/08/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    רק טפשים מקימים היום ״משרד פרסום״.
  • 4.
    מאסטר שף זרחוביץ' זה שלכם?? אם כן תותחים!!! (ל"ת)
    rhchס 22/08/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
  • AdRABA 23/08/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    אנחנו ניהלנו את המדיה הדיגטלית, כחלק מסל שירותים גדול שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו.
  • 3.
    בהצלחה חמודים. אין עליכם! (ל"ת)
    מג 22/08/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין שום משרד בגודל הזה שיכול לפרנס 4 שותפים (ל"ת)
    אני 22/08/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
  • הפרנסה לא העיקר...האגו לא דל.... (ל"ת)
    אלי 23/08/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BIZ 22/08/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    תימור אלופת עולם!!!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.