4 חברים עם עבר: הקימו את משרד הפרסום AdRABA
לפני מספר חודשים יצא לדרכו משרד פרסום חדש בישראל בשם AdRABA, ורק לאחרונה, בשבוע החולף, עם פוסט של אחד השותפים בפייסבוק, המשרד כמו קיבל את נשיקת הסושיאל שהפיחה בו רוח חיים. כמו משרדים רבים אחרים שנפתחים, גם זה נולד מצד אחד לתוך שוק רווי שסובל מתחרות קשה ומשבר אמון מול הלקוחות ומנגד מגיע בדיוק ברגע שבו נערכים חילופי המשמרות בין הדור הישן: המשרדים, האנשים ומודל העבודה עם הדור החדש, המשרדים החדשים, האנשים החדשים ושלל המודלים שמנסים להציג אלטרנטיבה או להשתלב לצד מודל העמלות הקלאסי.
מאחורי המשרד עומדים 4 שותפים, שגם חולקים ביניהם מכנה משותף מהעבר: תימור בר און, אבי חנן, גילי אג'נטרו ופליקס גוטקוביץ'. כל ארבעת השותפים, עבדו בשלב זה או אחר במשרד הפרסום הדיגיטלי dsay אינטראקטיב, אז בבעלותו של תמיר יולביץ' ולמעשה מהיכרותם שם נולד הרעיון ונזרעו ניצני המחשבה של "בואו נעשה זאת יחד".
בהתאם לעברם וניסיונם, חלוקת התפקידים במשרד מפקידה את תחום המדיה בידיה של תימור בר און ששימשה כסמנכ"ל המדיה של dsay למשך 7 שנים. בתפקיד המנכ"ל משמש אבי חנן ששימש כמשנה למנכ"ל תחת בעלי dsay תמיר יולביץ'. חלק הקריאייטיב והאסטרטגיה יהיה בידיו של גילי ארג'נטרו - קריאייטיב פלנר שעבד במספר משרדים בענף, כמו גם ב-dsay. את חלק הדיגיטל ינהל פליקס גוטקוביץ' שהגיע דווקא מתחום האופליין ולאחר מכן התמחה בעולמות הפרוגרמטיק וה-DATA ב-dsay.
על פי הטקסט שמלווה את המשרד כמניפסט: "אנחנו חיים בעידן של מהפכה. בעולם ללא גבולות. בעידן בו הכל מתחבר. מסכים, פלטפורמות, ערוצים, מסרים, קהלים.. המהפכה הזו שינתה את עולם הפרסום מקצה לקצה והפכה את הזירה התחרותית היום ואת הדיאלוג בין מותגים לצרכנים למורכבים הרבה יותר, כמעט בלתי אפשריים. אנחנו בAdRABA מתמחים בליווי מותגים בעולם החדש, בעולם ההיברידי, הרב ערוצי. יודעים לנהל עבור מותגים דיאלוג בעל ערך מוסף, יודעים לייצר קשב אמיתי בעולם כל כך כאוטי ולמצות את המקסימום מכל תקציב. אנחנו משלבים את הידע האדיר של הפרסום הקלאסי יחד עם מומחיות רבת שנים בכל הפלטפורמות של העולם החדש".
המשרד ממוקם במתחם ב.ס.ר ברמת גן/בני ברק וכבר החל להעניק שירותי פרסום למספר לקוחות, ביניהם: קבוצת Y-BOX למגדל LIGHTHOUSE, קבוצת פסגות נדלן, קבוצת יובלים ועוד בתחום הנדל"ן; חברת שסטובי'ץ - טיפול במותגים בינלאומיים מחטיבות המזון כגון המותג אלפרו ומאסטר שף ומחטיבת הטיפוח עם מותגים כגון רבלון, מון בלאן CK ועוד; חברת IBBLS - חברת המשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות; דיגיטל וסושיאל ליקב תבור וג'וני ווקר (לצד KDA שמשמשים כמשרד הפרסום המרכזי שלהם).
- 15.מעין 18/10/2016 15:19הגב לתגובה זוהמון בהצלחה! כל אחד מכם הוא אלוף עולם!!! וכל הקנאים..... תנוחו.
- 14.ד"ר רות 25/08/2016 14:01הגב לתגובה זובהצלחה .... בתכלס מבין אתכם זה העדיף מלהיות מובטל או יועץ לכלום
- 13.נו מה? 24/08/2016 16:08הגב לתגובה זוהעולם הישן תקוע להם עמוק בראש ויהיה להם מאוד קשה להיגמל מהרגלים ישנים (לדוגמה: עמלות יתר) הם יחזרו לסורם בכדי לסגור את החודש...ואופססס עוד משרד נסגר.
- 12.אד-ראבאק...לא הספיק להם? (ל"ת)אלי 23/08/2016 16:10הגב לתגובה זו
- 11.שאלתיאל 23/08/2016 14:37הגב לתגובה זולא ברור אם האנשים הנחמדים האלה הם יותר אמיצים או יותר טפשים. בעידן שבו משרדי פרסום רק נסגרים או מתכנסים (פוגל, בריקמן, פובליסיס) צריך הרבה אומץ כדי לפתוח משרד פרסום בשוק כה רווי. תוסיפו את העבודה שבראשון לכל חודש בלי לפתוח את המשרד הם כבר במינוס של כמה עשרות אלפים ויש לכם מתכון בטוח לכישלון. ממה תשלמו משכורות? מאיפה כסף לשכירות? חשמל? ארנונה? ציוד? משוגעים או אמיצים?
- 10.שי 23/08/2016 11:59הגב לתגובה זומאחל להם בהצלחה מכל הלב. בסה״כ חבר׳ה מוכשרים. אבל בעולם חדש, ישן או כל עולם עדיף להראות תוצאות לפני שיוצאים בהצהרות. היה עדיף שהיו מראים קבלות על 3-4 מהלכים מוצלחים לפני שמצלמים את הלוגו במשרד שלהם. כי בלי הצלחות זה נשמע כמו בלון מלא באוויר חם. ובכל מקרה ההגדרה ״משרד פרסום״ כבר לא רלוונטית וההגדרה ״עולם חדש״ עוד פחות רלוונטית.
- 9.יריב 23/08/2016 09:01הגב לתגובה זולראות את ההשתקפות של מי שמצלם...
- יש לי תחושה שזה חלק מהקטע (ל"ת)מימי 23/08/2016 14:23הגב לתגובה זו
- 8.בן 23/08/2016 07:32הגב לתגובה זואת הרמה של החברה לחובבנים. בהצלחה חברים, אתם הכי מוכשרים שיש!
- 7.לירון 23/08/2016 01:58הגב לתגובה זובטוחה שתצליחו, שכל המצקצקים יצקצקו. תימור, את אלופה!!!
- 6.בהצלחה! אנשי מקצוע מהשורה הראשונה (ל"ת)איה 23/08/2016 00:44הגב לתגובה זו
- 5.הם טפשים 22/08/2016 20:01הגב לתגובה זורק טפשים מקימים היום ״משרד פרסום״.
- 4.מאסטר שף זרחוביץ' זה שלכם?? אם כן תותחים!!! (ל"ת)rhchס 22/08/2016 19:34הגב לתגובה זו
- AdRABA 23/08/2016 12:52הגב לתגובה זואנחנו ניהלנו את המדיה הדיגטלית, כחלק מסל שירותים גדול שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו.
- 3.בהצלחה חמודים. אין עליכם! (ל"ת)מג 22/08/2016 19:18הגב לתגובה זו
- 2.אין שום משרד בגודל הזה שיכול לפרנס 4 שותפים (ל"ת)אני 22/08/2016 18:03הגב לתגובה זו
- הפרנסה לא העיקר...האגו לא דל.... (ל"ת)אלי 23/08/2016 16:11הגב לתגובה זו
- 1.BIZ 22/08/2016 17:44הגב לתגובה זותימור אלופת עולם!!!
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות
המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו
עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות" התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים.
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים.