איל חומסקי
צילום: טקס האפי 2014

אדלר זכה בתקציבי פיאט ואלפא: "יעבדו בריטיינר קריאייטיב"

למרות התקציב הגדול שנפל בחלקו של אדלר, בקבוצת סמל"ת שומרים לעצמם את המרכיב המרכזי של פעילות הפרסום בישראל, במונחים כספיים - רכש המדיה. סמל"ת משלמת למשרדיה ריטיינר חודשי לניהול הקריאייטיב מבלי לעובר דרך המתווכים השונים בדרך
משה בנימין | (1)

יבואנית מותגי הרכב סמל"ת שנפרדה לאחרונה ממשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן מעבירה את תקציב הפרסום של פיאט ואלפא רומיאו לידי משרד הפרסום אדלר חומסקי. הבחירה באדלר מגיעה לאחר סדרת פגישות שערכה סמל"ת בראשות המנכ"ל אורי להב עם מספר משרדי פרסום במה שלהגדרתו לא נחשב כמכרז כפי שבענף הפרסום נוטים להגדיר.

אדלר יקבל לידיו את חלקו של דרורי ארועטי ברמן לאחר שזה עבד עם סמל"ת מעל לעשור. לדברי להב "פגשנו מספר משרדי פרסום, גדולים יותר ופחות מכל מיני עולמות והתרשמנו מהכל. לבסוף החלטנו שאדלר חומסקי הוא המשרד המתאים הן מבחינת יכולות קריאייטיביות והן מבחינת כח האדם שלו והיכולת שלו לשתף איתנו פעולה ולעבוד איתנו".

נכון לעכשיו מערך הפרסום של סמל"ת כולל את LEAD (אף הוא מקבוצת אדלר חומסקי) שמטפל בסובארו, ירושה מימי יפנאוטו שהעבירה אליו את התקציב, לפני שזו נמכרה לסמל"ת לפני 3 שנים, וזו החליטה להשאיר את LEAD במערך. פיאט ואלפא רומיאו יעבדו עם אדלר חומסקי, כמו גם מותג הרכב לנצ'יה למרות שבימים אלו הוא לא כולל פעילות פרסומית, אך במידה ויוחלט שכן, אדלר יהיה זה שיקבל לידיו את התקציב.

בנוסף, קבוצת סמל"ת תחל לשווק בישראל את מותגי הרכב שהוחזקו בידי חברת מכשירי תנועה: ג'יפ, קרייזלר ודודג' אך אלו צפוים ללכת למשרד אחר ולא בהכרח לאדלר או LEAD. מנכ"ל סמל"ת, להב אומר לאייס עוד כי "העובדה ש-LEAD מקבוצת אדלר עובד עם סמל"ת לא הוסיפה למשרד נקודות זכות יוחדות, הבחירה בו הגיעה לאור היכולות שלו והתפיסה שלנו שהוא יכול להיות יצירתי מספיק כדי לנהל את התקציב שיכלול בקרוב דגמים חדשים שצפויים לשנותא ת פני המותג".

עם זאת, למרות התקציב הגדול שנפל בחלקו של אדלר, בקבוצת סמל"ת שומרים לעצמם את המרכיב המרכזי של פעילות הפרסום בישראל, במונחים כספיים - רכש המדיה. על פי מדיניות החברה משרדי הפרסום שעובדים עימו אינם מנהלים את רכש המדיה שמבוצע על ידי יחידה פנימית בחברה. סמל"ת משלמת למשרדיה ריטיינר חודשי לניהול הקריאייטיב מבלי לעובר דרך המתווכים השונים בדרך.

להב למוד הניסיון עבד בעבר עם חברות מדיה כגון יוניברסל, מדיה-קום ויוניון ולדבריו "אם אני קונה לבד כנראה שאני חושב שאני קונה יותר טוב, כשאני קונה ישירות ומדלג על כל מי שבדרך". על ההסכם מול משרדי הפרסום אומר להב: "לא אכנס להסכמים החתומים שלנו אבל משרדי הפרסום יודעים שהם לא קונים מדיה עבורנו ואם יש עמלה כלשהי המשולמת בחזרה - היא צריכה להגיע אלינו". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קונים לבד ומשלמים בהתאם... (ל"ת)
    תם עידן היפעת 19/07/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.