לינוי בר גפן סיון קלינגבייל עושות חשבון
צילום: אלעד ברנגה
רייטינג

המקרר נשרף, וגם הרייטינג: 'עושות חשבון' איבדה 30%

פתיחת עונה 3 ניפקה 9.8% מול 13.95 בהשקת עונה 2. 'המתמחים' רשמה 21.7%. 'חדשות 2' הוציאה בהפתעה את פרויקט 'מלכת הקזינו' אל מחוץ למהדורה - וקיבלה 19.4%
אלכסנדר כץ |

עושות חשבון איבדה 30% בהשקת העונה השלישית, ביחס לעונה הראשונה שלה. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי תחקיר המקררים הנשרפים בתכנית התחקירים הצרכנית של ערוץ 10 הניב אמש (יום ד') 9.8%, מול 13.9% בהשקת העונה הקודמת. מנגד רשמה המתמחים (קשת, ערוץ 2) שהועברה ליום רביעי, ולרצועת הפריים הראשונה, הסתפקה ב-21.7%.

אבל עוד לפני המתמחים, הוציאה חברת החדשות של ערוץ 2 את פרויקט 'מלכת הקזינו' אל מחוץ למהדורה, במהלך דומה לזה שהחלו בערוץ 10 לנקוט בשבועות האחרונים. 'מלכת הקזינו' החלה ב-21:00 והסתיימה לפני 21:30, אולם מהלך זה לא היה ידוע כמעט עד למועד שידור המוסף. בכל מקרה התכנית קיבלה 19.4%, מול המוסף היומי של ערוץ 10 עם הפינה של ברקוד, שקיבל 11.2%.

 

תכנית התחקירים 'מבט שני' (ערוץ 1) על קיצונים במרכז הימין, קיבלה 2.3%, ואחריה תכנית התחקירים '60 דקות' (ערוץ 1) של רשת CBS עם 2.2%.

 

הסדרה יום האם (קשת, ערוץ 2) רשמה 14.1%, 'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) ניפקה 9.1%, 'הצינור' (ערוץ 10) ניפקה 6.9%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 7.3%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-5.8%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) רשמה 7.1%, ו'לילה טוב עם אסף הראל' (ערוץ 10) עם 3% .

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) רשמה 9.6%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 11.2%. מנגד קיבלה 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) 7.7%.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.