ההומלנד הבא? כנס הפורמטים הבינ"ל יקיים תחרות בארץ

שוק הפורמטים הישראלי מגלגל כ-380 מיליון ד' בשנה. בעוד חודשיים יקיים מכון הייצוא לראשונה כנס בינ"ל שימשוך ארצה נציגים מגופי שידור והפקה בחו"ל, בהם אדם ברקוביץ'
אלכסנדר כץ |

כנס הפורמטים הבינ"ל שיתקיים בספטמבר הקרוב בישראל, יערוך גם תחרות פורמטים – כך נודע לאייס. התחרות שצפויה להיקרא "פורמט נולד", תזמין יוצרים לשלוח רעיונות חדשניים לפורמטים וסדרות טלוויזיה, כאשר הפרס בתחרות זו הוא כניסה לכנס מיפ בקאן, שם יוכל היוצר לקיים פגישות עסקיות בביתן הישראלי.

 

הכנס שמארגן מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ, יתקיים ב-19-20 בספטמבר בתל אביב, ויכלול פאנל בו יחשפו החברות הישראליות לראשונה את הפורמטים החדשים שיציגו כמה שבועות לאחר מכן במיפ. יהיה זה כנס פורמטים בינ"ל ראשון בישראל, מדינה שיוצרת הרבה מאד עניין בשנים האחרונות, עם מכירות רבות של תכנים לגופי הפקה ושידור בחו"ל.

 

שוק הפורמטים הישראלי נאמד ב-380 מיליון דולר, והוא נמצא בעקומת עלייה תמידית בעשור האחרון, כאשר יותר ויותר תוכן ישראל נמכר לגופי הפקה ושידור ברחבי העולם. ישראל הצטרפה לשוק הזה עם מכירת השעשועון הכספת של ארז טל, ואחריו הסדרה בטיפול של HOT. בהמשך כבר הגיעו Homeland והכוכב הבא של קשת, לעוף על המיליון של ערוץ 10, ושלל מגזינים, תכניות ריאליטי, סדרות דרמה וקומדיה, ושעשועונים.

 

את התחרות שתתקיים בישראל, ישפטו 4 בכירים בתעשיית הטלוויזיה הבינ"ל. מדובר ראש מחלקת פיתוח פורמטים ורכישות של TF1 הצרפתי, לודביק אטל; מנהל מחלקת פורמטים, ריאליטי ודוקומנטרי בערוץ Canale5 האיטלקי, פאבריציו באטוצ'יו; ראש מחלקת איתור פורמטים וטרנדים ערוץ  ProSibenSat.1 הגרמני, ברנרד סונליטנר; וחבר דירקטוריון סוכנות התוכן KLOK, גארי קרטר.

 

בכנס הישראלי ייקחו חלק גופי שידור והפצה מקומיים כגון ארמוזה פורמטס, קשת, רשת, ערוץ 10, HOT, yes, דורי מדיה, ענני תקשורת, אסף גיל ואחרים, כאשר חלק מהגופים האלה יהיו גם שותפי תוכן לכנס עצמו. אלה יפגשו נציגים רבים מחו"ל – בהם אנדמול הולנד ZDF הגרמנית, TV1 הצרפתי ו-Prosiben הגרמנית - שייחשפו לתכנים ישראלים, מספר שבועות לפני שאלה יוצגו בכנס מיפ הוותיק.

שם מוכר מאד שיגיע ארצה הוא אדם ברקוביץ' - מנהל-שותף בחטיבת הטלוויזיה של סוכנות הבידור CAA, מהמובילות בטלוויזיה האמריקאית, שמכר את סיינפלד ל-NBC ואת  בית הקלפים לנטפליקס.

 

במכון הייצוא מאשרים את הפרטים לאייס. המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הטכנולוגית של המכון, ליאור קוניצקי, הוסיף כי "הפורמטים הישראלים חדשניים, אטרקטיביים ונמכרים בשנים האחרונות לעשרות רשתות וערוצי טלוויזיה בעולם. מדובר על ענף יצוא חדש יחסית המגלגל כ-380 מיליון דולר בשנה, שאנו מעריכים כי ימשיך לצמוח בשנים הקרובות. קיום הכנס בישראל והגעתם של האורחים הבכירים מכל הערוצים והרשתות החשובים בעולם משקף את המוניטין שיצרה תעשיית הפורמטים הישראלית בעולם בזמן קצר ואת הביקוש לרעיונות קריאטיביים ולתוכן איכותי וייחודי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי "תחום הפורמטים הוא חלק מתעשיית התוכן הצומחת בישראל. משרד הכלכלה בשיתוף עם מכון הייצוא הישראלי מקיים בכל שנה פעילויות קידום בחו"ל עבור תעשיית התוכן הישראלית בהן ניתן למנות השתתפות בתערוכת המובילות בעולם, הבאת קנייני מדיה ומפיקים ועוד. בנוסף לערך הכלכלי של תעשייה צומחת וחדשה זו בישראל, מציינים במשרד הכלכלה והתעשייה את הערך השיווקי הרב בחיבור קהל הצופים הבינ"ל לתרבות הישראלית שלא דרך דיווחי החדשות של כלי התקשורת הבינ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.