Homeland חטופים
צילום: יח"צ

ההומלנד הבא? כנס הפורמטים הבינ"ל יקיים תחרות בארץ

שוק הפורמטים הישראלי מגלגל כ-380 מיליון ד' בשנה. בעוד חודשיים יקיים מכון הייצוא לראשונה כנס בינ"ל שימשוך ארצה נציגים מגופי שידור והפקה בחו"ל, בהם אדם ברקוביץ'
אלכסנדר כץ |

כנס הפורמטים הבינ"ל שיתקיים בספטמבר הקרוב בישראל, יערוך גם תחרות פורמטים – כך נודע לאייס. התחרות שצפויה להיקרא "פורמט נולד", תזמין יוצרים לשלוח רעיונות חדשניים לפורמטים וסדרות טלוויזיה, כאשר הפרס בתחרות זו הוא כניסה לכנס מיפ בקאן, שם יוכל היוצר לקיים פגישות עסקיות בביתן הישראלי.

 

הכנס שמארגן מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ, יתקיים ב-19-20 בספטמבר בתל אביב, ויכלול פאנל בו יחשפו החברות הישראליות לראשונה את הפורמטים החדשים שיציגו כמה שבועות לאחר מכן במיפ. יהיה זה כנס פורמטים בינ"ל ראשון בישראל, מדינה שיוצרת הרבה מאד עניין בשנים האחרונות, עם מכירות רבות של תכנים לגופי הפקה ושידור בחו"ל.

 

שוק הפורמטים הישראלי נאמד ב-380 מיליון דולר, והוא נמצא בעקומת עלייה תמידית בעשור האחרון, כאשר יותר ויותר תוכן ישראל נמכר לגופי הפקה ושידור ברחבי העולם. ישראל הצטרפה לשוק הזה עם מכירת השעשועון הכספת של ארז טל, ואחריו הסדרה בטיפול של HOT. בהמשך כבר הגיעו Homeland והכוכב הבא של קשת, לעוף על המיליון של ערוץ 10, ושלל מגזינים, תכניות ריאליטי, סדרות דרמה וקומדיה, ושעשועונים.

 

את התחרות שתתקיים בישראל, ישפטו 4 בכירים בתעשיית הטלוויזיה הבינ"ל. מדובר ראש מחלקת פיתוח פורמטים ורכישות של TF1 הצרפתי, לודביק אטל; מנהל מחלקת פורמטים, ריאליטי ודוקומנטרי בערוץ Canale5 האיטלקי, פאבריציו באטוצ'יו; ראש מחלקת איתור פורמטים וטרנדים ערוץ  ProSibenSat.1 הגרמני, ברנרד סונליטנר; וחבר דירקטוריון סוכנות התוכן KLOK, גארי קרטר.

 

בכנס הישראלי ייקחו חלק גופי שידור והפצה מקומיים כגון ארמוזה פורמטס, קשת, רשת, ערוץ 10, HOT, yes, דורי מדיה, ענני תקשורת, אסף גיל ואחרים, כאשר חלק מהגופים האלה יהיו גם שותפי תוכן לכנס עצמו. אלה יפגשו נציגים רבים מחו"ל – בהם אנדמול הולנד ZDF הגרמנית, TV1 הצרפתי ו-Prosiben הגרמנית - שייחשפו לתכנים ישראלים, מספר שבועות לפני שאלה יוצגו בכנס מיפ הוותיק.

שם מוכר מאד שיגיע ארצה הוא אדם ברקוביץ' - מנהל-שותף בחטיבת הטלוויזיה של סוכנות הבידור CAA, מהמובילות בטלוויזיה האמריקאית, שמכר את סיינפלד ל-NBC ואת  בית הקלפים לנטפליקס.

 

במכון הייצוא מאשרים את הפרטים לאייס. המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הטכנולוגית של המכון, ליאור קוניצקי, הוסיף כי "הפורמטים הישראלים חדשניים, אטרקטיביים ונמכרים בשנים האחרונות לעשרות רשתות וערוצי טלוויזיה בעולם. מדובר על ענף יצוא חדש יחסית המגלגל כ-380 מיליון דולר בשנה, שאנו מעריכים כי ימשיך לצמוח בשנים הקרובות. קיום הכנס בישראל והגעתם של האורחים הבכירים מכל הערוצים והרשתות החשובים בעולם משקף את המוניטין שיצרה תעשיית הפורמטים הישראלית בעולם בזמן קצר ואת הביקוש לרעיונות קריאטיביים ולתוכן איכותי וייחודי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי "תחום הפורמטים הוא חלק מתעשיית התוכן הצומחת בישראל. משרד הכלכלה בשיתוף עם מכון הייצוא הישראלי מקיים בכל שנה פעילויות קידום בחו"ל עבור תעשיית התוכן הישראלית בהן ניתן למנות השתתפות בתערוכת המובילות בעולם, הבאת קנייני מדיה ומפיקים ועוד. בנוסף לערך הכלכלי של תעשייה צומחת וחדשה זו בישראל, מציינים במשרד הכלכלה והתעשייה את הערך השיווקי הרב בחיבור קהל הצופים הבינ"ל לתרבות הישראלית שלא דרך דיווחי החדשות של כלי התקשורת הבינ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.