ההומלנד הבא? כנס הפורמטים הבינ"ל יקיים תחרות בארץ
כנס הפורמטים הבינ"ל שיתקיים בספטמבר הקרוב בישראל, יערוך גם תחרות פורמטים – כך נודע לאייס. התחרות שצפויה להיקרא "פורמט נולד", תזמין יוצרים לשלוח רעיונות חדשניים לפורמטים וסדרות טלוויזיה, כאשר הפרס בתחרות זו הוא כניסה לכנס מיפ בקאן, שם יוכל היוצר לקיים פגישות עסקיות בביתן הישראלי.
הכנס שמארגן מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ, יתקיים ב-19-20 בספטמבר בתל אביב, ויכלול פאנל בו יחשפו החברות הישראליות לראשונה את הפורמטים החדשים שיציגו כמה שבועות לאחר מכן במיפ. יהיה זה כנס פורמטים בינ"ל ראשון בישראל, מדינה שיוצרת הרבה מאד עניין בשנים האחרונות, עם מכירות רבות של תכנים לגופי הפקה ושידור בחו"ל.
שוק הפורמטים הישראלי נאמד ב-380 מיליון דולר, והוא נמצא בעקומת עלייה תמידית בעשור האחרון, כאשר יותר ויותר תוכן ישראל נמכר לגופי הפקה ושידור ברחבי העולם. ישראל הצטרפה לשוק הזה עם מכירת השעשועון הכספת של ארז טל, ואחריו הסדרה בטיפול של HOT. בהמשך כבר הגיעו Homeland והכוכב הבא של קשת, לעוף על המיליון של ערוץ 10, ושלל מגזינים, תכניות ריאליטי, סדרות דרמה וקומדיה, ושעשועונים.
את התחרות שתתקיים בישראל, ישפטו 4 בכירים בתעשיית הטלוויזיה הבינ"ל. מדובר ראש מחלקת פיתוח פורמטים ורכישות של TF1 הצרפתי, לודביק אטל; מנהל מחלקת פורמטים, ריאליטי ודוקומנטרי בערוץ Canale5 האיטלקי, פאבריציו באטוצ'יו; ראש מחלקת איתור פורמטים וטרנדים ערוץ ProSibenSat.1 הגרמני, ברנרד סונליטנר; וחבר דירקטוריון סוכנות התוכן KLOK, גארי קרטר.
- בלי סבלנות ומחפשים להוריד? yes תשדר 3 סדרות מיד לאחר סיום שידורן בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכנס הישראלי ייקחו חלק גופי שידור והפצה מקומיים כגון ארמוזה פורמטס, קשת, רשת, ערוץ 10, HOT, yes, דורי מדיה, ענני תקשורת, אסף גיל ואחרים, כאשר חלק מהגופים האלה יהיו גם שותפי תוכן לכנס עצמו. אלה יפגשו נציגים רבים מחו"ל – בהם אנדמול הולנד ZDF הגרמנית, TV1 הצרפתי ו-Prosiben הגרמנית - שייחשפו לתכנים ישראלים, מספר שבועות לפני שאלה יוצגו בכנס מיפ הוותיק.
שם מוכר מאד שיגיע ארצה הוא אדם ברקוביץ' - מנהל-שותף בחטיבת הטלוויזיה של סוכנות הבידור CAA, מהמובילות בטלוויזיה האמריקאית, שמכר את סיינפלד ל-NBC ואת בית הקלפים לנטפליקס.
במכון הייצוא מאשרים את הפרטים לאייס. המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הטכנולוגית של המכון, ליאור קוניצקי, הוסיף כי "הפורמטים הישראלים חדשניים, אטרקטיביים ונמכרים בשנים האחרונות לעשרות רשתות וערוצי טלוויזיה בעולם. מדובר על ענף יצוא חדש יחסית המגלגל כ-380 מיליון דולר בשנה, שאנו מעריכים כי ימשיך לצמוח בשנים הקרובות. קיום הכנס בישראל והגעתם של האורחים הבכירים מכל הערוצים והרשתות החשובים בעולם משקף את המוניטין שיצרה תעשיית הפורמטים הישראלית בעולם בזמן קצר ואת הביקוש לרעיונות קריאטיביים ולתוכן איכותי וייחודי".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ממשרד הכלכלה נמסר כי "תחום הפורמטים הוא חלק מתעשיית התוכן הצומחת בישראל. משרד הכלכלה בשיתוף עם מכון הייצוא הישראלי מקיים בכל שנה פעילויות קידום בחו"ל עבור תעשיית התוכן הישראלית בהן ניתן למנות השתתפות בתערוכת המובילות בעולם, הבאת קנייני מדיה ומפיקים ועוד. בנוסף לערך הכלכלי של תעשייה צומחת וחדשה זו בישראל, מציינים במשרד הכלכלה והתעשייה את הערך השיווקי הרב בחיבור קהל הצופים הבינ"ל לתרבות הישראלית שלא דרך דיווחי החדשות של כלי התקשורת הבינ"ל".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
