
קאן ליונס נפתח עם פיינליסטים לאדלר ומקאן: צניחה בהיקף ההגשות מישראל - רק 136
פסטיבל קאן לפרסום ה-63 נפתח אמש בניס, הריביירה הצרפתית ויימשך עד ה-25 ביוני. על פי נתונים שפורסמו באתר הפסטיבל, היקף ההגשות לתחרות רושם השנה מספר שיא שעומד על 43,101 לעומת 40,133 בשנה שעברה - עלייה של 7%. הנציגים מישראל מנגד, רושמים ירידה משמעותית לעומת השנה שעברה.
היום (יום א') פורסמו רשימות הפיינליסטים - העבודות שמעפילות לשלב הגמר - ב-5 קטגוריות: דיירקט, Glass, פרינט, פרומו ורדיו. התחרות נפתחת ברגשות מעורבים עבור המתמודדים הישראליים: בקטגוריות הפרינט והדיירקט אף עבודה ישראלית לא הצליחה להשתחל למעמד הגמר מתוך מאות שהעפילו. כמו כן בקטגוריית ה-Glass, למרות שסיכוי גדול שלא הוגשה לקטגוריה זו עבודה מישראל.
עם זאת בקטגוריות הפרומו והרדיו נרשמו 2 פיינליסטים לישראל: מקאן תל אביב עם פיינליסט בפרומו, בתת הקטגורייה "חסות ושת"פ" עבור מהלך IKEA בתכנית 'האח הגדול' במסגרתו נדרשי דיירי הבית להרכיב בעצמם את הריהוט של IKEA לשהותם הקרובה בבית. אדלר חומסקי התברג עם פיינליסט בקטגוריית הרדיו, בתת הקטגורייה "עמותות" עבור מהלך הילדים האבודים עבור בית השנטי.
בשנת 2015 הוגשו לתחרות 165 עבודות מישראל. השנה הוגשו 136 בלבד - ירידה של 17.5%. שנת השיא של הישראלים מתוך 5 השנים האחרונות נרשמה ב-2012 אז הגישו המשרדים הישראליים 215 עבודות. בהשוואה ל-2012 היקף ההגשות מישראל רושם צניחה משמעותית של 37% - תוצאה טבעית בהתייחס לעובדה שב-3 השנים האחרונות (2013, 2014 ו-2015) אף משרד ישראלי לא זכה בפרס כלשהו: ארד, כסף או זהב.
למרות העלייה המדווחת של 7% בהגשות לתחרות מסביב לעולם, יש לציין כי גידול זה נרשם תודות להצגת קטגוריות חדשות בתחרות כגון קטגוריית הבידור/מוסיקה שאליה הוגשו בשנתה הראשונה 637 עבודות. הקטגוריה שבה נרשמה העלייה הגדולה ביותר היא עיצוב מוצר עם זינוק של 92%. קטגוריה נוספת שרשמה גידול משמעותי, בהתאם לטרנד הפרסומי של השנים האחרונות היא קטגוריית הבידור - לשעבר תוכן ממותג עם עלייה של 32% לכדי 1843 הגשות.
מנגד, קטגוריה שרשמה ירידה משמעותית היא קטגוריית הסייבר שצנחה מ-3738 ל-2886. קיטון בולט הורגש גם בקטגוריות הוותיקות כגון ה-FILM שרשמה ירידה מ-3070 ל-2801, קטגוריית המדיה רשמה ירידה מ-3179 ל-2986 ובקטגוריית הפקינט נרשמה ירידה מ-4470 ל-3775 וכן בקטגוריית הרדיו שירדה מ-1720 ל-1410.
מחר (יום ב') ה-20 ביוני יפורסמו רשימות השורטליסט ב-5 קטגוריות נוספות: Outdoor, PR, עיצוב מוצר, עיצוב ו-Digital Craft. ב-21 ביוני יפורסמו רשימות השורטליסט ב-4 קטגוריות: מדיה, מובייל, אפקטיביות וסייבר. ב-24 ביוני יפורסמו השורטליסט של ה-Film Craft, אינטגרייטד וטיטניום.
- סלקום מול IBC - "הוט ותש"י מנסות לעשות אקזיט על חשבוננו"
- ערוץ 14 תקוע במקום השני - לא מצליח לשבור את תקרת הזכוכית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 2.לפתן 19/06/2016 14:22הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמקאן יביאו אריה. מתחילים לחזור לעשות קריאייטיב ומרגישים את זה.
- 1.מעניין 19/06/2016 13:09הגב לתגובה זומצחיק
- טוב, עד שנה הבאה שהוא יכניס לגמר את העז המדברת של yellow. (ל"ת)לא באמת. 19/06/2016 22:17הגב לתגובה זו