עלם. גיתם וארטימדיה במהלך התנדבותי משותף
צילום: יח"צ

כמה זמן תחזיקו מעמד? גיתם וארטימדיה בקמפיין פרו-בונו חדשני בהתנדבות לעמותת עלם

במשרד הפרסום מסבירים כי הקמפיין נוצר במטרה להראות לציבור את הציניות שהתפתחה בחברה, ההתעלמות שלנו מהאנשים סביבנו, והמחסור החמור אצל צעירים רבים אשר מוצאים עצמם מחוץ לבית
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום גיתם BBDO וחברת ארטימדיה המתמחה בהגשת פרסום בוידאו, משתפים פעולה בקמפיין דיגיטל התנדבותי להעלאת המודעות לעמותת עלם לגיוס תרומות. לדברי משרד הפרסום, הקמפין תחת השם "הספסל" נוצר במטרה להראות את הציניות שהתפתחה בחברה, את ההתעלמות שלנו כציבור, מהאנשים סביבנו, ואת המחסור החמור אצל צעירים רבים אשר מוצאים את עצמם מחוץ לבית.

הסרטון שעושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית, על בסיס התשתית של חברת ארטימדיה, נפתח בפריים עליו כתוב: "כמה זמן תחזיקו מעמד"? מיד לאחר מכן הצופים רואים נער צעיר חסר בית, יושב על ספסל שנראה כמו המקום שבו הוא צפוי לישון בלילה. באופן טבעי, ועל תובנה זו גם בנוי הסרטון, רבים מהצופים ידלגו על הפרסומת וילחצו על כפתור ה"דלג" - ברגע זה בדיוק מגיע הפאנץ' של הסרטון. ברגע הלחיצה ייחשף הצופה לבאנר עליו כתוב: "החזקת מעמד X זמן", (הטכנולוגיה תוכל לזהות את הזמן שלקח לצופה לדלג על הפרסומת) ומיד לאחר מכן על הבאנר ייכתב: "אלפי צעירים חסרי בית בישראל נאלצים להחזיק מעמד כל הלילה, לבד ברחוב. לתרומה".

 

יגאל עזרא, מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO: ״במשך שנים אנו מלווים את עמותת עלם ומרגישים שותפים לדרכה לעזור לבני נוער במצוקה באשר הם. אך כיום כאשר קיימות עשרות עמותות וימי התרמה לנושאים שונים, חשוב לייצר מהלכים בולטים אשר נוגעים ברגש ופוגשים את הצופה במקום המתאים ביותר להעברת המסר שלנו. מצאנו את הפעולה של דילוג על פרירולים וחומרי פרסום באינטרנט כמנוף מצויין להעביר את המסר שלנו. המקפיין הוא פיתוח טכנולוגי ראשון מסוגו אשר מסוגל לחבר בין מידע בבאנר לבין הזמן המדוייק בו בחר הגולש לדלג על הסרטון שלנו".

לדברי גל תורג'מן, משנה למנכ"ל ארטימדיה: "חברת ארטימדיה התגייסה ליוזמה ובנתה פתרון טכנולוגי אשר מסייע בידי העמותה ומשרד הפרסום להעביר מסר ברור, לייצר הזדהות ולהניע לתרומה לעמותה. ארטימדיה, כחברה ישראלית המאגדת תחתיה את תכני הוידיאו של אתרי התוכן הגדולים בארץ, שמחה להיענות לאתגר הטכנולוגי ולתרום מדיה למען מטרה כה חשובה".

בישראל חיים כיום מעל ל-800 אלף בני נוער בגילאי 12-18, כרבע מהם חיים במצבי סיכון שונים. כמו בכל שנה, גם השנה יוצא ארגון עלם לגיוס תרומות להצלת בני נוער.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הפרסומת פחות (ל"ת)
    יגאל איש חמוד 15/04/2016 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלושת האופים 14/04/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    פשוט בית לחם בפיתה, שנות ה 90 קוראות לכם למצוא פיצ'רים מגניבים יותר. ממש טכנולוגיה- לדעת כמה זמן הגולש לא הספיק לדלג. מדהים. והאמת שבאתי לפרגן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.