סופרפארם עפה על הטרנד הכי ויראלי: משיקה את "הכוכב הבא" למדריכות איפור ביוטיוב
אז מה נשים עושות בזמן שגברים צופים במשחקי ליגת האלופות ומפצחים את עצמם לדעת עם קילו גרעינים שחורים? מתאפרות, כמובן! אז לא, הן לא, אבל לאיפור שמור מקום של כבוד בחייהן, ובשנים האחרונות עם הפיכת העולם הדיגיטלי למרכיב תרבותי חשוב בחיינו, התפתח טרנד של מדריכי יוטיוב מצולמים בתחום האיפור, שנשלט על ידי כ-15-20 מדריכות איפור ויראליות שהפכו לשם דבר בינלאומי ונהנות ממיליוני עוקבות (ועוקבים) מסביב לעולם.
זה גם הרקע למהלך השיווק-פרסום החדש של רשת סופרפארם, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שהבינה שזהו הרגע להצטרף לחגיגה. יש שיקראו לזה "לתפוס טרמפ" מסחרי על הנושא ויש שיגידו שמדובר בתהליך טבעי שממחיש את הצורה שבה הפרסום משקף את האמת של החיים - ומביא לקדמת הבמה נורמות חברתיות שהתפתחו מלמטה, על ידי גולשים, ובמקרה הזה גולשות, ואומץ לאחר מכן על ידי חברות מסחריות - עבר את העיבוד המסחרי המתבקש ושב אל הקהל כשהוא ממותג מחדש.
החיבור של הרשת לנושא מגיע בצורה של האקדמיה לביוטריות - סוג של הכוכב הבא דיגיטלי לתחום האיפור עם מנטורים ושופטים ומנצח שלוקח את כל הקופה. סרטון יוטיוב ייחודי מאחוריו עומדת כרמל גילן, ארט דיירקטור מבאומן בר ריבנאי, שעשוי כולו מגזירי נייר - אמנות מדוקדקת שדומה למלאכת האיפור המורכבת, הכריז על פתיחת האקדמיה שאליה הוזמנו גולשות (וגולשים, ברשת מחכים למתמודד זכר) כאשר אחת מתוכן תבחר ל"ביוטרית הבאה של ישראל" - דהיינו, מדריכת האיפור היוטיוברית החדשה של ישראל שתעשה זאת בחסות ובקידום סופרפארם. כמו כן, המנצחת הסופית תזכה בטיסה ללונדון.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המצטרפות לאקדמיה (כ-20) יעברו הכשרה שכוללת 8 מפגשים המכסים את כל התחומים שנוגעים לנושא, מאיפור מקצועי לאופנה ועד לחלק שנוגע לנוכחות דיגיטלית ואסתטיקה ויזואלית. המרצות באקדמיה מייצגות את תחומי הלימוד השונים, כגון: שלי גפני, הדוגמנית, מאפרת ואשת עסקים, מעיין דר, מנהלת קריאייטיב ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי, אשלי וקסמן, המאפרת היוטיוברית המצליחה בישראל, ליאת קופלמן לוי עורכת פנאי פלוס ועוד.
יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי: "במסגרת העמקת הפעילות של באומן בתחום התוכן, נוצר שיתוף פעולה חדשני עם סופר-פארם, המתחבר לטרנד הכי חזק היום, הן בעולם הביוטי והן בעולם תוכן הגולשים. יצרנו שפה עדכנית ובולטת לאקדמיה, ששואבת מהעולמות הללו ותלווה הן את הקמפיין והן את האקדמיה עצמה".
גלי ברגר, דוברת ומנהלת תוכן סופר-פארם: "אנחנו פונים לנשים בכל הגילאים, וגם לגברים, כי אנחנו מאמינים שלכל אחד יש מה להגיד ובמה לשתף. חברנו לאנשי המקצוע הטובים ביותר בכל התחומים והמתמודדות יזכו גם בליווי של יועצים מיוטיוב וגוגל ישראל, שחלק מהאקדמיה תתארח במשרדיהם".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 2.רייצ'ל 11/04/2016 21:56הגב לתגובה זואה! בגלל שהם עובדים עם משרדי פירסום.
- 1.קופי מנוסה 11/04/2016 17:21הגב לתגובה זוהיו צריכים ללכת על הגדרה סקסית יותר ובאנגלית בלבד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
