סופרפארם. האקדמיה לביוטריות
צילום: יח"צ/ יוטיוב

סופרפארם עפה על הטרנד הכי ויראלי: משיקה את "הכוכב הבא" למדריכות איפור ביוטיוב

ברשת הבינו שהגיע הרגע להצטרף לחגיגת מדריכי האיפור ביוטיוב והשיקו את "האקדמיה לביוטריות" - מעין "הכוכב הבא" שבמסגרתו תיבחר מאפרת היוטיוב המנצחת שתלווה על ידי הרשת 
משה בנימין | (2)

אז מה נשים עושות בזמן שגברים צופים במשחקי ליגת האלופות ומפצחים את עצמם לדעת עם קילו גרעינים שחורים? מתאפרות, כמובן! אז לא, הן לא, אבל לאיפור שמור מקום של כבוד בחייהן, ובשנים האחרונות עם הפיכת העולם הדיגיטלי למרכיב תרבותי חשוב בחיינו, התפתח טרנד של מדריכי יוטיוב מצולמים בתחום האיפור, שנשלט על ידי כ-15-20 מדריכות איפור ויראליות שהפכו לשם דבר בינלאומי ונהנות ממיליוני עוקבות (ועוקבים) מסביב לעולם.

זה גם הרקע למהלך השיווק-פרסום החדש של רשת סופרפארם, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שהבינה שזהו הרגע להצטרף לחגיגה. יש שיקראו לזה "לתפוס טרמפ" מסחרי על הנושא ויש שיגידו שמדובר בתהליך טבעי שממחיש את הצורה שבה הפרסום משקף את האמת של החיים - ומביא לקדמת הבמה נורמות חברתיות שהתפתחו מלמטה, על ידי גולשים, ובמקרה הזה גולשות, ואומץ לאחר מכן על ידי חברות מסחריות - עבר את העיבוד המסחרי המתבקש ושב אל הקהל כשהוא ממותג מחדש. 

החיבור של הרשת לנושא מגיע בצורה של האקדמיה לביוטריות - סוג של  הכוכב הבא דיגיטלי לתחום האיפור עם מנטורים ושופטים ומנצח שלוקח את כל הקופה. סרטון יוטיוב ייחודי מאחוריו עומדת כרמל גילן, ארט דיירקטור מבאומן בר ריבנאי, שעשוי כולו מגזירי נייר - אמנות מדוקדקת שדומה למלאכת האיפור המורכבת, הכריז על פתיחת האקדמיה שאליה הוזמנו גולשות (וגולשים, ברשת מחכים למתמודד זכר) כאשר אחת מתוכן תבחר ל"ביוטרית הבאה של ישראל" - דהיינו, מדריכת האיפור היוטיוברית החדשה של ישראל שתעשה זאת בחסות ובקידום סופרפארם. כמו כן, המנצחת הסופית תזכה בטיסה ללונדון.

 

המצטרפות לאקדמיה (כ-20) יעברו הכשרה שכוללת 8 מפגשים המכסים את כל התחומים שנוגעים לנושא, מאיפור מקצועי לאופנה ועד לחלק שנוגע לנוכחות דיגיטלית ואסתטיקה ויזואלית. המרצות באקדמיה מייצגות את תחומי הלימוד השונים, כגון: שלי גפני, הדוגמנית, מאפרת ואשת עסקים, מעיין דר, מנהלת קריאייטיב ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי, אשלי וקסמן, המאפרת היוטיוברית המצליחה בישראל, ליאת קופלמן לוי עורכת פנאי פלוס ועוד. 

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי: "במסגרת העמקת הפעילות של באומן בתחום התוכן, נוצר שיתוף פעולה חדשני עם סופר-פארם, המתחבר לטרנד הכי חזק היום, הן בעולם הביוטי והן בעולם תוכן הגולשים. יצרנו שפה עדכנית ובולטת לאקדמיה, ששואבת מהעולמות הללו ותלווה הן את הקמפיין והן את האקדמיה עצמה".

  

גלי ברגר, דוברת ומנהלת תוכן סופר-פארם: "אנחנו פונים לנשים בכל הגילאים, וגם לגברים, כי אנחנו מאמינים שלכל אחד יש מה להגיד ובמה לשתף. חברנו לאנשי המקצוע הטובים ביותר בכל התחומים והמתמודדות יזכו גם בליווי של יועצים מיוטיוב וגוגל ישראל, שחלק מהאקדמיה תתארח במשרדיהם".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רייצ'ל 11/04/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    אה! בגלל שהם עובדים עם משרדי פירסום.
  • 1.
    קופי מנוסה 11/04/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    היו צריכים ללכת על הגדרה סקסית יותר ובאנגלית בלבד
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.