ארכייב. ליאור מנלה
צילום: יח"צ

משנה ג' למגזין הנחשב בעולם: מודעה נפלאה של סטודנטית בבצלאל נכנסה לארכייב

מגזין הפרסום ארכייב ישלב בגיליון הבא מודעת פרסום של הסטודנטית ליאור מנלה עבור גיוס תרומות לאתר ויקיפדיה. בשנה, רק 24 מודעות סטודנטים נכנסות למגזין
משה בנימין | (3)

מגזין הפרסום הנחשב בעולם, ה-Lurzer's Archive שמתפרסם אחת לחודשיים ומקפל בין עמודיו את מודעות הפרינט (ואפילו רפרנס לסרטונים) מקדיש מדי גיליון עמוד אחד לעבודות מצטיינות של סטודנטים מסביב לעולם. המגזין מתפרסם אחת לחודשיים, דהיינו 6 גיליונות בשנה ובכל גליון מופיע דף סטודנטים ובו 4 מודעות - בסך הכל 24 מודעות בשנה, וזה עניין גדול מאוד להיות חתום על אחת מהן.

זה בדיוק מה שהצליחה לעשות ליאור מנלה, סטודנטית לפרסום בשנה ג' מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.  מנלה עשתה זאת במסגרת הסטודיו "קמפיין פרסומי" בהנחיית סיון בן חורין. המודעה שזיכתה את מנלה בכניסה למגזין היא ללא ספק אחת היצירתיות שנראו לאחרונה. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר במי שעושה את צעדיה הראשונים בתחום ותבינו שמדובר בחומר גלם בעל פוטנציאל עצום.

המודעה עוצבה עבור גיוס תרומות לאתר ויקיפדיה. כידוע, האתר מתקיים בתרומות בלבד ובוחר להמשיך להתנהל כך כדי לשמר בידיו את הכוח להישאר נייטרלי, אובייקטיבי וללא הטיה. במודעה שעיצבה מנלה היא בחרה לעודד את גיוס התרומות לאתר כשהיא מציגה את ערכיו המרכזיים של האתר. היא עשתה זאת באמצעות שילוב מתוחכם בין העניין המרכזי באתר - המידע שפנוי לכל דורש - הערכים שהאתר מעדכן והסכנה שצפויה לאמינות התוכן במידה והאתר יצטרך להסתמך על פרסומות. נשמע מורכב? תביטו בתמונה - זה הרבה יותר פשוט.

תחת הערך של Child Obesity מנלה בחרה לשלב פרסומת "מלוכלכת" תרתי משמע של מותג המזון המהיר מקדונלד'ס - אחד מהמפרסמים הגדולים בעולם ומי שמסמל כמה מהרעות החולות של העולם המערבי תחת ההגדרה של מזון מהיר, תעשייתי שאינו בריא. המודעה מזכירה לקהל שהתכנים יישארו נקיים מפרסום כשהנמוטיב של הנקיון גם בא לידי ביטוי באופן ויזואלי.  

 במבט אחד במודעה ניתן להבין את הקלות שבה הרעיון המרכזי יכול להפוך לסדרה שלמה של מודעות תחת הקונספט של חיבור בין המגוון האדיר של הערכים בויקיפדיה לסכנות החברתיות-תרבותיות-סביבתיות וכו'. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איבן אוז 13/04/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    שלום יקירה, שמי איבן אוז, או בקיצור - איב. נהניתי לקרוא את הכתבה, איזה כיף שיש כשרונות כאלה במדינתנו הקטנטונת ורוויית המלחמות. אפשר להציע לך כוס מים בארומה על חשבוני? מבטיח שיהיה כיף, או לפחות סביר. בהוקרה, איב
  • 2.
    אבי 11/04/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    עבודה מדהימה, כישרון נדיר
  • 1.
    מדהים!! (ל"ת)
    נטע 07/04/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.