משנה ג' למגזין הנחשב בעולם: מודעה נפלאה של סטודנטית בבצלאל נכנסה לארכייב
מגזין הפרסום הנחשב בעולם, ה-Lurzer's Archive שמתפרסם אחת לחודשיים ומקפל בין עמודיו את מודעות הפרינט (ואפילו רפרנס לסרטונים) מקדיש מדי גיליון עמוד אחד לעבודות מצטיינות של סטודנטים מסביב לעולם. המגזין מתפרסם אחת לחודשיים, דהיינו 6 גיליונות בשנה ובכל גליון מופיע דף סטודנטים ובו 4 מודעות - בסך הכל 24 מודעות בשנה, וזה עניין גדול מאוד להיות חתום על אחת מהן.
זה בדיוק מה שהצליחה לעשות ליאור מנלה, סטודנטית לפרסום בשנה ג' מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים. מנלה עשתה זאת במסגרת הסטודיו "קמפיין פרסומי" בהנחיית סיון בן חורין. המודעה שזיכתה את מנלה בכניסה למגזין היא ללא ספק אחת היצירתיות שנראו לאחרונה. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר במי שעושה את צעדיה הראשונים בתחום ותבינו שמדובר בחומר גלם בעל פוטנציאל עצום.
המודעה עוצבה עבור גיוס תרומות לאתר ויקיפדיה. כידוע, האתר מתקיים בתרומות בלבד ובוחר להמשיך להתנהל כך כדי לשמר בידיו את הכוח להישאר נייטרלי, אובייקטיבי וללא הטיה. במודעה שעיצבה מנלה היא בחרה לעודד את גיוס התרומות לאתר כשהיא מציגה את ערכיו המרכזיים של האתר. היא עשתה זאת באמצעות שילוב מתוחכם בין העניין המרכזי באתר - המידע שפנוי לכל דורש - הערכים שהאתר מעדכן והסכנה שצפויה לאמינות התוכן במידה והאתר יצטרך להסתמך על פרסומות. נשמע מורכב? תביטו בתמונה - זה הרבה יותר פשוט.
תחת הערך של Child Obesity מנלה בחרה לשלב פרסומת "מלוכלכת" תרתי משמע של מותג המזון המהיר מקדונלד'ס - אחד מהמפרסמים הגדולים בעולם ומי שמסמל כמה מהרעות החולות של העולם המערבי תחת ההגדרה של מזון מהיר, תעשייתי שאינו בריא. המודעה מזכירה לקהל שהתכנים יישארו נקיים מפרסום כשהנמוטיב של הנקיון גם בא לידי ביטוי באופן ויזואלי.
- משרד הבינוי והשיכון משיק את גרסה 2.0 של כלי המדידה "שכונה 360°"
- רבוע כחול נדל"ן רוכשת את מתחם בצלאל בירושלים תמורת 121 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט אחד במודעה ניתן להבין את הקלות שבה הרעיון המרכזי יכול להפוך לסדרה שלמה של מודעות תחת הקונספט של חיבור בין המגוון האדיר של הערכים בויקיפדיה לסכנות החברתיות-תרבותיות-סביבתיות וכו'.
- 3.איבן אוז 13/04/2016 15:15הגב לתגובה זושלום יקירה, שמי איבן אוז, או בקיצור - איב. נהניתי לקרוא את הכתבה, איזה כיף שיש כשרונות כאלה במדינתנו הקטנטונת ורוויית המלחמות. אפשר להציע לך כוס מים בארומה על חשבוני? מבטיח שיהיה כיף, או לפחות סביר. בהוקרה, איב
- 2.אבי 11/04/2016 16:52הגב לתגובה זועבודה מדהימה, כישרון נדיר
- 1.מדהים!! (ל"ת)נטע 07/04/2016 18:38הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
