ארכייב. ליאור מנלה
צילום: יח"צ

משנה ג' למגזין הנחשב בעולם: מודעה נפלאה של סטודנטית בבצלאל נכנסה לארכייב

מגזין הפרסום ארכייב ישלב בגיליון הבא מודעת פרסום של הסטודנטית ליאור מנלה עבור גיוס תרומות לאתר ויקיפדיה. בשנה, רק 24 מודעות סטודנטים נכנסות למגזין
משה בנימין | (3)

מגזין הפרסום הנחשב בעולם, ה-Lurzer's Archive שמתפרסם אחת לחודשיים ומקפל בין עמודיו את מודעות הפרינט (ואפילו רפרנס לסרטונים) מקדיש מדי גיליון עמוד אחד לעבודות מצטיינות של סטודנטים מסביב לעולם. המגזין מתפרסם אחת לחודשיים, דהיינו 6 גיליונות בשנה ובכל גליון מופיע דף סטודנטים ובו 4 מודעות - בסך הכל 24 מודעות בשנה, וזה עניין גדול מאוד להיות חתום על אחת מהן.

זה בדיוק מה שהצליחה לעשות ליאור מנלה, סטודנטית לפרסום בשנה ג' מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.  מנלה עשתה זאת במסגרת הסטודיו "קמפיין פרסומי" בהנחיית סיון בן חורין. המודעה שזיכתה את מנלה בכניסה למגזין היא ללא ספק אחת היצירתיות שנראו לאחרונה. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר במי שעושה את צעדיה הראשונים בתחום ותבינו שמדובר בחומר גלם בעל פוטנציאל עצום.

המודעה עוצבה עבור גיוס תרומות לאתר ויקיפדיה. כידוע, האתר מתקיים בתרומות בלבד ובוחר להמשיך להתנהל כך כדי לשמר בידיו את הכוח להישאר נייטרלי, אובייקטיבי וללא הטיה. במודעה שעיצבה מנלה היא בחרה לעודד את גיוס התרומות לאתר כשהיא מציגה את ערכיו המרכזיים של האתר. היא עשתה זאת באמצעות שילוב מתוחכם בין העניין המרכזי באתר - המידע שפנוי לכל דורש - הערכים שהאתר מעדכן והסכנה שצפויה לאמינות התוכן במידה והאתר יצטרך להסתמך על פרסומות. נשמע מורכב? תביטו בתמונה - זה הרבה יותר פשוט.

תחת הערך של Child Obesity מנלה בחרה לשלב פרסומת "מלוכלכת" תרתי משמע של מותג המזון המהיר מקדונלד'ס - אחד מהמפרסמים הגדולים בעולם ומי שמסמל כמה מהרעות החולות של העולם המערבי תחת ההגדרה של מזון מהיר, תעשייתי שאינו בריא. המודעה מזכירה לקהל שהתכנים יישארו נקיים מפרסום כשהנמוטיב של הנקיון גם בא לידי ביטוי באופן ויזואלי.  

 במבט אחד במודעה ניתן להבין את הקלות שבה הרעיון המרכזי יכול להפוך לסדרה שלמה של מודעות תחת הקונספט של חיבור בין המגוון האדיר של הערכים בויקיפדיה לסכנות החברתיות-תרבותיות-סביבתיות וכו'. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איבן אוז 13/04/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    שלום יקירה, שמי איבן אוז, או בקיצור - איב. נהניתי לקרוא את הכתבה, איזה כיף שיש כשרונות כאלה במדינתנו הקטנטונת ורוויית המלחמות. אפשר להציע לך כוס מים בארומה על חשבוני? מבטיח שיהיה כיף, או לפחות סביר. בהוקרה, איב
  • 2.
    אבי 11/04/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    עבודה מדהימה, כישרון נדיר
  • 1.
    מדהים!! (ל"ת)
    נטע 07/04/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.