ערן בר יוחאי
צילום: מנחם רייס

מסיים את הפרילאנס - לא חוזר לענף: ערן בר יוחאי מונה למנהל קריאייטיב בבנק לאומי

התפקיד אליו נכנס בר יוחאי בלאומי הוא ראשון מסוגו בהגדרתו. האינפוט המרכזי אותו הוא אמור להביא יתמקד בענייני תוכן ושפה קריאייטיבית למוצר שנמצא כעת בבנייה ובצעדיו הראשונים
משה בנימין | (15)

לאחר שנה וחצי של פרילאנס וקריירה ארוכה בענף הפרסום, איש הקריאייטיב ערן בר יוחאי חוזר, אך לא לענף הפרסום. בהמשך למגמת בריחת מוחות הקריאיטיב של הענף לגופים עסקיים, חברות פרטיות ומפרסמים שעד אז הוגדרו על ידם כ"לקוחות" - בר יוחאי מצטרף לבנק לאומי בתפקיד מנהל קריאייטיב ותוכן של הבנק הדיגיטלי.

מבחינת לאומי, מדובר במינוי שמדגיש את הפוקוס של הבנקים הגדולים בישראל על דיגיטל. פועלים ולאומי מקציבים מיליוני שקלים למאבקי מסרים תקשורתיים-פרסומיים על "מי דיגיטלי יותר". בפועלים השיקו בשנה האחרונה את הסניף הדיגיטלי בקמפיין מושקע ובתגובה לאומי יצאו מיד בקמפיין חוצות תחת הכותרת: "דיגיטל זה לאומי", בנוסף לקמפיין טלוויזיה תחת המסר: "דיגיטל זה להיפרד מפנקס הצ'קים".

התחנה האחרונה של בר יוחאי בענף הפרסום הייתה ליאו ברנט שבו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב עד לפני כשנה וחצי, אליו הגיע לאחר 4 שנים בגיתם BBDO ולפני כן בבאומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי. עם פרישתו מהמשרד הוא סיכם 15 שנות קריירה בענף הפרסום. את תחילת דרכו עשה באזימוט ומשם עבר לאליקים ושות'

התפקיד אליו נכנס בר יוחאי בלאומי הוא ראשון מסוגו בהגדרתו, תחת מחלקת השיווק הפנימית של בנק לאומי. מטבע הדברים הוא צפוי להגדיר את התפקיד לפי מידותיו כאשר האינפוט המרכזי אותו הוא אמור להביא יתמקד בענייני תוכן ושפה קריאייטיבית למוצר שנמצא כעת בבנייה ובצעדיו הראשונים.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    איש מקסים! בהצלחה!!!! (ל"ת)
    נתי 02/03/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    מוכשר ומקסים כאחד. בהצלחה (ל"ת)
    א קואלה 02/03/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    וזו רק ההתחלה לה לה 02/03/2016 01:02
    הגב לתגובה זו
    נעים מאוד אנשי מקצוע לקוחות מתפכחים ומבינים שהם יכולים לשלם פחות ולהשיג יותר. משרדים תתעוררו תתקדמו - אתם כבר פחות ופחות רלוונטים. לא תתקדמו עם תשארו בספוט 50 שניות או בסרטים איזוטרים ביוטיוב שאף אחד לא ראה.
  • 11.
    עודד 01/03/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    לאומי הרוויחו את אחד הכוכבים של הענף, איש מדהים ומוכשר, מקצוען אמיתי וחתיך הורס.
  • אתה מחמיא לו רק בגלל שהתעלסתם (ל"ת)
    עד 03/03/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אמא 01/03/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    הבן שלי סוף סוף פקיד בבנק.
  • 9.
    צילה 01/03/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    חרוץ מוכשר והכי חשוב בן אדם !! המון בהצלחה
  • 8.
    בהצלחה (ל"ת)
    אידה 01/03/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ג. קונפורטי 01/03/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    המון בהצלחה לבוס לשעבר. אחלה מעבר
  • 6.
    יוסי יוסי 01/03/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למשרדי הפרסום
  • 5.
    הבנאדם היה ב-6 משרדי פרסום ב-15 שנה?? (ל"ת)
    יציב 01/03/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אילן 01/03/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    הבעת חוסר אמון גדולה מזאת אין. משיח מוביל את מקאן לאבדון
  • 3.
    גיל 01/03/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד, איש מוכשר ובן אדם מקסים.
  • 2.
    הרוויחו בענק (ל"ת)
    גילי 01/03/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גדי 01/03/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    יופי של מינוי ובהצלחה גדולה גדולה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.