מסיים את הפרילאנס - לא חוזר לענף: ערן בר יוחאי מונה למנהל קריאייטיב בבנק לאומי
לאחר שנה וחצי של פרילאנס וקריירה ארוכה בענף הפרסום, איש הקריאייטיב ערן בר יוחאי חוזר, אך לא לענף הפרסום. בהמשך למגמת בריחת מוחות הקריאיטיב של הענף לגופים עסקיים, חברות פרטיות ומפרסמים שעד אז הוגדרו על ידם כ"לקוחות" - בר יוחאי מצטרף לבנק לאומי בתפקיד מנהל קריאייטיב ותוכן של הבנק הדיגיטלי.
מבחינת לאומי, מדובר במינוי שמדגיש את הפוקוס של הבנקים הגדולים בישראל על דיגיטל. פועלים ולאומי מקציבים מיליוני שקלים למאבקי מסרים תקשורתיים-פרסומיים על "מי דיגיטלי יותר". בפועלים השיקו בשנה האחרונה את הסניף הדיגיטלי בקמפיין מושקע ובתגובה לאומי יצאו מיד בקמפיין חוצות תחת הכותרת: "דיגיטל זה לאומי", בנוסף לקמפיין טלוויזיה תחת המסר: "דיגיטל זה להיפרד מפנקס הצ'קים".
התחנה האחרונה של בר יוחאי בענף הפרסום הייתה ליאו ברנט שבו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב עד לפני כשנה וחצי, אליו הגיע לאחר 4 שנים בגיתם BBDO ולפני כן בבאומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי. עם פרישתו מהמשרד הוא סיכם 15 שנות קריירה בענף הפרסום. את תחילת דרכו עשה באזימוט ומשם עבר לאליקים ושות'.
התפקיד אליו נכנס בר יוחאי בלאומי הוא ראשון מסוגו בהגדרתו, תחת מחלקת השיווק הפנימית של בנק לאומי. מטבע הדברים הוא צפוי להגדיר את התפקיד לפי מידותיו כאשר האינפוט המרכזי אותו הוא אמור להביא יתמקד בענייני תוכן ושפה קריאייטיבית למוצר שנמצא כעת בבנייה ובצעדיו הראשונים.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 14.איש מקסים! בהצלחה!!!! (ל"ת)נתי 02/03/2016 21:49הגב לתגובה זו
- 13.מוכשר ומקסים כאחד. בהצלחה (ל"ת)א קואלה 02/03/2016 13:11הגב לתגובה זו
- 12.וזו רק ההתחלה לה לה 02/03/2016 01:02הגב לתגובה זונעים מאוד אנשי מקצוע לקוחות מתפכחים ומבינים שהם יכולים לשלם פחות ולהשיג יותר. משרדים תתעוררו תתקדמו - אתם כבר פחות ופחות רלוונטים. לא תתקדמו עם תשארו בספוט 50 שניות או בסרטים איזוטרים ביוטיוב שאף אחד לא ראה.
- 11.עודד 01/03/2016 23:39הגב לתגובה זולאומי הרוויחו את אחד הכוכבים של הענף, איש מדהים ומוכשר, מקצוען אמיתי וחתיך הורס.
- אתה מחמיא לו רק בגלל שהתעלסתם (ל"ת)עד 03/03/2016 09:23הגב לתגובה זו
- 10.אמא 01/03/2016 21:53הגב לתגובה זוהבן שלי סוף סוף פקיד בבנק.
- 9.צילה 01/03/2016 20:26הגב לתגובה זוחרוץ מוכשר והכי חשוב בן אדם !! המון בהצלחה
- 8.בהצלחה (ל"ת)אידה 01/03/2016 19:20הגב לתגובה זו
- 7.ג. קונפורטי 01/03/2016 19:17הגב לתגובה זוהמון בהצלחה לבוס לשעבר. אחלה מעבר
- 6.יוסי יוסי 01/03/2016 17:36הגב לתגובה זובהצלחה למשרדי הפרסום
- 5.הבנאדם היה ב-6 משרדי פרסום ב-15 שנה?? (ל"ת)יציב 01/03/2016 16:38הגב לתגובה זו
- 4.אילן 01/03/2016 16:34הגב לתגובה זוהבעת חוסר אמון גדולה מזאת אין. משיח מוביל את מקאן לאבדון
- 3.גיל 01/03/2016 16:30הגב לתגובה זוכל הכבוד, איש מוכשר ובן אדם מקסים.
- 2.הרוויחו בענק (ל"ת)גילי 01/03/2016 15:54הגב לתגובה זו
- 1.גדי 01/03/2016 15:16הגב לתגובה זויופי של מינוי ובהצלחה גדולה גדולה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
