
היכונו לשינויים בפסטיבל קאן: שדרוג לקטגוריות הפרינט והדיגיטל
פסטיבל קאן עדיין לא נראה באופק, ולפניו יש עוד כמה תחרויות חשובות גם כן, אך האירוע בריביירה הצרפתית ידוע כשיא השנתי של תעשיית הפרסום העולמית. קצת יותר משבוע לפני פתיחת מועד ההגשות לתחרות (ב-21 בינואר) הודיעו אתמול (יום ב') מארגני התחרות על מספר שינוים בקטגוריות השיפוט. הפסטיבל ייערך בין ה-18 ל-25 ביוני השנה.
שינוי ראשון שייכנס לתוקף השנה נוגע לאחת הקטגוריות הוותיקות של התחרות - העיתונות - אליה מוגשות מודעות העיתונים והמגזינים מן העיתונות המודפסת. קטגוריה זו תקרא מעתה Print & Publishing. השינוי השני הוא בקטגוריית הסייבר ומובייל שממנה הוצאה תת הקטגוריה Digital Craft - מיומנות/ איכות הפקה/ביצוע/הוצאה לפועל.
טרי סאבאג', יו"ר תחרות קאן התייחס לקטגוריית הקראפט החדשה בדיגיטל ואמר: "שופטי הסייבר והמובייל ציינו בפנינו כי היקף ההגשות הרב של עבודות ששמות דגש על UX וקראפט בדיגיטל מחייבות שיהיו בפאנל השופטים מומחים בתחום זה לכן החלטנו על הפיצול כדע שנוכל להרכיב צוות שיפוט ייעודי לעבודות אלו". סאבאג' מוסיף עוד כי הפיצול יאפשר לשופטי הסייבר/מובייל להתמודד ביעילות עם העבודה הרבה בקטגוריה זו.
שינויים נוספים כוללים עדכון בקטגוריית ה-Product Design שתורחב עם קטגוריות משנה נוספות, פיצול שיפוט הטיטניום והאינטגרייטד, תוספת של קטגוריית משנה לדיגיטל תחת קטגוריית החוצות ועוד. כמו כן, כפי שכבר פורסם, קטגוריה בשם Entertainment Lions (בידור) תחליף את קטגוריית ה-Branded Content & Entertainment Lions (תוכן ממותג ובידור), בנוסף לקטגוריה שתוקדש למוסיקה ובידור.