גלובס
צילום: פנימי

קיצוצים בגלובס: 'הערב' ימוזג לחלק הראשי, 'פירמה' יבוטל ועשרות עובדים יפוטרו

הירידה בהכנסות מפרסום ומצבו הפיננסי של פישמן חייבו את העיתון לצאת בתכנית התייעלות. גורם: "ההחלטה התקבלה כבר לפני שבועיים, אבל חיכו עד לאחר ועידת גלובס". גלובס: "נחזק מעתה את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים"
אלכסנדר כץ | (14)

העיתון גלובס עומד בפני תכנית התייעלות משמעותית שתכלול פיטורי עובדים, ביטול מוספים ושינוי מבני. המהלך נובע מירידה בהכנסות מפרסום בשוק הפרינט, וממצבו הכספי של אליעזר פישמן, בעלי העיתון שחייב כ-4.5 מיליארד שקלים לבנקים. גלובס עצמו משועבד לבנק לאומי כנגד החובות של פישמן, המחזיק גם בחלק מידיעות אחרונות.

 

לדברי גורם, ההחלטה לתכנית ההתייעלות התקבלה כבר לפני שבועיים, אולם בהנהלה ניסו לשמור את הסיפור עד לאחר קיומה של ועידת גלובס שהתקיימה בשבוע שעבר. תכנית ההתייעלות כוללת מיזוגו של מוסף גלובס הערב לתוך קונטרס החדשות המרכזי, וביטול המוסף החודשי פירמה בעריכתו של לי-אור אברבך, שכיסה את תחומי התקשורת והדיגיטל, וייסד בין היתר את מדד משרדי הפרסום ומדד המותגים. כעת חלק מתכניו יוטמעו במוספים אחרים של העיתון. מוסף שוק ההון הפופולארי וגם מוסף ליידי גלובס לא יסגרו. 

מהלך ביטול המוספים יוביל לפיטורי עשרות עובדים מבין 400 העובדים של העיתון, כאשר בשלב זה טרם הוחלט על מספרם הסופי. ההחלטה אמורה להתקבל לאחר דיונים עם ועד העובדים של העיתון.

 

בגלובס טוענים כי העיתון "מחזק מעתה את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים, לאחר שבשנים האחרונות עסק במנעד רחב של נושאים. לאחר תהליך חשיבה עמוק ויסודי שהובילה המערכת, ובהתאם להעדפות התוכן של הקוראים והמנויים, הוחלט לצרף את מוסף 'הערב' לכותרת תוך שמירה על חלק ממדורי הליבה שלו ביניהם 'נתח שוק'. מגזין 'פירמה' ייסגר וחלק מתכניו יוטמעו במוספים אחרים בעיתון".

 

בהמשך התגובה נמסר כי "גלובס בוחר להציב במרכז את תחומי הליבה, בכוונה לרכז עבודה עיתונאית מקצועית וממוקדת, תוך שמירה על פלורליזם וחופש פעולה עיתונאי. מטרת השינויים הינה לחזק ולחדד את הערך המוסף של 'גלובס' ולהתאים אותו למציאות המשתנה של צריכת התקשורת והתוכן בישראל ובעולם".

 

עוד נמסר כי "כחלק ממכלול השינויים, יעבור גם אתר הבית של 'גלובס' שדרוג, שיתאים את העיצוב והתכנים לדרישות הגולשים. צריכת התוכן של קוראי 'גלובס' ברשת גדלה מידי שנה ברשת בהיקפים גדולים, והמטרה היא לחזק את זירות התוכן הדיגיטליות בהלימה לעיתון המודפס. השינויים בגלובס נמצאים כעת בישורת האחרונה, והם יכללו בין היתר הקטנה והתאמה של מצבת העובדים, שתבוצע בשיתוף ובתיאום מול ועד העובדים".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    וייס ענת 18/12/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    כואב לי נורא
  • 9.
    יוני 16/12/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    של תוכן שיווקי וראיונות לא מעניינים
  • 8.
    עמי 16/12/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שהכיוון שם זה להתמקד יותר באונליין ..בקטע של הדפוס הוא כבר לא רלבנטי ..עם על התחרות שלו מול 2 האחרים ועם ירידת מחירי הפרסום בפרינט והבביקוש לפרסום באונליין ..לדעתי גם אצל כלכליסט הכיוון די ברור והוא איחוד עם ממון של ידיעות
  • 7.
    לילך 16/12/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    קיצוצים גם בדרג המנהל!
  • 6.
    לפני שנים שילמתי. היום זה שמאלון מביך ברמת מתנ"ס. אין זכות קיום (ל"ת)
    מאירי 16/12/2015 01:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לילך סיגן ייסדה את מדד המותגים ולא אורבך. ודייק (ל"ת)
    אורנה 15/12/2015 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זה גורלו של עיתון כתום מכובד שהפך לצהובון מביך (ל"ת)
    לשעבר גלובס 15/12/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
  • אברבך אשם, חובה לפטר אותו כבר! (ל"ת)
    גרפיקאי 16/12/2015 01:47
    הגב לתגובה זו
  • מורן 15/12/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    מרמור עושה קמטים...
  • 3.
    צ'אוו צ'אוו לגברת ריבלין שרון (ל"ת)
    ורד 15/12/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ענתי 15/12/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    אפשר עליה לוותר ראשונה
  • ערן 15/12/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    עיתונאית חצר של כמה פרסומאים. ביי בייי ענת
  • די משה להגיב (ל"ת)
    לי-אור 15/12/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל על פירמה (ל"ת)
    אייל 15/12/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

בכל אופן, לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.9% ברייטינג ו-253 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 6.4% ו-158 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 5.8% רייטינג ו-140 אלף צופים. 


מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

בכל אופן, לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.9% ברייטינג ו-253 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 6.4% ו-158 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 5.8% רייטינג ו-140 אלף צופים.