אורן נהרי יומן ערוץ 1
צילום: צילום מסך

לחץ בערוץ 1 מהרייטינג של 'יומן': גאולה אבן אמרה לא, האם פנו גם למגישים מבחוץ?

מאז עזבה אילה חסון לטובת ערוץ 10, הרייטינג הממוצע של 'יומן' עמד על 3.6% מול 4.9% בחודש שלפני כן. רשימת המועמדים להגשה לא ארוכה, בראשה עומד עודד שחר
אלכסנדר כץ | (5)

נתוני הרייטינג הנמוכים של יומן בשבועיים האחרונים מאז עזיבתה של אילה חסון, מכניסים ללחץ את קברניטי ערוץ 1. הוכחה לכך ניתן היה לראות אתמול (יום א') בישיבת העורכים של חטיבת החדשות, כאשר מ"מ מנהל חטיבת החדשות יורם כהן ועורך יומן אורי לוי הביעו דאגתם מ"ירידת הרייטינג".  

 

מאז פרשה חסון לטובת ערוץ 10 והוחלפה זמנית בכיסא מגיש 'יומן' על ידי אורן נהרי, קיבלה התכנית 3.3% לפני שבוע וחצי ו-3.9% בסוף השבוע הנוכחי, מול 8% ו-7% בהתאמה למהדורת שישי של ערוץ 10. כך יוצא שהממוצע של 'יומן' ללא חסון עומד על 3.5% מול 7.5% ל'שישי' – הפרש של כמעט 4 נקודות. בחודש שלפני כן הממוצע של 4 מהדורות 'יומן' עמד על 4.9%, מול 6.1% ל'שישי', רק 1.2% הפרש. מבחינת מספר צופים חלה ירידה של 18% מ-145 אלף בממוצע בשבועות שלפני העזיבה, ל-118 אלף בשבועיים האחרונים. 

 

רשימת המועמדים בתוך ערוץ 1 אינה ארוכה מדי, ונמצאים בה למשל מירב מילר ואמיר איבגי. גאולה אבן, שהובילה את טבלת ההימורים לתפקיד, השיבה ביום שישי האחרון בשלילה. 

מועמד מוביל ברשימה הוא עודד שחר. בטלוויזיה אומרים כי שחר כבר הצהיר כי במידה ותוחזר התכנית פוליטיקה ללוח השידורים לאחר שהתפוגגה לה לפני כחודשיים, הוא יעדיף אותה על פני 'יומן'. גורם בערוץ 1 אמר לאייס כי טרם התקבלה החלטה לגבי 'פוליטיקה', והערכה כעת שהיא תהיה קשורה גם להחלטה על מגיש 'יומן'. 

 

גורמים בערוץ 1 טוענים כי התבצעו גם פניות למגישים מחוץ לרשות השידור, אבל נראה שהרשות תתקשה לגייס עובדים כאשר תאריך התפוגה הרשמי שלה הוא 31 במארס, עוד 4 חודשים בלבד, ובלי אפשרות להתחייב להמשך העסקה גם בגוף השידור שיבוא במקומה של הרשות. בכל מקרה, גורם בכיר ברשות מכחיש כי התבצעו פניות כאלה.

 

מרשות השידור נמסר: "טרם הוחלט מי יגיש את היומן וטרם סוכמו הפרטים. לגבי הרייטינג - 'היומן' ממשיך במסורת של שידור כתבות עומק וחשיפות הייחודיות רק לו. דווקא בסוף השבוע האחרון הרייטינג עלה ואנחנו מאמינים שמגמה זו תימשך ככל שתתייצב התכנית, כפי שקורה בכל תכנית טלוויזיה שעוברת שינויים".

 

את תגובתה של גאולה אבן לא ניתן היה להשיג. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מפנים 09/12/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
    יומן היא ספינת הדגל של הערוץ הראשון. חובה למצוא מגיש ראוי
  • 4.
    בינתים לא הולך לה (ל"ת)
    עדי מאירי חופרת מנהר 08/12/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זה לא הטאלנט זה התוכן (ל"ת)
    מבין 07/12/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צופה קבוע 07/12/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    שידור ציבורי צריך להעניק לציבור שידור איכותי, מעניין ובאמינות ראויה. רייטינג הוא לא מן העניין.
  • 1.
    הערוץ מת (ל"ת)
    אלעד 07/12/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.