הערוץ הייעודי בערבית הלא TV הושק מחדש: האם המפרסמים יקצו הפעם תקציבים?
3.5 שנים לאחר שעלה לאוויר ו-8 חודשים לאחר שמבנה הבעלות בו השתנה, הושק הערוץ הייעודי בשפה הערבית הלא TV מחדש בתקווה שהפעם הוא גם יצליח לתקוע שורשים ולהניב הכנסות. באירוע שהתקיים היום (יום ג') במשרדי הערוץ בטייבה, התחייב הבעלים באסם ג'אבר, המחזיק בקבוצת התקשורת פנורמה, "השקענו משאבים רבים במחקר ופיתוח, ואני גאה להציג ערוץ טלוויזיה ראוי וטוב. אנחנו נהיה בית חם לקהל הערבי המחפש איכות, בידור וחוויית צפייה".
אחת הבעיות של הערוץ הפועל תחת פיקוחה של מועצת הכבלים והלוויין, הייתה ריבוי בעלויות. דוגמא? איש העסקים זיאל אל עומרי מקבוצת רנד, לב גליל, מוסא חסדייה – בעלי משרד הפרסום סקטורס - אל בוסתאני , ג'עבר עצמו, ענני תקשורת, רשת, ביסאן תקשורת, ג'עפר פרח, רן אדליסט ועמי הולנדר. בהמשך מכר חסדייה את מנויותיו לרנד. בחודש מארס האחרון רכש ג'אבר את המניות מכל השותפים, והוא מחזיק כעת ב-95.1% מהערוץ, והשאר בידי ענני תקשורת.
בעיה נוספת נעוצה בשוק הפרסום המצומצם של המגזר הערבי. על פי הערכות מדובר על כ-80 עד 100 מיליון שקלים, והלא TV התקשה מאד לתפוס נתח משוק זה, ולהגדיל אותו. יועץ השיווק שי לחוביצר, המלווה את הלאTV מזה תקופה ארוכה, הסביר לאייס כי ישנן חברות מסחריות שעדיין לא מוכנות להפנות תקציבי פרסום למגזר, למרות שמדובר בכמעט 20% מכלל אוכלוסיית ישראל.
"יש חברות שהשכילו לעבוד עם המגזר הערבי, הרי ערבים נוסעים במכוניות, מדברים בסלולאר והם קהל לקוחות", אמר לחוביצר. "נהיה צריכים לשכנע אותן לשים כסף בערוץ, ולשוק התקשורת המגזרי". ג'אבר הגדיל לומר: "אנחנו רוצים לומר למפרסמים שהראשונים שיפיקו תועלת מפרסום אצלנו יהיו המפרסמים. אני רוצה שהם יקבלו תוצאות מהפרסום בהלא TV ולא לפרסם אצלי בגלל שאני ערבי".
- השינוי שיכניס את המפרסמים לשוק התקשורת הערבי?
- "יש 2 מיליון איש, אבל החברות הגדולות מפרסמות אפס במגזר הערבי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זינוק במספר השעות המופקות, שורה של תכניות חדשות
הערוץ המחודש שבמשך תקופה מאד ארוכה שידר שידורים חוזרים, החל להגדיל בחודשים האחרונים בצורה משמעותית את התוכן המקורי בשידור ראשוני שהוא משדר. בחודש מאי האחרון הופקו 26 שעות, ואילו באוקטובר האחרון – כבר 96 שעות. הערוץ השיק 8 תכניות חדשות במגוון נושאים, בין היתר תכנית אקטואליה יומית, לייף סטייל, ילדים, נשים ועוד. לערוץ 2 מתחמי שידור – במרכז טייבה (3 אולפנים) ובחיפה (אולפן הפקות וצילום תכניות קצרות), והוא משודר באפיק 30 של HOT ו-yes, ובשידור פתוח ולא מקודד באמצעות הלוויין עמוס.
החודש התקיים סקר טלפוני בקרב 580 גברים ונשים בני 16 ומאלה באוכלוסייה הערבית באמצעות מכון ביסאן בקרב, שגילה נתונים מעודדים עבור הערוץ. על פי הסקר, ב-4 החודשים האחרונים חלה עלייה חדה בהכרות של הקהל עם הערוץ – מ- 28% ששמעו על הלא TV בחודש יולי, ל-41% כעת. בקיץ רק 10% נהגו לצפות בהלא TV, וכעת הנתון כבר זינק ל-23%.
על פי תנאי הרישיון, הערוץ אינו יכול לשדר מהדורות חדשות, ולכן הוא מסתפק בתכניות אקטואליה אולפניות. על המסך מופיע 24 שעות סקרול מבזקים של אתר פאנט שבבעלות קבוצת פנורמה, והיום למשל הוא סיקר את הבחירות בבאקה אל־גרבייה. באסר גז'אבר מצהיר כי "אני יותר מאשמח להקים מערכת חדשות ולשדר חדשות בערוץ", וכאן בדיוק מתגלגל הכדור למגרשה של מועצת הכבלים והלוויין, שהעומדת בראשה, ד"ר יפעת בן חי שגב, לא יכלה להגיע היום למסיבת העיתונאים שהתקיימה.

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
