הלא TV
צילום: אלכסנדר כץ

הערוץ הייעודי בערבית הלא TV הושק מחדש: האם המפרסמים יקצו הפעם תקציבים?

הלא TV לא הצליח להתרומם עם שלל השותפים ותקציבי הפרסום הקטנים שמופנים למגזר. עם השתלטותו של באסם ג'אבר עליו, הוא מתחיל לשנות כיוון ומקווה לפרוח
אלכסנדר כץ |

3.5 שנים לאחר שעלה לאוויר ו-8 חודשים לאחר שמבנה הבעלות בו השתנה, הושק הערוץ הייעודי בשפה הערבית הלא TV מחדש בתקווה שהפעם הוא גם יצליח לתקוע שורשים ולהניב הכנסות. באירוע שהתקיים היום (יום ג') במשרדי הערוץ בטייבה, התחייב הבעלים באסם ג'אבר, המחזיק בקבוצת התקשורת פנורמה, "השקענו משאבים רבים במחקר ופיתוח, ואני גאה להציג ערוץ טלוויזיה ראוי וטוב. אנחנו נהיה בית חם לקהל הערבי המחפש איכות, בידור וחוויית צפייה".   אחת הבעיות של הערוץ הפועל תחת פיקוחה של מועצת הכבלים והלוויין, הייתה ריבוי בעלויות. דוגמא? איש העסקים זיאל אל עומרי מקבוצת רנד, לב גליל, מוסא חסדייה – בעלי משרד הפרסום סקטורס - אל בוסתאני , ג'עבר עצמו, ענני תקשורת, רשת, ביסאן תקשורת, ג'עפר פרח, רן אדליסט ועמי הולנדר. בהמשך מכר חסדייה את מנויותיו לרנד. בחודש מארס האחרון רכש ג'אבר את המניות מכל השותפים, והוא מחזיק כעת ב-95.1% מהערוץ, והשאר בידי ענני תקשורת.

  בעיה נוספת נעוצה בשוק הפרסום המצומצם של המגזר הערבי. על פי הערכות מדובר על כ-80 עד 100 מיליון שקלים, והלא TV  התקשה מאד לתפוס נתח משוק זה, ולהגדיל אותו. יועץ השיווק שי לחוביצר, המלווה את הלאTV  מזה תקופה ארוכה, הסביר לאייס כי ישנן חברות מסחריות שעדיין לא מוכנות להפנות תקציבי פרסום למגזר, למרות שמדובר בכמעט 20% מכלל אוכלוסיית ישראל.   "יש חברות שהשכילו לעבוד עם המגזר הערבי, הרי ערבים נוסעים במכוניות, מדברים בסלולאר והם קהל לקוחות", אמר לחוביצר. "נהיה צריכים לשכנע אותן לשים כסף בערוץ, ולשוק התקשורת המגזרי". ג'אבר הגדיל לומר: "אנחנו רוצים לומר למפרסמים שהראשונים שיפיקו תועלת מפרסום אצלנו יהיו המפרסמים. אני רוצה שהם יקבלו תוצאות מהפרסום בהלא TV ולא לפרסם אצלי בגלל שאני ערבי".  

זינוק במספר השעות המופקות, שורה של תכניות חדשות

  הערוץ המחודש שבמשך תקופה מאד ארוכה שידר שידורים חוזרים, החל להגדיל בחודשים האחרונים בצורה משמעותית את התוכן המקורי בשידור ראשוני שהוא משדר. בחודש מאי האחרון הופקו 26 שעות, ואילו באוקטובר האחרון – כבר 96 שעות. הערוץ השיק 8 תכניות חדשות במגוון נושאים, בין היתר תכנית אקטואליה יומית, לייף סטייל, ילדים, נשים ועוד. לערוץ 2 מתחמי שידור – במרכז טייבה (3 אולפנים) ובחיפה (אולפן הפקות וצילום תכניות קצרות), והוא משודר באפיק 30 של HOT ו-yes, ובשידור פתוח ולא מקודד באמצעות הלוויין עמוס.   החודש התקיים סקר טלפוני בקרב 580 גברים ונשים בני 16 ומאלה באוכלוסייה הערבית באמצעות מכון ביסאן בקרב, שגילה נתונים מעודדים עבור הערוץ. על פי הסקר, ב-4 החודשים האחרונים חלה עלייה חדה בהכרות של הקהל עם הערוץ – מ- 28% ששמעו על הלא TV בחודש יולי, ל-41% כעת. בקיץ רק 10% נהגו לצפות בהלא TV, וכעת הנתון כבר זינק ל-23%.   על פי תנאי הרישיון, הערוץ אינו יכול לשדר מהדורות חדשות, ולכן הוא מסתפק בתכניות אקטואליה אולפניות. על המסך מופיע 24 שעות סקרול מבזקים של אתר פאנט שבבעלות קבוצת פנורמה, והיום למשל הוא סיקר את הבחירות בבאקה אל־גרבייה. באסר גז'אבר מצהיר כי "אני יותר מאשמח להקים מערכת חדשות ולשדר חדשות בערוץ", וכאן בדיוק מתגלגל הכדור למגרשה של מועצת הכבלים והלוויין, שהעומדת בראשה, ד"ר יפעת בן חי שגב, לא יכלה להגיע היום למסיבת העיתונאים שהתקיימה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.