תמרור עצור ל-HOT ו-yes: מועצת הכבלים והלוויין הקפיאה את עליית המחירים
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין החליטה להפעיל את סמכותה, על פי הגדרתה ברישיונות לחברות הטלוויזיה הרב ערוצית, והורתה הבוקר (יום א') ל- HOT ול-yes להקפיא את העלאות המחיר עליהן הודיעו 2 החברות לפני כ-10 ימים.
כזכור, yes הודיעה על העלאת מחיר שירות ה-VOD מ-24.90 שקלים ל-29.90 שקלים בחודש, ובכך משווה את מחיר שירות ה-VOD שלה לזה של HOT, שדורשת גם היא 29.90 שקלים בחודש. בסמוך למועד הודעת yes, הודיעה גם HOT כי היא מתכוונת להעלות בין היתר את מחירי הערוצים שהיא מציעה ללקוחות חבילת הבסיס בשיעור שבין 1% ל-14%, וכן מחירם של שירותים חד פעמיים, כגון שירות השליחות, שבכוונתה להעלות ב-35% מ-29.60 שקלים ל-39.90 שקלים.
על פי הרישיון לשידורים של HOT ו- yesרשאית יו"ר המועצה להורות לחברות להימנע משינויי מחירים אם היא מוצאת בין השאר כי יש בהם, לדעתה, כדי לגרום לפגיעה בתחרות ולאפליה בין מנויים, ולהביא את הנושא לדיון במועצה - וכך הורתה הבוקר ד"ר יפעת בן חי שגב.
במקביל, הודיעה היו"ר כי תפנה לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לבדוק את הסמיכות של הודעותHOT ו-yes על הכוונה להעלות מחירים. "העובדה ש-2 חברות המהוות בצורה כזו או אחרת מונופול, כל חברה בפני עצמה, ודואופול דה-פקטו יחדיו, מחייבת בדיקה מדוקדקת של סמיכות ההודעות על השוואת מחירים ביניהן", מסרה בן חי שגב.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריה, "אני סבורה כי העלאת המחירים אינה מוצדקת בהתחשב במדדי הרווחיות של 2 החברות ובכך שטלוויזיה אינה מוגדרת מוצר מותרות אלא בבחינת מוצר בסיס, שצריך להיות שווה לכל נפש בישראל".
מ-HOT נמסר: "HOT פעלה ופועלת בהתאם להוראות הדין גם בעניין זה". מ-yes נמסר: "מדובר בהאשמות חסרות אחריות שהרי המועצה עצמה אישרה את עדכון מחיר הוי אודי עוד ב-2014, ואנו מזמינים את הממונה לערוך בדיקה ולגלות כי אנו פעלנו על פי החוק והודענו על כך בשקיפות והגינות כלפי לקוחותינו, ייתכן והמתחרים בחרו לפעול אחרת".
- 1.יישר כח לממונה!נקווה שרגולטורים אחרים יילמדו ממנה (ל"ת)אריה 23/11/2015 11:15הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.