רשת ב' רדיו ללא הפסקה צבע הכסף איפה הכסף
צילום: אלכסנדר כץ, יח"צ

ביהמ"ש פסק: הזכויות על השם 'צבע הכסף' יישארו ברשות השידור, שאר דרישותיה נדחו

רדיו ללא הפסקה כבר הודיע כי ויתר על השם כשהבין שהתכנית תשאר ברשת ב', והסכם פשרה זה זכה לתוקף. הדרישה לממן קמפיין פרסומי, והטענה על גניבת פורמט נדחו
אלכסנדר כץ | (4)

במסגרת הסכם פשרה שהושג בבית המשפט המחוזי בתל אביב וקיבל אתמול (יום ד') תוקף של פסק דין, תחנת רדיו ללא הפסקה מוותרת על כוונתה מלפני כשבועיים לעשות שימוש בשם צבע הכסף השייך לרשות השידור או בשם הכולל צירוף מילים מסוג זה.

ואולם, בית המשפט לא קיבל את טענת הרשות כי מדובר בגניבת פורמט ולכן התכנית תמשיך כפי שהיא ברדיו ללא הפסקה, עם השם איפה הכסף. דרישת הרשות לצאת בקמפיין פרסומי בשידורי התחנה ובשילוט חוצות עבור 'צבע הכסף' ברשת ב', נדחתה אף היא.  

 

כזכור, הסוגיה הגיעה לבית משפט לאחר שרשות השידור הופתעו מכוונת רדיו ללא הפסקה לקרוא לתכנית הכלכלית החדשה שלהם, עליה פורסם לראשונה באייס, עם פורשות הרשות ענת דווידוב ויעל איילון, בשם 'צבע הכסף'. הרשות הגישה בקשה לצו מניעה נגד כוונה זו.

התכנית הכלכלית 'צבע הכסף' ברשת ב' היא אחת מתכניות הדגל של קול ישראל, המשודרת למעלה מ-30 שנה ובעלת שיעורי האזנה גבוהים. עם פרישתן של דוידוב ואיילון, מונו עורכים ומגישים חדשים לתכנית: ניסים קינן ופאר-לי שחר. ברשת ב' הוחלט כי התכנית תעבוד כחלק מדסק כלכלי חדש שהוקם במערכת החדשות של קול ישראל, וזאת מן הסיבה כי קול ישראל עובד בימים אלו במחסור חמור בכח אדם בשל פרישתם של יותר מ-300 מעובדי רשות השידור.

 

עורך ראשי רשות השידור, שמעון אלקבץ מסר כי "רשות השידור תיאבק על מנת לשמור על נכסי השידור שלה המוכרים לכל ובעלי מוניטין של שנים. רשת ב' של קול ישראל הינה תחנת האקטואליה והחדשות המובילה בישראל בזכות אותן תכניות שזוכות לאהדה והאזנה בהיקף ארצי".

מנכ"ל רדיו ללא הפסקה איל פאר אמר לאייס: "עוד טרם התקבלה החלטת השופט ומרגע שהבנו כי רשות השידור מתעקשת לשדר את התכנית, לא היה לנו עניין להמשיך להשתמש באותו השם והודענו לרשות השידור שאנו מוותרים על השם מרצון טוב שלנו. ממילא הנכס העיקרי של התוכנית, קרי הצוות המקצועי ענת דוידוב המגישה ויעל איילון העורכת עברו אלינו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני לא הייתי נותנת לשמעון אלקבץ לנהל אפילו חנות מכולת!!!! (ל"ת)
    ענת 19/11/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סבידור 19/11/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    בידי צוות אנשים חסרי מושג בסיסי בכלכלה. כך היא גם נשמעת. איפה התוכנית ואיפה הכסף.
  • יופי שמעון. תמשיך לכתוב תגובות (ל"ת)
    ענת 19/11/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמעון אלקבץ אתה לא שם לב שכולם בורחים ממך? (ל"ת)
    איילה 19/11/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.