פאנל תקשורת דתית וחרדית כנס אילת לעיתונות
צילום: שלמה דעי

"גורמים פוליטיים הציבו מטרה לחסל את 'קול ברמה' כי אינה נכנעת לתכתיביהם הפוליטיים"

את הדברים אמר מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי בפאנל על התקשורת החרדית בכנס אילת. מו"ל 'בשבע': "אין יריבות ביננו לבין מקור ראשון". ומה הנשים מחפשות בעיתונים?

אלכסנדר כץ | (5)

העיתונות החרדית עמדה במרכזו של הפאנל "מתחזקים, בעזרת השם" אתמול (יום ג') בכנס אילת לעיתונות, המתקיים במלונות הרודס. הפאנל עסק בהתחזקותה של העיתונות החרדית וביסוס מעמדה במגזר, במלחמות בתוכה ובינה לבין משרדי הפרסום החילוניים וכן, גורמים פוליטיים, מעמד האישה החרדית והשפעתה מהמדיה ועוד.

את הפאנל הנחה יוסי אליטוב, עורך עיתון משפחה, ולקחו בו חלק מו"ל עיתון בשבע דודו סעדה, מנכ"ל רדיו קול ברמה עו"ד אריאל דרעי, עופר חדד מחדשות 2, מאיר גל - מו"ל בחדרי חרדים, יצחק נחשוני - עורך ראשי מרכז העניינים, רחל לויטן - סמנכ"ל מכירות בעיתון משפחה ואורן אלימלך ממשרד הפרסום גל-אורן.

 

אליטוב, פתח בדיון על המלחמה והתחרות בין רדיו קול חי לרדיו קול ברמה שהופנתה לדרעי: "בינינו לבין רדיו קול חי אין שום תחרות. רדיו קול חי היום הוא כלי בידיים פוליטיות כדי לנגח את רדיו קול ברמה, ובאותם גורמים פוליטיים הציבו לעצמם מטרה לחסל את תחנת הרדיו קול ברמה כי היא לא נכנעת לתכתיבים פוליטיים צרים ובזויים, והם משתמשים בתחנות אחרות כעוד מנוף לפגוע בקול ברמה אבל בשום אופן אין בינינו שום יריבות".

 

אליטוב שאל את מאיר גל "האם יכול להיות שאנחנו מיתממים וחושבים שאפשר לכופף את התקשורת החרדית לרשות השנייה או מערכת כלשהי?". גל ענה בנחרצות: "הדבר היחיד שמניע תקשורת הוא כסף, ובסוף יש 2 סוגים של כסף - מסחרי ואידיאולוגי. במגזר החרדי הכל אידיאולוגיה. לדעת להתקיים בתווך בין האידיאולוגיה לבין האינטרסים המסחריים זו המציאות שאנו נמצאים בה עכשיו". על סוגי הצריכה השונה של המידע במגזר החרדי התייחס גל ואמר: "תמיד חרדים יקראו עיתונים בשבת אבל במשך 6 ימים המדיות הדיגיטליות מספקות תוכן למגזר שוטף".

עופר חדד, כתב חברת החדשות של ערוץ 2, אמר על התקשורת החרדית: "אני חושב שהתוצר הנוכחי, שיש כל כך הרבה כלי תקשורת בכל כך הרבה אמצעי מדיה היא עובדה שאומרת שנגמרה הנהגה המרכזית". על פרסום ומדיה חרדית אמר חדד: "לקנות היום מדיה בישראל ובמגזר החרדי זה כמו קבוצת כדורגל, זה לא רק על מדיה ופרסום לביזנס. מי שקונה מדיה זה בגלל שיש דבר נוסף שהוא רוצה לעשות בה. לפרסום יהודי, קרי סלולר מוזל לחרדים, חבילות נופש כשרים וכו' האפקטיביות בפרסום בכלי התקשורת המדוברים היא הרבה יותר גבוהה".

 

מו"ל בשבע, דוד סעדה סיפר על העיתון ומתחריו: "כשהקמנו את 'בשבע' לפני 13 שנים, אחרי השתלטות על רדיו בשבע, היו כמה חכמולוגים שחשבו ש'בשבע' יהרוס את מקור ראשון. בינינו לבין מקור ראשון מעולם לא הייתה יריבות. אני יכול להגיד על מקור ראשון שהוא עיתון שנבנה היטב במשך השנים ויש לו אמירה ושיח מאד מאד ברורים בחברה הישראלית". 

 

אורן אלימלך, מבעלי משרד הפרסום החרדי-דתי גל-אורן אמר: "מי שיושב ומחליט על הכספים לציבור הדתי הוא חילונים. בשנים האחרונות התווספו הרבה כלי תקשורת אחרים ואתרים חזקים, אך העיתונות במגזר החרדי היא עדיין החזקה ביותר וצריך להיות שם, נקודה. במקום להתעסק במלחמות הפנימיות בתוכנו, צריך יותר להסתכל החוצה כי הציבור החרדי עדיין לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שיש במגזר החרדי והדתי-לאומי". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ומה לגבי אינטרנט?"האינטרנט עוד לא התחיל לפרוח בעולם החרדי אנחנו עדיין לא לגמרי שם", אמר אלימלך.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מקומו של הפושע דרעקי הוא בכלא עד סוף ימיו (ל"ת)
    מוחמד אבידן 28/02/2016 03:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מכלוף 13/12/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
    תכלס מי ששומע למרן אז שישמע קול ברמה קול חי הכניס את הפילוג
  • 1.
    ירושלמי 19/11/2015 09:52
    הגב לתגובה זו
    מנכל קול ברמה מיתמם שפוליטיקאים מנסים לחסל את קול ברמה אבל לא מזכיר שקול ברמה הקימה את מפלגת יחד והעלתה לשידור את נציגי יחד בלי סוף ולא לשכוח ששרדן שלה היה נציג במפלגת יחד וכן ניסתה לחסל את תנועת שס ועל זה נאמר הבא להורגך השכם להורגו ולכן הם נשארו תחנה לתונסאים וימין קצוני
  • צפה לתביעת דיבה 23/04/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    מפלגה מעולם ובטח לא את מפלגת יחד. להבדיל משדרני קול חי שמונו לרדיו קול חי סמוך לבחירות ושדרו תעמולת בחירות לא חוקית משך כל זמן הבחירות. כל התשדירים והתוכניות ששודרו ברדיו קול חי, מוקלטות ושמורות.
  • מכלוף 13/12/2015 23:43
    הגב לתגובה זו
    ממתי קןל חי נהיו עם שס-ממתי שקול ברמה נגד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.