"אנו בתקופה של מקרתיזם: עמית סגל מדבר – סבבה. אברמוביץ' על המסך – המרכזיה קורסת"

כך אמר אבי וייס בכנס אילת. חיים יבין אמר כי אנו לא רחוקים מדיקטטורה, הקהל גינה. חגי סגל: "אולי נתניהו נוהג גם כדי לעשות תיקון - לשנות את ההגמוניה לדעה מסוימת"
אלכסנדר כץ | (1)

האם בנימין נתניהו מנסה להשתלט על כלי התקשורת, כדי שאלה ינגנו לצלילו חלילו? נושא זה נידון בפאנל שהנחה לפני שעה קלה (יום ב') גדי סוקניק בכנס אילת לעיתונות שמארגנת אגודת העיתונים בתל אביב, במלונות הרודס.

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, אבי וייס, העלה תהייה לגבי הרצון להקים עוד ועוד גופי שידור ותקשורת קטנים: "יותר קל מבחינת השלטון שיהיו כמה גופים קטנים ולא חשובים, כדי שאפקט האקו יהיה הרבה יותר קטן אם בכלל, וכל זה בשם הפלורליזם לפתוח את השוק ליותר שחקנים. המשמעות האמיתית לכך היא הכסף יתחלק בקרב יותר גופים, לא יהיה כסף, לא יהיו תחקירים ולא יהיה שום דבר שיזעזע את הצרכנים. הוא (נתניהו, א"כ) לא רוצה גופים גדולים בעלי השפעה. אם גופים גדולים כמו ערוצים 2 ו-10 מפסידים, אז האם זה הפיתרון להקים עוד 10 גופים קטנים?".

עו"ד אלעד מן מעמותת הצלחה אמר כי לדעתו ל"נתניהו אין אסטרטגיה. הוא מתנהל מיום ליום, במהלכים שלפעמים נכשלים". ח"כ לשעבר שאול יהלום הוסיף: "את נתניהו מעניין שלטון, לא התקשורת - זה רק אמצעי. התקשורת במדינת ישראל על כל חלקיה מספיק חזקה ואיתנה שהוא וכל שלטון אחר לא יכולים לה". 

מגיש מבט לשעבר חיים יבין, הצליח לעורר רוגז בקהל כשאמר: "אני מנסה לחשוב באיזה מרחק אנחנו נמצאים מדיקטטורה. יש לנו ראש ממשלה עם עיתון ועם ערוצים, הוא מאפשר לזכיינים כאלה ואחרים, מזיז חוקים. בואו לא נתלהב מהעובדה שהם מקבל מה שהוא רוצה".

חגי סגל, עורך מקור ראשון, ניסה לצנן את האווירה: "אם היה נוחת חייזר והיה מקשיב לרוב קודמיי, היה מאמין שיש פה שלטון אימה, בו כל מערכות התקשורת צריכות ליישר לפי קו של ראש הממשלה. אריה גולן פותח את השידור שלו בטור נגד הממשלה, האם ערוץ 10 אחרי שקיבל את הרישיון, הוא בעד ראש הממשלה? כל העיתונים הפרטיים שנתניהו לא שולט בהם, לא נימצאים במצב משופר. אבל אני חושב שנתניהו לא צריך להיות שר התקשורת". 

וייס הוסיף: "אני חושב שכל ערוצי החדשות, 2 וגם 10 - למרות הכוונה הברורה של השילטון לנסות להשפיע הרי מאד נוח לראות את כלי התקשורת זוחלים על גחונם – ברובם נקיות, לא פחדניות. אתם יכולים לראות יום יום את המסך שלנו ושל ערוץ 10. הן 2 מערכות נקיות, למרות כל האיומים". וייס גם ביקש להגיב על דבריו של חיים יבין כי בתקופת מפא"י התקשורת הייתה נקייה יותר: "חיים נזכר בתקופתו בעיתונות חופשית, ואני איכשהו חושב שבתקופתך חיים, העיתונות דווקא הייתה פחות חופשית".

 

כשהחל דיון על מצבה של רשות השידור תחת שר התקשורת הנוכחי נתניהו, אמר וייס המשיך: "צריך לעשות שינוי ברשות השידור. היא מוציאה מיליארד שקל, ומקבלת 3-4% ל'מבט' עם כל השינויים, וזה הפיק של הערב". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עו"ד מן ביקש להעיר על התערבות ההון בחברות החדשות, בין היתר באמצעות הארכת מהדורות החדשות. וייס התעצבן מכך.

חגי סגל ביקש לנסות להסביר את התנהלות נתניהו, לרמו \ת שאמר כי אינו סנגורו: "עולה גם תחושה שמה שהיה עד היום טעון תיקון. צריך לשנות את המצב שיש הגמוניה לדעה מסוימת. אני מדבר על התחושה הסובייקטיבית של אנשים רבים".

וייס גם ביקש להתייחס לדרך בה הקהל מקבל את השידורים. "ב-3-4 שנים האחרונות יש תחושה שאסור להביע דעות, זה מקרתיזם. יונית לוי לא יכולה לומר כלום. עמית סגל יכול לומר משהו ואנחנו לא נקבל טלפונים למערכת. אברמוביץ על המסך, והמרכזיה קורסת. זה פחד לומר משהו".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלעד מן הוא לא מהעין השביעית? (ל"ת)
    איריס 16/11/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.