כנס אילת לעיתונות: פרס מפעל חיים יוענק לסימה קדמון מ'ידיעות אחרונות'
הנהלת אגודת העיתונאים החליטה אתמול (יום ג') בערב בפה אחד, להעניק את פרס מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות 2015 לעיתונאית סימה קדמון מידיעות אחרונות. הפרס יוענק בטקס המרכזי של הכנס ב-16 בנובמבר.
קדמון (62) למדה לתואר ראשון בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב והמשיכה ללימודי תעודה בחוג לתקשורת באותה אוניברסיטה. בזמן לימודיה החלה לעבוד במוסף הארץ. ב-1987 עברה למעריב, שם כתבה בנושאים חברתיים ופוליטיים. בדצמבר 1994 החלה בכתיבת הטור הפוליטי המרכזי במוסף השבת של מעריב. באוקטובר 1998 עברה לידיעות אחרונות ומאז היא כותבת את הטור הפוליטי והמרכזי במוסף לשבת וטורים בעמודי החדשות.
"במיקום הקבוע בכפולה השנייה של מוסף השבת, עם האיור בצד, ובעמודי החדשות של העיתון ובכל אירוע משמעותי – הפך הטור של סימה קדמון לקריאת חובה לכל מי שמתעניין בפוליטיקה, ובתוך כך הפוליטיקאים עצמם", נכתב בהודעה שהפיצה אגודת העיתונאים. "הם קוראים את הטורים של סימה קדמון, ומבינים טוב יותר מי נגד מי, ולמה. בכישרונה הנדיר משלבת סימה קדמון מידע, פרשנות, ופה ושם גם דעות אישיות... השנה האחרונה הייתה שנת בחירות במדינת ישראל. בשנה זו בלטה סימה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן.
- 3.הבושה 09/11/2015 14:13הגב לתגובה זומה קרה ליוסי בר מוחא? אגודת העיתונאים שכחה את כתבי השטח וככה היא תעלם
- 2.מפעל חיים? פחחחחחחחח..... (ל"ת)מושחתים נמאסתם 05/11/2015 07:51הגב לתגובה זו
- 1.נועם 04/11/2015 14:33הגב לתגובה זומספיק עם היד רוחצת יד הזאת. זה כמו שוועד מתיישבי חברון יעניק לאיתמר בן גביר את "פרס הציונות".

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.