טוויסטד
צילום: אייס
פרסום ראשון

מצטייני הדיקאן: טוויסטד זכה במכרז הדיגיטל של אוניברסיטת תל אביב

משרד הפרסום בבעלות אלון מוליאן, קרן פרידמן ואייל גן מור גבר על dsay, אקליפטוס ו-TBWA דיגיטל. בשנים האחרונות טיפל בתקציב זרמון DDB
משה בנימין | (4)

המכרז על תקציב הפרסום בדיגיטל של אוניברסיטת תל אביב הגיע לסיומו עם זכייה של משרד הפרסום טוויסטד בתקציב - כך נודע לאייס.

אמש הודיעה האוניברסיטה למתמודדים במכרז: אקליפטוס, TBWA דיגיטל ו-dsay אינטראקטיב על אי זכייתם במכרז והבוקר קיבלו בטוויטסד את הבשורה על הבחירה בהם. בשנים האחרונות טופל התקציב על ידי משרד הפרסום זרמון DDB בבעלותו של אילון זרמון. 

על פי נתוני האוניברסיטה תקציב הפרסום שלה בדיגיטל עמד בשנת 2014 על 1.5 מיליון שקלים. ב-3 השנים שבהן עבדה בצמוד לזרמון DDB, ייצרה האוניברסיטה מספר מהלכים דיגיטליים בדגש על נוכחות ערה ברשתות החברתיות, אתר בתשתית דרופל המותאם גם למובייל, טיפוח ערוץ היוטיוב, הפקת סרטונים מדעיים וסרטונים למועמדים ללימודים, השקת מיניסייט סלולרי ליום פתוח ועוד.

בין תנאי הסף של המכרז דרשה האוניברסיטה כי ב-12 החודשים שקדמו למועד הגשת ההצעות, המשרד המתמודד העסיק ומעסיק גם במועד ההגשה, לפחות 15 עובדים שכירים, לא כולל פרילנסרים, שעוסקים בעיקר בפרסום באינטרנט, דיגיטל, וכוללים בעלי תפקידים כגון: לפחות 2 אנשי תוכן. נדרש שכל אחד מהם מתחזק לפחות עמוד פייסבוק אחד במשך יותר משנה או שרק אחד מהם מתחזק לפחות שני עמודי פייסבוק במשך יותר משנה, לפחות 3 אנשי קריאייטיב, לפחות ארט דיירקטור אחד ולפחות קופירייטר אחד.

טוויסטד נמצא בבעלותם של אלון מוליאן, קרן פרידמן ואייל גן מור. בשנים האחרונות החליף המשרד פאזה מקצועית כאשר החליט להרחיב את שירותיו מעבר להתמקדות בדיגיטל בלבד. במקביל השיק המשרד לפני כשנה וחצי חברת פרפורמנס שבראשה עומדת פרידמן. בנוסף, הוקמה במשרד בתחילת השנה סוכנות מובייל תחת השם Mobix תחת ניהולה של מירב מור.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זה שלא ניגש 01/11/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    מוליאן וחבריו פשוט אלופים בלעשות רעש, רק מי שראה את תנאי המכרז יכול להבין למה אין גאווה בלקחת אותו. בגדול שוחטים אותם וכמובן שאין רווח וכל זה על סכום פשוט מצחיק. אז מה שאני אומר זה שיקחו מכרזים קצת יותר רציניים, עם מתמודדים ראויים ולקוח באמת גדול. מוליאן וטויסטד פשוט אלופים בשיווק עצמי וב לעשות רעש, הבעיה שאחרי הרעש מסתיים... לא נשאר כלום. ראו מקרה הפרפורמנס שלהם, מוביקס ( מובייל) ועוד... למען התעשיה שלנו עדיין מאחל להם הצלחה! רק תעשו טובה ותעמדו מאחורי המילים...
  • 3.
    גיא 29/10/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    רשימת מזעזעת של משרדים. TBWA דיגיטל? יש משרד כזה??? D-Say? עוד קיים? אקליפטוס? נו באמת... אלון וחבורתו הם היחידים מהרשימה שיודעים לתת עבודה בהצלחה!
  • 2.
    תותחים - הולם אתכם! (ל"ת)
    יעל 29/10/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברכה המברכת 29/10/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    ניצלת מלקוח מחריד. טחן, תובען, לא רווחי בעליל. ומי שעושה במלאכה הוא מציקן חסר תקנה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.