סופה של תקופה: 'יומן השבוע' של רשת ב' שהושקה ב-1960 - לא משודרת כמה שבועות
אווירת הנכאים ברשות השידור אינה דבר חדש ולבטח לא בשבועות האחרונים עם פרישתם של יותר מ-200 מעובדיה, בפרישה מוקדמת כחלק מהליך פירוקה והקמת תאגיד ציבורי חדש. ואולם, לצד הפרישה, מסתבר שאחת מתכניות הדגל של קול ישראל כבר שילמה את המחיר.
כבר 3 שבועות שיומן השבוע אינה משודרת עם פרישתה של ענת דווידוב, שצפויה לעבור לרדיו ללא הפסקה, כפי שפורסם באייס. ברדיו לא הצליחו לאתר מחליף למשבצת הזאת, משום שגם בשאר לוח השידורים ישנה בעיה גדולה של כוח אדם.
'יומן השבוע' משודרת בכל שבת ברציפות מאז חודש אפריל 1960, לא פחות מ-55 שנה. בתחילה היה זה יומן שהוקלט מראש על ידי המגיש והעורך הראשון שלו יורם רונן המנוח, שגם חזר להגישו בסוף שנות ה-90. בהגשת התכנית לקחו במהלך השנים חלק בין היתר גם דן לאור, יגאל רום, חגי חיטרון, חיים הכט, דוד ויצטום, פאר לי שחר ודליה יאירי - שהחלה להגישו בסוף שנות ה-80, שהתכנית החלה להיות משודרת בשידור חי.
את החלל ממלא כעת איציק נוי, פנסיונר קול ישראל בעצמו שמגיש במשך שנים את תכנית סקירת עיתוני העולם בשבת ב-9:00 בבוקר, וכעת קיבל גם את רצועת 10:00 לטובת תכנית תיעודית.
ברדיו מתמרמרים על הורדתה של התכנית בשקט בשקט בלי להודיע על כך למאזינים, אבל המצב ברדיו, כמו גם בטלוויזיה, עשוי להוביל תכניות נוספות לירידה מן האוויר בשל בעיות כח אדם. אחת התכנית היא צבע הכסף אותה עזבו דווידוב ויעל אילון. "כל יום מנסים למצוא מגיש לתכנית הזאת בגלל שאין מישהו קבוע מאז שעזבה דווידוב", אומר עיתונאי בכיר ברדיו. גורם אחר אמר: "נותנים לכל אחד לשדר כי פשוט אין מי, וזה נשמע איום ונורא. לפעמים עברית זו לא עברית, יש טעויות, יש שגיאות. לא כולם יכולים לשדר".
העיתונאי הבכיר נתן לאייס לדוגמא את יומן הלילה של אתמול: "את התכנית הגישה אפרת וייס, כתבת השטחים של רשת ב'. ואם היה קורה משהו בשטחים, אז היא הייתה נוטשת את השידור באמצע? יש בעיה שכל עובד עושה עוד המון תפקידים בנוסף".
גורם אחר מפנה את האחריות למנהל הרדיו שמעון אלקבץ, שמונה לאחרונה גם לעורך הראשי של רשות השידור: "בתכלס אין מנהל קבוע לרשת ב', כי אלקבץ לא יכול לעשות הכל. הוא מנהל את החדשות במקביל לניהול קול ישראל, וכעת גם את רשות השידור. אלקבץ הוא איש טוב - הוא סומך על האנשים שכל אחד ייתן יד, אבל אין יד מכוונת בצורה שוטפת, אין הוראות מפורשות".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אדם הנמנה על עובדי הרשות יוצא נגד הטענות נגד אלקבץ: "שמעון מקבל סופרלטיבים על האופן בו הוא מסתכל על העובדים ומקבל החלטות בשקיפות, כל מי שמבקש להיפגש איתו, נפגש איתו. הוא מקשיב, מקבל רעיונות, נותן עצות. בניגוד לעבר - שהייתה תקופה אפלה, הפחד והמרות מאחוריהם ומדובר בתקופה של עשיה מקצועית".
פרישת העובדים פגעה אמונות במערך הטכנאים של קול ישראל, שגם כך פעל בשנים האחרונות בחוסר כוח אדם. בסבב הנוכחי פרשו 4 טכנאים, ונותרו שמונה שאמורים לתפעל את רשת ב'. בשל כך, מפקח השידורים (המתחלף) שאחראי על שידורי כל הרשתות ואמור למנוע תקלות בשידורים, נאלץ לא פעם במהלך המשמרת שלו להיכנס לאולפן א' כדי ל"מלא חורים" בשיבוץ ולשמש כטכנאי.
מרשות השידור נמסר: "מדובר בתקופה קשה ומאתגרת אך אנו עושים הכל כדי להמשיך ולשמור על רשת ב' כרשת האקטואליה והחדשות המובילה בישראל".
- 3.דוד 31/10/2015 19:11הגב לתגובה זו0
- 2.סבידור 19/10/2015 09:17הגב לתגובה זוקצביים ומודרניים. השחיתות ברשות השידור גרמה גם לקיפאון מחשבתי וטכנולוגי ולא היה שם איש שהביא את הרוח הרעננה המנשבת כיום בשידורי הרדיו בעולם, ההופכת אותם ליותר מעניינים ומתאימים גם לצעירים, כדי לתת פייט הוגן לאמצעים החדשים לתקשורת המונים. רשת ב' הפכה בשנים האחרונות לרדיו פנימי, במעגל סגור, של בית אבות ובהתאמה היו גם ממצאי סקרי ההאזנה לרשת.
- 1.מחסלים את קול ישראל כחלק ממורשתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן (ל"ת)מבפנים 18/10/2015 15:59הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
