עוה"ד שהקימו אתר שמזהה "מוקשים" שימנעו את שידור הפרסומת שלכם בטלוויזיה
מפרסמים ואנשי שיווק חייבים להיות מודעים גם לצד הפחות זוהר של עולם הפרסום - הצד המשפטי. שוב ושוב חברות מוצאות את עצמן נדרשות לתת את הדין לרגולטורים, מתחרים ותובעים ייצוגיים, על כך שפרסומת לא עומדת בדרישות החוק. אנשי שיווק ופרסום מצדם נאלצים לא פעם לגנוז קמפיין שעליו עמלו כאשר עורכי הדין של המפרסם או אנשי הרגולציה לא מאשרים את הקמפיין שמגיע מאוחר מידי לבדיקתם. אשלי מדיסון, מזכיר לכם משהו?
משרד עורכי הדין רון גזית, רוטנברג ושות' השיק השבוע אתר אינטרנט חדש בשם דיני פרסום ושיווק - המדריך המעשי שסוקר בשפה פשוטה ומובנת את דיני הפרסום במדינת ישראל. מדובר באתר פרקטי לשימושם של אנשי שיווק ופרסום שמרכז את שלל הדינים והחוקים שכל איש פרסום ושיווק חייב להכיר. כך למעשה האתר מספק כלים לזיהוי ונטרול "מוקשים" משפטיים בפרסומות.
בין היתר ניתן למצוא סקירה מקיפה של הכללים המיוחדים בנוגע לפרסומות בטלוויזיה וברדיו, פרסומות השוואתיות, לשון הרע, הטעית צרכנים, זכויות יוצרים, עוולות מסחריות, חסויות, מבצעים והגרלות ועוד. האתר כולל גם בלוג עם מאמרים וניוזלטר של עדכוני משפט בישראל ובעולם.
האתר החדש נכתב על ידי מחלקת רגולציה והגבלים עסקיים במשרד עורכי הדין רון גזית, רוטנברג ושות'. המחלקה, בראשותו של עו"ד אמיר ונג, עוסקת מזה שנים בדיני תקשורת ו-ונג עמל על האתר בשנה וחצי האחרונות. "מניסיוני, כמו שכל נהג חייב לעבור תיאוריה, גם כל איש פרסום חייב לעבור 'תיאוריה' כדי להימנע מטעויות", אומר עו"ד ונג. "לאתר שכתבנו יש מטרה אחת פשוטה - הכנה לתיאוריה. הנושא אינו פשוט, כי יש לא מעט חוקים וכללים שנוגעים לכל פרסומת. אנשי פרסום יוכלו ללמוד ולהתעדכן באתר בחקיקה וברגולציה הקיימת על פרסומות בישראל ולקבל מידע מעמיק בשפה בהירה ופשוטה. קיבלנו תגובות נלהבות ביותר מאנשי פרסום שעיינו באתר עוד לפני ההשקה".
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7