מקאן מתלהבת מ-The Time: תגדיל את ההשקעה בחממת הסטארט אפים של שילוח
רשת מקאן אריקסון העולמית צפויה להגדיל את מניותיה בחממת הסטארטאפים של אילן שילוח The Time. כך הודיע השבוע האריס דיאמונד (Harris Diamond), יו"ר ומנכ"ל מקאן העולמית במהלך ביקורו בישראל, במשרדי The Time.
דיאמונד ביקר במשרדי The Time, בבעלותו של אילן שילוח וכן במשרד הפרסום מקאן תל אביב ששילוח משמש בו כיו"ר וכנציגה של IPG (המחזיקה בבעלותה את רשת מקאן) בישראל, אך לא כבעל מניות לאחר שמכר את אחזקותיו לחברה העולמית. מקאן העולמית צפויה, כך על פי דיאמונד, לאמץ בנוסף להגדלת חלקה בחממה, את מודל ה-Tech Date שפותח במקאן תל אביב בשנים האחרונות, במסגרתו מעודד המשרד ומלווה שיתופי פעולה בין לקוחותיו לסטארטאפים מתחומים רלוונטיים בשוק.
לדברי האריס, "התרשמתי מאוד מאסטרטגיית העבודה של The Time ופורטפוליו החברות שמרכזות בידיהן פוטנציאל עצום שיכול לחולל שינוי מהותי בעולם הניו מדיה. בעיקר התרשמתי מהאנשים המבריקים, המוכשרים והנועזים שפגשתי כאן".
כזכור, באפריל 2012 ביצעה מקאן העולמית צעד ראשון להשקעה בחממת הסטארטאפים שהוקמה על ידי שילוח וניר טרלובסקי. אז השקיעה הרשת העולמית ששילוח נמנה על אחד מבכיריה, 4 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר. במעמד השקעה זו הצטרף נציג מקאן העולמית לדירקטוריון החברה. בעקבות ההשקעה ההיא מבנה האחזקות ב-The Time היה: אילן שילוח 30%, ניר טרלובסקי 25%, מנהלי מקאן/ מטומי וThe time 17%, יורוקום 9%, משקיעים פיננסים 5%.
- הבייבי החדש של שילוח: Wannabiz הישראלית גייסה 2.2 מיליון ד' מ-TheTime
- מודל התגמול קרס בגלל פייסבוק: משרד הפרסום The wall נסגר והותיר חובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיף האריס כי "הגדלת הנתח בחממת הסטארטאפים תאפשר לנו להנות מהידע והחוזקות של חברות הניו מדיה הישראליות. כמו כן נוכל לעזור לחממה להרחיב את השפעתה ומובילותה העולמית בתעשיית הפרסום העולמית בעידן הדיגיטלי".
יו"ר The Time אילן שילוח התייחס להודעת הרשת העולמית ואמר: "אני רוצה להודות למר דיאמונד על תמיכתה הנאמנה של רשת מקאן המוענקת לנו תחת הנהגתו. כוונת מקאן להגדיל את החזקותיה ב-The Time היא הבעת אמון מהדהדת בכל תעשיית האינטרנט הישראלית, המחזקת את מעמדה כמובילה עולמית ומאפשרת לחברות ישראליות לרכוש הכרה בינלאומית באמצעות החשיפה ללקוחות מקאן שעליהם נכללים כמה מהחברות והמותגים הגדולים בעולם".
האריס דיאמונד עומד בראש מקאן העולמית המעסיקה כ-24 אלף עובדים ב-120 מדינות מסביב לעולם. הרשת מטפלת בלקוחות ענק שביניהם קוקה קולה, מיקרוסופט, נסטלה, מאסטר קארד, ג'נרל מוטורס ולוריאל. בינואר 2015 הוא נבחר למנכ"ל השנה של רשת פרסום על ידי מגזין הפרסום היוקרתי Ad Age.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
The Time, המתמקדת בניו-מדיה בשלבים מוקדמים הוקמה ביולי 2009, על ידי אילן שילוח וניר טרלובסקי. ליבת פעילותה נוגעת לבניית חברות ישראליות, גלובאליות, עצמאיות לטווח ארוך, שעסקיהן מבוססים במידה ניכרת על פלטפורמת האינטרנט. מנכ"ל החברה ושותף מיום היווסדה הוא אורי ויינהבר.
החברה מחזיקה במניות בכ-30 חברות המעסיקות כ-300 עובדים בסה"כ. החברה פועלת באמצעות 2 חטיבות: זרוע ההשקעות של The Time שיחד עם המדען הראשי בישראל משקיעה בבחברות בשלב הסיד וזרוע ה-First Time שמשקיעה בחברות בשלב הפוסט-סיד, שרובן בפורטפוליו של The Time. בין חברות אלו נמנות playbuz של שאול אולמרט, Talkspace של אורן פרנק (מנכ"ל מקאן לשעבר) ו-Pixellot של מיקי תמיר.
- 3.מושיקו 30/08/2015 17:53הגב לתגובה זוירידה ברמה, מה הוא מנהל קריאטיב מתלהב שמייחצן את עצמו?
- 2.ואתם עוד חופרים לו על פרסום בישראל...פחחחחח (ל"ת)אורן פרנק 30/08/2015 13:50הגב לתגובה זו
- 1.שילוח התותח מס 1 (ל"ת)אילן 30/08/2015 12:10הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
