דרורי ארועטי ברמן
צילום: יח"צ

מגיבים למציאות: שטרית מדיה יסונף לדרורי ארועטי וינהל תחתיו את לקוחות המשרד

שטרית מדיה גרופ חובר למשרד הממוזג של דרורי ארועטי ברמן במהלך שמנסה לשפר את מעמד שניהם. צפוי לפעול כיחידה פנימית נפרדת במתכונת של משרד בתוך משרד 
משה בנימין | (6)

ברית משרדי הפרסום בקנה המידה הבינוני הופכת למציאות החדשה של שוק הפרסום. לאחר המיזוג בין דרורי שלומי לארועטי ברמן - המשרד הממוזג תחת השם דרורי-ארועטי-ברמן מצרף אליו משרד פרסום נוסף שאיבד חלק ניכר מהיקפי פעילותו - שטרית מדיה גרופ - כדי ליצור גוף חדש שישאיר את כל השותפים במעמד של שחקן לגיטימי.

כפי שפורסם לראשונה באייס, בשבועות האחרונים החלו מגעים בין בעלי דרורי ארועטי ברמן למספר מועמדים בענף הפרסום בנסיון לאתר מנכ"ל חדש למשרד הפרסום לאחר פרישתה של אלה גולדשטיין וולף. בין המועמדים שעימם החלו בעלי המשרד במשא ומתן היה גיא וינברגר מנכ"ל ושותף בשטרית מדיה גרופ. בנוסף לוינברגר התקיימו שיחות גם עם סמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית טל קמיאבי שהולך יחד עם וינברגר מזה מספר שנים. כעת מתברר כי המגעים עם וינברגר אמנם לא הבשילו לכדי מעבר שלו לדרורי ארועטי ברמן אך התפתחו במסלול אחר שכולל את כל מחלקת הפרסום של שטרית מדיה גרופ.

שני משרדי הפרסום החליטו לאחרונה לשלב כוחות ולעבוד יחד במתכונת של משרד בתוך משרד. לפי ההסכם בין הצדדים משרדה של רותי שטרית ימשיך לנהל את לקוחותיו כיחידה נפרדת בתוך דרורי ארועטי וישתמש בשירותי האדמינסטרציה של המשרד. בדרך זו יוכל שטרית מדה גרופ לקצץ בכח האדם החופף ולחסוך בעלויות. מטבע הדברים, שני המשרדים ירכשו מדיה יחד וכך יחזקו את כוחם מול המדיה ואת הצעתם המסחירת האטרקטיבית ללקוחות. 

החיבור בין שטרית מדיה גרופ לדרורי ארועטי נועד כדי לביטיב את מצבם של שני המשרדם שלא רשמו שנה שירצו לזכור. למרות החיבור בין דרורי שלומי לארועטי ברמן המשרד רשם קיטון בהיקפיו המשלובים. על פי דירוג יפעת לחציון הראשון של 2015 בו הוא נמדד לראשונה תחת הגוף הממוזג עולה כי ההתחלה היתה מגומגמת. המשרד, תחת הפעילות המשותפת רשם ירידה של 14% ל-53.4 מיליון שקלים.

בשטרית מדיה גרופ, מצב העניינים לא מזהיר יותר. לאחר שנים של יציבות ואף צמיחה, המשבר בקבוצת הריבוע הכחול, קריסת מגה וירידת קרנו של דודי ויסמן השפיעו באופן ישיר על המשרד שנבנה בדמות עסקיו של ויסמן ונאלץ לשלם את המחיר. הפעילות הפרסומית קטנה ומשרד הפרסום איבד את חלקו בתקציב הפרסום של רשת מגה שעמד ב-2014 על 17 מיליון שקלים. בסיכום החציון הראשון של שנת 2015, על פי יפעת בקרת פרסום, רשם המשרד את הירידה הגדולה של הענף בהיקפי הפרסום (יחד עם אדלר חומסקי) כשאיבד 24% מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד ירד 4 מקומות בדירוג למקום ה-17 בענף עם מחזור של 29 מיליון שקלים.

בין לקוחות שטרית מדיה גרופ נמנים כיום 'בית בכפר', 'יונייטד קינג', TOPTICA, 'ג'ק קובה', 'עונות', 'דרך ארץ', 'מיכל נגרין' ועוד. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אוסף של חיגרים ופיסחים (ל"ת)
    האנטנומיה של גריי 05/08/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחד שיודע 05/08/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
    זו הפעם השביעית ש"דודי הגאון "ויוסי הפאסיבי עושים מיזוג כזה כל פעם הלוזרים ממזגים אליהם לוזרים הפילו כל כך הרבה אנשים שעבדו איתם הגיע הזמן שיעפו מן הענף. זה שיוסי טייס בארקיע ומשום מה התקציב של ארקיע באופן קבוע צמוד אליו, וזה שדודי יש לשון חלקלקה וקשרים הזויים במקומות הזויים עדיין לא הופך אותם לאנשי פרסום ראויים, אלא לקומבינטורים ישראלים טיפוסיים.
  • גדול וכל כך נכון. (ל"ת)
    קבי במבי 05/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איזה פח !!!! אין שם טיפת כישרון !!! המיץ של הזבל של תעשית הפרסום ניהול משרד כושל + קרייאטיב מביך (ל"ת)
    בתוך הרחם 04/08/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קבי במבי 04/08/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    הסוף של הענף קרב... מינוס ומינוס לא תמיד נותנים פלוס... יותר הפעמים בהם המינוס רק גדל וגדל.
  • 1.
    השדכן 04/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    ואני חושב שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה מועטה ועבודה לא נכונה מניבים פירות בסופו של דבר
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.