מגיבים למציאות: שטרית מדיה יסונף לדרורי ארועטי וינהל תחתיו את לקוחות המשרד

שטרית מדיה גרופ חובר למשרד הממוזג של דרורי ארועטי ברמן במהלך שמנסה לשפר את מעמד שניהם. צפוי לפעול כיחידה פנימית נפרדת במתכונת של משרד בתוך משרד 
משה בנימין | (6)

ברית משרדי הפרסום בקנה המידה הבינוני הופכת למציאות החדשה של שוק הפרסום. לאחר המיזוג בין דרורי שלומי לארועטי ברמן - המשרד הממוזג תחת השם דרורי-ארועטי-ברמן מצרף אליו משרד פרסום נוסף שאיבד חלק ניכר מהיקפי פעילותו - שטרית מדיה גרופ - כדי ליצור גוף חדש שישאיר את כל השותפים במעמד של שחקן לגיטימי.

כפי שפורסם לראשונה באייס, בשבועות האחרונים החלו מגעים בין בעלי דרורי ארועטי ברמן למספר מועמדים בענף הפרסום בנסיון לאתר מנכ"ל חדש למשרד הפרסום לאחר פרישתה של אלה גולדשטיין וולף. בין המועמדים שעימם החלו בעלי המשרד במשא ומתן היה גיא וינברגר מנכ"ל ושותף בשטרית מדיה גרופ. בנוסף לוינברגר התקיימו שיחות גם עם סמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית טל קמיאבי שהולך יחד עם וינברגר מזה מספר שנים. כעת מתברר כי המגעים עם וינברגר אמנם לא הבשילו לכדי מעבר שלו לדרורי ארועטי ברמן אך התפתחו במסלול אחר שכולל את כל מחלקת הפרסום של שטרית מדיה גרופ.

שני משרדי הפרסום החליטו לאחרונה לשלב כוחות ולעבוד יחד במתכונת של משרד בתוך משרד. לפי ההסכם בין הצדדים משרדה של רותי שטרית ימשיך לנהל את לקוחותיו כיחידה נפרדת בתוך דרורי ארועטי וישתמש בשירותי האדמינסטרציה של המשרד. בדרך זו יוכל שטרית מדה גרופ לקצץ בכח האדם החופף ולחסוך בעלויות. מטבע הדברים, שני המשרדים ירכשו מדיה יחד וכך יחזקו את כוחם מול המדיה ואת הצעתם המסחירת האטרקטיבית ללקוחות. 

החיבור בין שטרית מדיה גרופ לדרורי ארועטי נועד כדי לביטיב את מצבם של שני המשרדם שלא רשמו שנה שירצו לזכור. למרות החיבור בין דרורי שלומי לארועטי ברמן המשרד רשם קיטון בהיקפיו המשלובים. על פי דירוג יפעת לחציון הראשון של 2015 בו הוא נמדד לראשונה תחת הגוף הממוזג עולה כי ההתחלה היתה מגומגמת. המשרד, תחת הפעילות המשותפת רשם ירידה של 14% ל-53.4 מיליון שקלים.

בשטרית מדיה גרופ, מצב העניינים לא מזהיר יותר. לאחר שנים של יציבות ואף צמיחה, המשבר בקבוצת הריבוע הכחול, קריסת מגה וירידת קרנו של דודי ויסמן השפיעו באופן ישיר על המשרד שנבנה בדמות עסקיו של ויסמן ונאלץ לשלם את המחיר. הפעילות הפרסומית קטנה ומשרד הפרסום איבד את חלקו בתקציב הפרסום של רשת מגה שעמד ב-2014 על 17 מיליון שקלים. בסיכום החציון הראשון של שנת 2015, על פי יפעת בקרת פרסום, רשם המשרד את הירידה הגדולה של הענף בהיקפי הפרסום (יחד עם אדלר חומסקי) כשאיבד 24% מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד ירד 4 מקומות בדירוג למקום ה-17 בענף עם מחזור של 29 מיליון שקלים.

בין לקוחות שטרית מדיה גרופ נמנים כיום 'בית בכפר', 'יונייטד קינג', TOPTICA, 'ג'ק קובה', 'עונות', 'דרך ארץ', 'מיכל נגרין' ועוד. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אוסף של חיגרים ופיסחים (ל"ת)
    האנטנומיה של גריי 05/08/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחד שיודע 05/08/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
    זו הפעם השביעית ש"דודי הגאון "ויוסי הפאסיבי עושים מיזוג כזה כל פעם הלוזרים ממזגים אליהם לוזרים הפילו כל כך הרבה אנשים שעבדו איתם הגיע הזמן שיעפו מן הענף. זה שיוסי טייס בארקיע ומשום מה התקציב של ארקיע באופן קבוע צמוד אליו, וזה שדודי יש לשון חלקלקה וקשרים הזויים במקומות הזויים עדיין לא הופך אותם לאנשי פרסום ראויים, אלא לקומבינטורים ישראלים טיפוסיים.
  • גדול וכל כך נכון. (ל"ת)
    קבי במבי 05/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איזה פח !!!! אין שם טיפת כישרון !!! המיץ של הזבל של תעשית הפרסום ניהול משרד כושל + קרייאטיב מביך (ל"ת)
    בתוך הרחם 04/08/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קבי במבי 04/08/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    הסוף של הענף קרב... מינוס ומינוס לא תמיד נותנים פלוס... יותר הפעמים בהם המינוס רק גדל וגדל.
  • 1.
    השדכן 04/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    ואני חושב שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה מועטה ועבודה לא נכונה מניבים פירות בסופו של דבר

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.