יהורם דוידי
צילום: יח"צ
Under 40

"היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות"

רגע לפני שהוא יוצא מקטגוריית ה-Under 40, יהורם דוידי, מהפלנרים הוותיקים של ענף הפרסום וב-4 השנים האחרונות שחקן דומיננטי בחברת המיתוג פירמה מתארח במדור. על הילדות בירושלים של לפני האינתיפאדה, הרגע המכונן ב-1998, החיים על הבמה ועוד
משה בנימין | (10)

יהורם דוידי נמצא באזור המיקוד של ענף הפרסום כבר 13 שנים. את 4 השנים האחרונות הוא עשה בחברת המיתוג פירמה במה שמסתמן כאבולוציה טבעית של פלנר שהחל את דרכו בלימודי פרסום ב'הבצפר' ועבר בין השאר גם בשלמור אבנון עמיחי, בתקופת השיא של המשרד.

בשנה האחרונה הוא משמש כסמנכ"ל פיתוח מותגים בפירמה שמטפלת בכמה מהלקוחות הגדולים בישראל בקטגוריות רבות כגון: מסעדנות, אקדמיה, טכנולוגיה, תקשורת, אופנה, מוצרי צריכה, בילוי ופנאי ועוד. הוא בן 39, נמצא בזוגיות ובמקביל לניהול המוקפד והמדוקדק, ובניית האסטרטגיה המותגית לכמה מהלקוחות הגדולים בישראל הוא מנסה לשמור על שריר האילתור והספונטניות חי ובועט. הוא גדל בירושלים, העתיק את חייו לתל אביב והתאהב בה ובטוח שמודלים ומצגות זה שטויות - העיקר התוכן. 

1. עבודה: "היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות. הצורך ללמוד המון על המון, להכיר כל הזמן אנשים חדשים ואתגרים חדשים, התענוג בלקפוץ לתוך בעיות ולצאת מהצד השני עם משהו חדש ביד, האור בעיניים של מי שצריך את הפתרון הזה ומקבל אותו, הזכות (באמת!) להוביל אחרים בתוך הדרך הזאת -  זה דבר נפלא. חוץ מזה, זה תחום שמשתנה ושאתה משתנה בתוכו בלי הפסקה".

 

2. בית: "עשיתי דרך. משכונה קטנה חצי יהודית חצי ערבית, בירושלים של לפני האינתיפאדה, לימודים בפנימיה בישוב קטן (המשפחה שלמה ואוהבת, תודה), עבודה עם קבוצות נוער בסוכנות היהודית, תארים בבר אילן - מסלול שנראה ברור - ואז המעבר החד לענף ולתל אביב, והאהבה הלא נגמרת אליה (היא לא בועה. נושא לשיחה שלמה). במילים של חבר קרוב, עדיין ירושלמי: הִתְלַבְלַבְתַ לגמרי".

לעמוד הפייסבוק של דוידי 

* לעמוד הלינקדאין של דוידי

 

3. ילדות: "זוכר את עצמי הולך פעם אחת בדרך לבית ספר, כיתה ג' או ד', חושב שאם היה בא מלאך ונותן לי משאלה אחת, הייתי מבקש לשון חדה. הוא שמע".

 

4. לא יודעים עליי ש..."העיסוק העיקרי הנוסף שלי הוא בדיוק הפוך מהעבודה: אלתור על במה. זה פורמט של הופעה מול קהל, שקורה live וממש מהר וכל פעם אחרת ובלי שום אפשרות לתכנן או לחשוב מראש. כשזה עובד, זה אורגזמה לשחקנים וקורע לקהל. כשזה לא עובד - טוב, בלי סיכון אין כיף".

 

5. הישג: "הישגים של העובדים שלי הם ההישגים הכי גדולים שלי. לכוון אנשים בדרך, ואז לתת להם להמריא - אין סיפוק גדול מזה".

 

6. רגע מכונן: "סוף 1998, בן דוד שהוא גם חבר קרוב ואיש קריאייטיב נפלא מבקש ממני לתרגם מאמר על "תפקיד מעניין ומרכזי בעולם הפרסום" שנקרא פלנינג. אחרי שתרגמתי הוא אמר - נראה לי שמתאים לך. לקח לי קצת זמן להבין, אנד דה רסט איז היסטורי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

7. רגע מביך: "אחרי שסיימנו עבודה אסטרטגית ללקוחה, היא ביקשה שנכניס לה את זה לתוך מודל מותגי מסויים. איזה מפתח או פירמידה או משהו. ניגשתי לחפש את את המודל הזה בנחישות, והתוצאה הראשונה בגוגל היתה מאמר, שיצא בשצף נגד כל המודלים ובכלל נגד התפיסה שרוצה אותם. הסתבר, ששלוש שנים לפני כן, זה אני שכתבתי אותו".

 

8. מודל לחיקוי: "אין מודל קבוע ומעולם לא היה לי מושג של הערצה. יואל הופמן מרתק אותי, ותמיד פותח דברים שהם איפשהו בין הנפש למחשבה ואי אפשר לתת להם מילים".

 

9. חלום: "לשרוק חזק בלי האצבעות, מיומנות שנותנת לך אדג' אמיתי. בלי קשר, פגשתי לאחרונה את מנהלת האסטרטגיה של גוגל מניו יורק ואת האסטרטג הראשי בעולם של סירק דה סוליי. קרקס, אני אומר לכם".

 

10. מתחרים: "התחרות האמיתית היא מול הקצב של העולם. תמיד יש מישהו מתוחכם יותר, מתקדם יותר, מישהו שמסוגל לשמוט את הקרקע מתחת לכל הקונבנציות שלך. זה אחד הדברים שמחזיקים אותי ערני. אני מקווה".

 

טיפ לסיום: "כשמרגישים בגוף או בלשון את התנועה הקטנה הזאת של לקפוץ קדימה או להגיד משהו אינסטינקטיבית - אז לא לעצור. באותו רגע, זה בדיוק מה שצריך להיעשות או להיאמר".

ועוד משהו קטן לפני הסוף, מה אנדר רייטד? "משחקים. הם כלי נהדר לפריצת דרך אמיתית, ושילוב הנאה עם אתגר הוא האנרגיה הכי מקדמת".

מה אובר רייטד? "מודלים, מצגות וקדושת הפורמט. העיקר הוא התוכן והרעיון".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מרטין 06/02/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    לא הרבה פוגשים אנשים טובעם וחריפים כאלו. איש נדיר.
  • 8.
    יפית הוס 31/07/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    מהנה לקרוא ולשמוע התפתחות של אנשים, דעות, תהליכים ועוד - מזדהה מאוד עם האמירה ללמוד המון, לפגוש אנשים ולהכנס לאתגרים חדשים. זה כיף גדול בצד הקושי. ואין ספק ,היכולת לאלתר היא אורגזמה בכל תהליך - החשיבה המהירה והלשון החדה! מוכר :)) בהצלחה!
  • 7.
    מוכשר לאין סוף, וגם מתלבש יפה (ל"ת)
    ugly kid joe 30/07/2015 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    LA-MAMA 30/07/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    מוכשר מיום בו נולדת. בן אציל נפש רוח ומעש
  • מיכלי חיבוק ענק! מתגעגעת! (ל"ת)
    שירה (ליאון) יצחק 31/07/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ועוד לא התחלת... (ל"ת)
    בן דוד 30/07/2015 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה הקטע עם הכאפייה? (ל"ת)
    אופיר 30/07/2015 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוידי אתה מלך ומלאך אמיתי! (ל"ת)
    שי 30/07/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל.. משרדי הפרסום חייבים למשוך אותו חזרה (ל"ת)
    הלך לאיבוד במותגים 30/07/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה האיש הכי חמוד וחכם בענף (ל"ת)
    ליגה לא פירמה 30/07/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.