"היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות"
יהורם דוידי נמצא באזור המיקוד של ענף הפרסום כבר 13 שנים. את 4 השנים האחרונות הוא עשה בחברת המיתוג פירמה במה שמסתמן כאבולוציה טבעית של פלנר שהחל את דרכו בלימודי פרסום ב'הבצפר' ועבר בין השאר גם בשלמור אבנון עמיחי, בתקופת השיא של המשרד.
בשנה האחרונה הוא משמש כסמנכ"ל פיתוח מותגים בפירמה שמטפלת בכמה מהלקוחות הגדולים בישראל בקטגוריות רבות כגון: מסעדנות, אקדמיה, טכנולוגיה, תקשורת, אופנה, מוצרי צריכה, בילוי ופנאי ועוד. הוא בן 39, נמצא בזוגיות ובמקביל לניהול המוקפד והמדוקדק, ובניית האסטרטגיה המותגית לכמה מהלקוחות הגדולים בישראל הוא מנסה לשמור על שריר האילתור והספונטניות חי ובועט. הוא גדל בירושלים, העתיק את חייו לתל אביב והתאהב בה ובטוח שמודלים ומצגות זה שטויות - העיקר התוכן.
1. עבודה: "היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות. הצורך ללמוד המון על המון, להכיר כל הזמן אנשים חדשים ואתגרים חדשים, התענוג בלקפוץ לתוך בעיות ולצאת מהצד השני עם משהו חדש ביד, האור בעיניים של מי שצריך את הפתרון הזה ומקבל אותו, הזכות (באמת!) להוביל אחרים בתוך הדרך הזאת - זה דבר נפלא. חוץ מזה, זה תחום שמשתנה ושאתה משתנה בתוכו בלי הפסקה".
2. בית: "עשיתי דרך. משכונה קטנה חצי יהודית חצי ערבית, בירושלים של לפני האינתיפאדה, לימודים בפנימיה בישוב קטן (המשפחה שלמה ואוהבת, תודה), עבודה עם קבוצות נוער בסוכנות היהודית, תארים בבר אילן - מסלול שנראה ברור - ואז המעבר החד לענף ולתל אביב, והאהבה הלא נגמרת אליה (היא לא בועה. נושא לשיחה שלמה). במילים של חבר קרוב, עדיין ירושלמי: הִתְלַבְלַבְתַ לגמרי".
3. ילדות: "זוכר את עצמי הולך פעם אחת בדרך לבית ספר, כיתה ג' או ד', חושב שאם היה בא מלאך ונותן לי משאלה אחת, הייתי מבקש לשון חדה. הוא שמע".
4. לא יודעים עליי ש..."העיסוק העיקרי הנוסף שלי הוא בדיוק הפוך מהעבודה: אלתור על במה. זה פורמט של הופעה מול קהל, שקורה live וממש מהר וכל פעם אחרת ובלי שום אפשרות לתכנן או לחשוב מראש. כשזה עובד, זה אורגזמה לשחקנים וקורע לקהל. כשזה לא עובד - טוב, בלי סיכון אין כיף".
5. הישג: "הישגים של העובדים שלי הם ההישגים הכי גדולים שלי. לכוון אנשים בדרך, ואז לתת להם להמריא - אין סיפוק גדול מזה".
6. רגע מכונן: "סוף 1998, בן דוד שהוא גם חבר קרוב ואיש קריאייטיב נפלא מבקש ממני לתרגם מאמר על "תפקיד מעניין ומרכזי בעולם הפרסום" שנקרא פלנינג. אחרי שתרגמתי הוא אמר - נראה לי שמתאים לך. לקח לי קצת זמן להבין, אנד דה רסט איז היסטורי".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
7. רגע מביך: "אחרי שסיימנו עבודה אסטרטגית ללקוחה, היא ביקשה שנכניס לה את זה לתוך מודל מותגי מסויים. איזה מפתח או פירמידה או משהו. ניגשתי לחפש את את המודל הזה בנחישות, והתוצאה הראשונה בגוגל היתה מאמר, שיצא בשצף נגד כל המודלים ובכלל נגד התפיסה שרוצה אותם. הסתבר, ששלוש שנים לפני כן, זה אני שכתבתי אותו".
8. מודל לחיקוי: "אין מודל קבוע ומעולם לא היה לי מושג של הערצה. יואל הופמן מרתק אותי, ותמיד פותח דברים שהם איפשהו בין הנפש למחשבה ואי אפשר לתת להם מילים".
9. חלום: "לשרוק חזק בלי האצבעות, מיומנות שנותנת לך אדג' אמיתי. בלי קשר, פגשתי לאחרונה את מנהלת האסטרטגיה של גוגל מניו יורק ואת האסטרטג הראשי בעולם של סירק דה סוליי. קרקס, אני אומר לכם".
10. מתחרים: "התחרות האמיתית היא מול הקצב של העולם. תמיד יש מישהו מתוחכם יותר, מתקדם יותר, מישהו שמסוגל לשמוט את הקרקע מתחת לכל הקונבנציות שלך. זה אחד הדברים שמחזיקים אותי ערני. אני מקווה".
טיפ לסיום: "כשמרגישים בגוף או בלשון את התנועה הקטנה הזאת של לקפוץ קדימה או להגיד משהו אינסטינקטיבית - אז לא לעצור. באותו רגע, זה בדיוק מה שצריך להיעשות או להיאמר".
ועוד משהו קטן לפני הסוף, מה אנדר רייטד? "משחקים. הם כלי נהדר לפריצת דרך אמיתית, ושילוב הנאה עם אתגר הוא האנרגיה הכי מקדמת".
מה אובר רייטד? "מודלים, מצגות וקדושת הפורמט. העיקר הוא התוכן והרעיון".
- 9.מרטין 06/02/2019 13:20הגב לתגובה זולא הרבה פוגשים אנשים טובעם וחריפים כאלו. איש נדיר.
- 8.יפית הוס 31/07/2015 13:27הגב לתגובה זומהנה לקרוא ולשמוע התפתחות של אנשים, דעות, תהליכים ועוד - מזדהה מאוד עם האמירה ללמוד המון, לפגוש אנשים ולהכנס לאתגרים חדשים. זה כיף גדול בצד הקושי. ואין ספק ,היכולת לאלתר היא אורגזמה בכל תהליך - החשיבה המהירה והלשון החדה! מוכר :)) בהצלחה!
- 7.מוכשר לאין סוף, וגם מתלבש יפה (ל"ת)ugly kid joe 30/07/2015 21:42הגב לתגובה זו
- 6.LA-MAMA 30/07/2015 16:40הגב לתגובה זומוכשר מיום בו נולדת. בן אציל נפש רוח ומעש
- מיכלי חיבוק ענק! מתגעגעת! (ל"ת)שירה (ליאון) יצחק 31/07/2015 15:36הגב לתגובה זו
- 5.ועוד לא התחלת... (ל"ת)בן דוד 30/07/2015 15:46הגב לתגובה זו
- 4.מה הקטע עם הכאפייה? (ל"ת)אופיר 30/07/2015 15:46הגב לתגובה זו
- 3.דוידי אתה מלך ומלאך אמיתי! (ל"ת)שי 30/07/2015 15:31הגב לתגובה זו
- 2.חבל.. משרדי הפרסום חייבים למשוך אותו חזרה (ל"ת)הלך לאיבוד במותגים 30/07/2015 14:14הגב לתגובה זו
- 1.זה האיש הכי חמוד וחכם בענף (ל"ת)ליגה לא פירמה 30/07/2015 14:13הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
