
פסטיבל קאן שובר שיא: מעל ל-40 אלף הגשות לתחרות הפרסום - כמה הוגשו מישראל?
השנה כוללת התחרות את ה-קאן ליונס, קאן Health, וקאן אינוביישן. מוקדם יותר היום התבשרו אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי על פיינליסטים ראשונים
תחרות הפרסום הגדולה בעולם ממשיכה לשבור את השיאים של עצמה. פסטיבל קאן מציין השנה בשנת שיא עם 40,133 הגשות של עבודות מסביב לעולם. יש לציין כי השנה כוללת התחרות את ה-קאן ליונס, קאן Health (קטגוריית בריאות ופארמה שנוספה בשנה שעברה) וקאן אינוביישן, קטגוריית חדשנות שיצאה לדרכה לראשונה השנה כאירוע בפני עצמו.
השנה הוגשו לתחרות 142 עבודות על ידי משרדי פרסום, סוכנויות וחבורת מדיה מישראל. הקטגוריה המובילה בהגשות הישראלים היא קטגוריית הרדיו עם 23 עבודות. אחריה עם 21 הגשות היא קטגוריית העיתונות/פרינט ושלישית בדירוג היא קטגוריית הפרומו ואקטיביישן עם 18 הגשות. בקטגוריית האאוטדור - המובילה בסיכום הכללי של ההגשות מהעולם הוגשו מישראל 7 עבודות בלבד.
במצעד ההגשות עקפה ישראל את אוסטריה (110), צ'כיה (111) והונגריה (136). מדינות שהיו קרובות לישראל בהיקף ההגשות הן גואטמלה עם 146 ורומניה ע0 144. שכנה קרובה שלנו שעברה את ישראל היא לבנון עם 176 הגשות לתחרות שרובם בקטגוריית העיתונות/ פרינט. המדינה המובילה בהגשות לתחרות היא כמובן ארה"ב עם 7436 עבודות, אחריה מדורגת ברזיל עם 2900 עבודות ושלישית בדירוג היא בריטניה עם 2846.
תרומה משמעותית לגידול בהגשות נרשמה לזכות קטגוריית הבריאות והפארמה עם זינוק של 30% בהיקף ההגשות, לעומת השנה שעברה, ל-1862 עבודות. לקטגוריית החדשנות שכוללת 2 תתי קטגוריות ותיערך כאירוע נפרד הוגשו 845 עבודות. לתחרות קאן ליונס בתצורתה המקורית הוגשו 37,426 עבודות. צמיחה נרשמה בקטגוריית הסרטים עם עלייה של 8%, בתוכן הממותג נרשמה עלייה של 18% בהגשות וב-Film Craft נרשמה עלייה של 6%.
מנכ"ל פסטיבלי קאן ליונס פיליפ תומאס התייחס לעלייה בהגשות ואמר: "היקף ההגשות מציג תעשייה שמאמינה בכוחה של הקריאייטיביות ככח מניע עבור הצלחה עסקית ומותגים. האריות הם הביטוי למצוינות קריאייטיבית וזה מרגש לראות כיצד מפרסמים מסביב לעולם דוחפים את עצמם ואת סוכנויות הפרסום שלהם קדימה כדי לייצר עבודה יוצאת דופן, ולהביאה לקאן בבטחון מלא כדי שתתמודד מעל הבמה העולמית".
- 1.שמעתי שברכץ פתח דוכן פלאפל (ל"ת)קאן קאן 18/06/2015 21:26הגב לתגובה זו